

הקורס שיווק דיגיטלי וניהול מדיה חברתית, של בית הספר חשיפה מבית האוניברסיטה הפתוחה מיועד להקנות ללומדים את הכלים העכשוויים המשמשים את אנשי השיווק, מנהלי דיגיטלי ומנהלי המדיה החברתית בכל חברה או עסק, תוך מבט רחב ומעמיק - לשם ניהול ערוצי המדיה השונים, ולצורך קידום אישי וקידום העסקים.
תכנית הלימודים כוללת התנסות מעשית במעבדת התקשורת של בית- הספר חשיפה ותרגול של הפונקציות והכלים הרלבנטיים בהקמת קמפינים, ביצוע ואופטימיזציה הלכה למעשה, וכן ניהול אפקטיבי של המותג/העסק ברשת החברתית לאורך מחזור חייו. בסיום הלימודים פתוחה בפניך האפשרות להשתלב בשוק העבודה!
במה עובדים עם סיום הלימודים?
בוגרי התוכנית מקבלים תעודה מבית הספר חשיפה מבית האוניברסיטה הפתוחה ומשתלבים במיגוון תחומי עיסוק:
- מנהלי דיגיטל
- מנהלי שיווק ופרסום דיגיטלי
- מנהלי מרקום (Marcom) – תקשורת שיווקית
- מנהלי קמפיינים דיגיטליים
איפה ומתי?
הלימודים יתקיימו פעמיים בשבוע. בשעות הערב למשך 14 שבועות כ 3.5 חודשים.
בסך הכל 120 שעות לימוד אקדמיות . הלימודים יתקיימו בקמפוס האוניברסיטה הפתוחה בכפר הירוק (מרכז) בקמפוס ירושלים ו/או בקמפוס האוניברסיטה הפתוחה בנמל חיפה (צפון הארץ)
למי מיועד קורס שיווק דיגטלי וניהול מדיה חברתית
- לאנשי שיווק, מנהלי פרסום בארגונים וחברות
- למעוניינים ברכישת מקצוע בתחום השיווק בערוצי המדיה החברתית
- לבעלי עסקים המעוניינים בהזנקה ובקידום של העסק בערוצי המדיה החברתית
- ליזמים בתחום הדיגיטל
תנאי קבלה:
- ריאיון אישי
- שליטה טובה ביישומי מחשב, ביישומי אינטרנט ואוריינטציה טכנולוגית
- שליטה טובה באנגלית
עוזרים לך למצוא עבודה
העולם הדיגיטלי מציע אינספור הזדמנויות תעסוקתיות, ומחלקת אופג'וב של האוניברסיטה הפתוחה היא נקודת הזינוק שלכם למציאת עבודה.
המחלקה נוסדה במטרה להעניק לבוגרי בית הספר חשיפה את הכלים הדרושים להשתלבות בתעשייה, וכן לקשר בין בוגרים לבין מעסיקים פוטנציאליים לשם איוש משרות מגוונות, והכל ללא תשלום, וכחלק בלתי-נפרד ממסגרת הלימודים.
בית הספר חשיפה עומד מאחורי בוגריו, ומסייע להם להיקלט בתעשייה באמצעים המתקדמים ביותר.
נושאי הלימוד בקורס:
מבוא לשיווק דיגיטלי
- סקירת המדיה הדיגיטלית: Facebook, Google, Instagram, YouTube
- מושגי יסוד: CPM, CPC, CPL, CPA יחס CTR
- כלי ניתוח: SimilarWeb ,Alexa, Google Trends,Web Trends
- מהי אוטומציה וכיצד היא מסייעת לקידום יעיל של קמפיינים?
- מושגי יסוד: CPM, CPC, CPL, CPA יחס CTR
כלים בבניית אסטרטגיה שיווקית לדיגיטל
- מהו שיווק? שיווק בעידן הדיגיטלי , IMC
- שלבים בתהליך התכנון האסטרטגי
- ניתוח הזדמנויות ואיומים בסביבה התחרותית ובסביבת השוק - SWOT
- בחירת קהל המטרה – פילוח
- סוגיות בהתנהגות הקנייה של הצרכן
- בניית אסטרטגיית בידול, מיצוב ומיתוג
ניהול קהילות
- מהי קהילה דיגיטלית
- איך מקימים קהילה
- איך קהילה יכולה לקדם מיזם או עסק
כלים לקידום במנועי חיפוש - SEO
- יסודות בקידום אורגני (SEO)
- מדוע חשוב להיות ממוקם גבוה במנועי חיפוש, עדכוני אלגוריתם
- גורמים המשפיעים על המיקום (On/Off Page Factors)
- מדוע חשוב להיות ממוקם גבוה במנועי חיפוש, עדכוני אלגוריתם
פרסום ושיווק ב-Google
SEM - קידום ממומן
- היכרות עם רשת הפרסום ויכולותיה
- כלים למחקר מילים דוגמת AdWords Keyword Planner
- בניית עמוד נחיתה מותאם לקליטת התעבורה ( ( Traffic
- יסודות בקידום ממומן
- הקמת קמפיין וקידום במנועי חיפוש - PPC
- אופטימזציה ובקרה
- מכרז מחיר שני: כיצד הוא מתבצע ומה הם קריטריוני האיכות?
- מערכות הגשה, GDN ופרסום פרוגרמטי
- תרגול והתנסות מעשית במעבדה
כלי מדידה - Google Analytics
- Google Analytics חלק א - יסודות ניתוח דיגיטלי ועקרונות מדידה מול מטרות עסקיות )שימוש בדוחות זמן אמת, קהלים(
- Google Analytics חלק ב - דוחות התנהגות והמרה. הגדרת מטרות Goals
- התנסות מעשית ב- Google Analytics
התוכן השיווקי הדיגיטלי
כתיבה אפקטיבית, קריאטיב ותוכן מסחרי לדיגיטל
- המסר והקונספט
- לכתוב בשפת המותג: המותג ככלי עבודה בשירות התוכן העסקי
- עבודה עם הבריף הקריאטיבי
- מדיה - איפיון זירה, חלקי הטקסט והתאמתם לזירות פעולה שונות
- יצירת שיח במדיה החברתית, ניהול דיון והפעלת קהילה
- תוכן חוצה זירות ומדיום
- תרגול והתנסות מעשית
Facebook - ניהול תוכן אורגני וממומן
- Facebook לעסקים: פתיחת עמוד, קריאה נכונה של insights, הגדרת בעלי תפקידים בעמוד, הטמעת פיקסל
- פרסום בפייסבוק ובאינסטגרם: הכרת פונקציות המטרה השונות וכיצד נפעל בכל אחת מהן, Ads Manager, Power Editor
- הקמת קמפיין Hands on, ביצוע A/B testing ואופטימיזציה
- קהלי מטרה מותאמים אישית ורימרקטינג
Instagramניהול מותג וקהילה
- היכרות עם הפלטפורמה, מונחי יסוד ומקרי בוחן מעניינים
- כללים בהפקת תוכן ושימוש נכון בהאשטגים #
- צילום מוכר: כללי יסוד וטיפים לצילום נכון יותר בסמארטפון
- אפליקציות תומכות ומומלצות לשילוב בהפקת תוכן לפלטפורמה
mail Marketing e-: ניהול מועדון לקוחות Newsletter
מפגש מסכם והצגת פרויקט
*יתכנו שינויים קלים

שחר גבאי
מרכז מקצועי
מנהל שיווק ושותף במשרד הפרסום Insight Marketing. בעל שנים של ניסיון בבניית תכניות שיווקיות וניהול קמפיינים במגוון הפלטפורמות הדיגיטליות עבור לקוחות קטנים וגדולים ממגוון ענפי המשק.
מרצה לשיווק דיגיטלי באירגונים, מוסדות להשכלה גבוהה ובתי ספר מקצועיים. בוגר תואר ראשון ושני בשיווק ומימון מהמכללה למנהל.

אסף ולר
מתמחה בחשיבה אסטרטגית, פיתוח מסע לקוח בדיגיטל וPerformance
בעלים ומנכ"ל סוכנות הפרסום באינסייט פתרונות שיווק השייכת לקבוצת אינסייט א.ש. גרופ בע"מ.
החברה מנהלת מגוון רחב של לקוחות מהארץ ובעולם במספר רב של ענפי שוק.
בעל תואר ראשון במדעי ההתנהגות וקרימינולוגיה ותואר שני במנהל עסקים ופסיכולוגיה עסקית.

אדי לבנטמן
בעל תואר שני בתחום טכנולוגיות ולמידה מאוניברסיטת תל אביב. מומחה ב- Google AdWords ופרסום ברשתות חברתיות. לשעבר מנהל הדרכה במרכז ההדרכה המורשה של Google, בעל תעודות הסמכה נוספות מטעם Facebook ו- Hubspot.
משמש כיום גם בתור יועץ בכיר, מאמן אישי ואסטרטג לחברות המובילות במשק הישראלי בתחום השיווק הדיגיטלי והפרזנטציה העסקית, עם התמחות בניהול קמפיינים מורכבים מרובי פלטפורמות. בעל ניסיון של מעל עשור כמרצה ומנהל הדרכה במוסדות מוכרים תוך עבודה מול קהלים מגוונים הכוללים- בעלי עסקים קטנים ובינוניים, יזמים, משקיעים וחברות. מרצה במספר מוסדות להשכלה הגבוהה בישראל וחוקר של טכנולוגיות למידה ורשתות חברתיות.

כרמית גינות
מרצה באקדמיה, מאמנת עסקית ואישית
בעלת תואר MA בניהול בינ"ל - התמחות בשיווק מאוניברסיטת מרילנד בארה"ב. מרצה מזה 17 שנים באקדמיה בתחומי השיווק, פרסום ותקשורת שיווקית משולבת IMC. מאמנת עסקית ואישית המתמחה בבניית אסטרטגיה שיווקית לעסקים קטנים, מיתוג עצמי לאדם בחייו הפרטיים, ניהול תקשורת אפקטיבית ושיפור תוצאות עסקיות

מייקל אמיר
קופירייטר ואסטרטג פרסומי
מייקל מתמחה כבר כ-12 שנים בתחום הפרסום והשיווק הדיגיטלי ובמדיה החברתית בפרט. בעברו, הקופירייטר הראשון במחלקת הדיגיטל במשרד הפרסום אדלר חומסקי, שימש קופי בכיר ומנהל מחלקת קופירייטינג של משרד הפרסום אידיאולוג'יק ושימש כסמנכ"ל קריאטיב במשרד הפרסום קיו-דיגיטל.
בשנים האחרות, משמש כאסטרטג תוכן דיגיטלי במשרד הפרסום מנצ'. כעצמאי, יועץ ומלווה בתחומי הפרסום והאסטרטגיה לעסקים, חברות ומותגים - ממובילי שוק בינלאומיים ועד לכאלה שבתחילת דרכם. בין תפקידיו הנוספים, ניהל מקצועית את ACC - בית הספר לפרסום ותקשורת ע"ש תרצה גרנות, הרצה ב"מכללה לניו-מדיה" ומלמד כתיבה בולטת ברשת, בבית הספר "גיבור תרבות". בנוסף, מעביר סדנאות כתיבה יצירתית. במסגרת התמחויותיו, הרצה בין השאר גם במכללה למנהל, במרכז הבינתחומי, בשלוחת הטכניון "מסר אחד" ועוד.

יאיר רווח
מומחה PPC, SEO & SEM ומקדם ערוצי מדיה בחברת Green Media.
מרצה מיומן בתחום השיווק הדיגיטלי במגוון מכללות ובתי ספר.
בקורס ישולבו הרצאות אורחים.
*יתכנו שינויים קלים
מס' הקורס: 68339