
התוכנית מכילה מגוון רחב של נושאים ומקצועות מתעשיית המשחקים, כאשר הדגש העיקרי הוא על רכישת כישורים מתקדמים בתחומים העיקריים של עיצוב/אפיון משחקים, תלת מימד, מנועים גרפיים וארט, ובנוסף היכרות עם נושאים מקיפים נוספים כמו סאונד, תסריטאות, פוטושופ ועמידה מול קהל.
תכנית הלימודים בעיצוב ופיתוח משחקי וידאו
בתוכנית שלנו תוכלו למצוא:
- יותר מעשרה מרצים שונים - כדי שתקבלו מגוון דעות ונסיון רחב ככל שניתן.
- סדנאות ייחודיות להעשרה כגון עמידה מול קהל ומשפט בתעשייה.
- שעות תרגול בנוסף למערכת במקצועות הטכניים כגון תכנות, Unity3D ועוד.
- סיום התוכנית מעניק נקודות זכות אקדמיות – בלעדי בביה"ס חשיפה.
- גישת Hands on - התנסות מעשית בכל קורס (אצלנו אין רק "חומר תיאורטי").
"הצצה לסדנת אי-ספורט E-Sport היחודית עם מר יובל גלברט ראש התכנית."
אז מה באמת תדעו לעשות בסיום הלימודים?
בסוף המסלול תדעו ליצור משחקים, במתודולוגיות העבודה המתקדמות והנכונות איתן עובדים בתעשייה עצמה:
- המצאת קונספט – רעיון, הגדרת תמצית החוויה, מחקר שוק ומתחרים, הגדרת היתרונות, חדשנות ומקוריות שבו.
- אפיון המשחק – הגדרה מפורטת של על מערכות המשחק - עלילה, ארכיטקטורת מוצר, מבני מסכים, שליטה, חוקים, דמויות, טכנולוגיה ועוד.
- ניהול פרויקט – יצירת תוכנית עבודה מפורטת ביחידים, זוגות וקבוצות לעבודה מסודרת לפי תעדופים וניהול סיכונים.
- יצירת שפה עיצובית לאלמנטים השונים שבמשחק בדו ותלת מימד.
- כתיבת מסמכי דרישות מפורטים, בסטנדרטים הכי גבוהים שיש.
- בחירת טכנולוגיה ופלטפורמה – מנועי משחק דו ותלת מימד, שפה קוד, שימוש ביכולות פלטפורמה (למשל מסכי מגע).
- מימוש המשחק - בניית אבי טיפוס, תכנות המערכות השונות, אנימציות, אפקטים, סאונד.
- ביצוע של בדיקות משתמשים/שחקנים, איזון המשחק.
- יצירת מעטפת שיווקית, בניית הצגה רשמית למוצר ולפרויקט, והצגתו במגוון אופנים שונים (למשקיע, לשוק, למנהל וכו').
משך הלימודים
הלימודים יתקיימו פעמיים בשבוע בקמפוס בית הספר חשיפה, במשך 12 חודשים - יום חמישי במהלך שעות היום ויום שישי בבוקר. התוכנית כוללת 512 שעות לימוד מעשי, ובנוסף כ 140 שעות תרגול תוכנות כללי ופרויקט.
קהל היעד
התוכנית מיועדת לכל מי שמתעניין בתחום המשחקים ושואף להפוך למעצב משחקים, בין אם כקריירה בתעשיית המשחקים או כהעשרה עצמית שתהפוך תחביב להתמחות.
אם עניתם "כן" על רוב השאלות הבאות – אתם מתאימים לתוכנית:
- האם אתם אוהבים לשחק?
- ניסיתם פעם ליצור משחק בעצמכם?
- חולמים להיות בצד המתכנן של המשחק, ולא רק בצד השחקן?
- מחפשים קריירה בתעשיית המשחקים, או ייעוץ והכוונה כיצד להשתלב בה?
- תוהים מה הופך משחק למשחק טוב?
- מעוניינים להתנסות באופן אישי בתהליכים ושיטות עבודה נכונים ומתקדמים?
- רוצים להעשיר את עצמכם בידע מלהיב, מגוון ושיתרום לכם בכל מקום אליו תגיעו?
- מעדיפים ללמוד ממקצוענים ומהנסיון שרכשו, ולא רק בכוחות עצמכם?
- מוכנים להשקיע כדי להתקדם?
דרישות
- יֶדע והבנה בתפעול מחשבים (רמת אינטרנט, סקייפ, גוגל דרייב וכיו"ב).
- יֶדע בסיסי באנגלית
- ריאיון אישי
סביבת הלימודים
בית הספר חשיפה ממוקם בקמפוס האוניברסיטה הפתוחה בכפר הירוק (מיקום מרכזי ונוח להגעה), וכולל כיתות לימוד ומעבדות מדיה מצוידות, חדר תרגול הפתוח בכל שעות היום וצוות מתרגלים מקצועי.
סביבת הלימודים אינטימית ובאווירה הכפרית, עם שפע של חנייה בחינם וקפיטריה.
ההזדמנויות משחקות לטובתכם – על המשרות בתעשיית המשחקים- לחץ כאן
סמסטר א
הסמסטר הראשון נועד לפתוח את הראש לעולם החדש של משחקים – מגוון רחב של נושאים, שיטות עבודה וכלים ראשוניים יעזרו לנו להבין מהם משחקים וכיצד נוכל להתחיל לבנות משחקים טובים.
- Game Design - הידע הבסיסי הנדרש מכל מעצב ומאפיין משחקים כדי לייצר משחק מוצלח ומרשים משלב הרעיון והגדרת הנושא, דרך תכנון המשחקיות ועד ליצירת המעטפת הנדרשת.
- User Experience - אפיון נכון של חוויות משתמש (UX) במוצרים ושירותים דיגיטליים או אחרים, בדגש על משחקים, הבנת שחקנים/משתמשים וכיצד להפעיל אותם, ממשקים, מחקר מקדים ואפיון מערכות מדויק.
- ההיסטוריה של המשחקים – ההיסטוריה של המשחקים הדיגיטליים, ומשחקים בכלל. העשרה חיונית שמכילה את ההצלחות, הכשלונות וההתפתחות של התעשייה.
- תכנות מונחה Unity3D – קורס בסיסי בתכנות, שנועד להקנות ידע וכישורים הנדרשים להפעלת מנוע המשחקים Unity3D. השיעורים והמטלות יתרכזו בתכנות שרלוונטי ומותאם למשחקים במנוע.
- פוטושופ – הבסיס ליצירת ארט בכלי הפופולרי ביותר בעולם.
- תסריטאות למשחקי מחשב וסטורי בורד – סדנת עבודה מעשית בכתיבה, רעיונאות, תסריטאות והבעה עצמית בדרך לתכנון נכון של משחק ועלילה.
- עמידה מול קהל – סדנה שנועדה להקנות כלים ובטחון בעת הצגת רעיון ועמידה מול גורם מבקר כגון קהל, צוות פיתוח, משקיע ואחרים.
בסדנה נלמד עקרונות לפרזנטציה ונתרגל אותם מול הכיתה כהכנה להצגה של הפרויקטים בסמסטרים הבאים.
יהיו מפגשי ליווי ומשוב גם בסמסטרים ב'-ג'. - תרגול טכני – בנוסף על התוכנית יוצעו שעות ליווי ותרגול של נושאים טכניים (תוכנת פוטושופ בסמסטר א' ותכנות, Unity3D, Maya בסמסטר ב + ג).
שעות התרגול ייפרסו על פני שלושת הסמסטרים ויינתנו ללא תשלום נוסף.
סמסטר ב
- Game Design II - המשך ישיר לקורס מסמסטר א' בו נעמיק במונחים ושיטות עבודה מתקדמים של יצירת משחקים.
- User Experience II - המשך ישיר לקורס מסמסטר א' בו נעמיק את ההבנה במשתמש/שחקן, בתכנון מערכות ועקרונות אפיון מתקדמים.
כחלק מתוכנית הלימודים נכיר גם את תוכנת Axure המשמשת מאפיינים ליצירת אבי טיפוס והדמיות מערכות דיגיטליות. - ארט, עיצוב וקריאייטיב למשחקים - הכרות והבנת הקשר בין עיצוב ויזואלי לעיצוב משחקים, פיתוח שפה עשירה ויכולת תכנון שפה ויזואלית למשחק.
- סדנת פרויקט מתחילים - התנסות מעשית בקבוצות, משלב התכנון ועד למימוש והצגה של דמו ממשחק מקורי של הצוות, כהכנה לפרויקט הגמר של סמסטר ג'.
זה המקום להתנסות בכל הידע והשיטות, לטעות, ולהבין כיצד בפעם הבאה זה יהיה טוב יותר.- כחלק מהסדנה יהיה מפגש ליווי ומשוב של סדנת עמידה מול קהל.
- Unity3D - היכרות עם המנוע התלת מימדי הפופולרי מרמת הממשק וניווט ועד ליצירת משחק תלת מימדי, ככלי העיקרי בתעשייה הישראלית. סטודנטים עם ידע מוקדם בתכנות או במנוע יוכלו להשתמש בידע זה כבר בסדנת הפרויקט למתחילים של הסמסטר.
- Maya - היכרות עם כלי יצירת ועריכת תלת מימד מבין המובילים בעולם בו ניתן ליצור מודלים, להנפיש, לייצר אפקטים, לערוך וידאו ועוד תכנים רבים הנדרשים במשחק שבו לויזואליות יש תפקיד מרכזי. על הדרך נכיר גם את תת המקצועות הקיימים בתחום.
- עמידה מול קהל - מפגש שני
סמסטר ג
- משחקי קופסה - משחקים זה לא רק דיגיטל - נכיר עולם מסקרן שנמצא במגמת עלייה של משחקי הקופסה על מגוון מאפייניו המוכרים והייחודיים.
- משחקי E-sport - מהו ספורט דיגיטלי? מה נדרש כדי להשתתף בו ועד כמה באמת הוא מוכר ולגיטימי? ננסה להבין מהם המאפיינים של ה- e-sport, ואיך לא שמנו לב לתופעה הכי חמה בבידור האלקטרוני?
- Unity3D II - עבודה מתקדמת במנוע התלת מימדי במטרה להופכו לכלי העיקרי שישמש את הסטודנטים לפרויקט הגמר.
- סאונד במשחקים - סדנה על עולם הצלילים, משמעותו וחשיבותו במשחקים, כולל כלים מעשיים ליצירה ועריכה של אפקטים בתוכנת Audacity המוכרת.
- עסקים ומשפטים בתעשייה - העשרה ייחודית על מגוון תחומים מרתקים העוטפים את המשחק וחיוניים להבנת התעשייה עצמה - משפטים, חוזים, זכויות יוצרים ועסקים.
- סדנת ניהול מוצר
- הכרות עם תעשיית המשחקים
- עמידה מול קהל - מפגש שלישי
- סדנת פרויקט גמר - גולת הכותרת של המסלול היא סדנת פרויקט הגמר בו צוותי הסטודנטים ישתמשו בכל הידע שצברו עד כה ליצירת משחק מקורי, ויפגינו את כישוריהם בפריט המרכזי של תיק העבודות.
הסדנה תתקיים לפי כל כללי ושיטות העבודה המקובלות בשוק, משלב הרעיון, דרך תכנון פרויקט ועד להצגה באירוע חגיגי מול קהל ושופטים.
*קיום סיור השטח מותנה ביכולת והיענות החברה המארחת.
* יתכנו שינויים קלים.
רשימת המרצים חלקית ונתונה לשינויים

יובל גלברד, ראש החוג והרכז המקצועי של התכנית. מרצה ל- Game Design, UX ו- Product.
מהנדס אווירונאוטיקה וחלל וגיימר נלהב, אבל מעל לכל מעצב משחקים ומאפיין חוויות משתמש. מפתח מוצרים באופן עצמאי, יועץ ומנהל מוצר בכיר בתעשיות הדיגיטל והגיימינג משנת 2008 בארץ ובעולם. מנוסה במגוון רחב של תחומים כגון משחקים, אפליקציות, תעופה, ביטוח, חינוך, Big Data, ספרות ושירותים שונים למגוון פלטפורמות.

עו"ד יהונתן אלוני
עוסק בתחום המשחקים באופן מקצועי החל משנת 2000. בעלים לשעבר של כוכבי כסף הוצאה לאור שהביאה לארץ את "מבוכים ודרקונים", "מנצ'קין" ועוד שלל משחקים מובילים.
בוגר תואר שני במשפטים עם התמחות בקניין רוחני, מאוניברסיטת ברקלי, קליפורניה.
מרצה לשעבר ל-Gaming Law ב-Cogswel Polytechnic College בסן-חוזה, קליפורניה. מרצה אורח על "משפט ומשחקים" בשנקר, בצלאל ובית הספר למשפט של הקריה האקדמית אונו.
עו"ד ומנהל פיתוח עסקי במשרד גילוני-אזולאי.
מנהל פיתוח עסקי, רשיונות, מיתוג ושיווק בכמה חברות וסטארטאפים שונים בארץ ובעולם, מזה שנים רבות.

סיון קולר
מעצבת UI וקונספט ארטיסט.
בעלת תואר BA בתקשורת חזותית, האקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל. כיום שותפה בסטודיו בוטיק לעיצוב ואנימציה.

יובל בן הלל
מפתח משחקי אינדי ו-UV ומומחה בעיצוב הנראטיב של משחקים
בוגר בהצטיינות של "המסלול לעיצוב ופיתוח משחקים דיגיטליים" בשנקר. בעל תואר שני באומנות התיאטרון ותעודת הוראה, אוניברסיטת תל-אביב.
במאי הפקות תיאטרון ומורה לתיאטרון עיוני ומעשי. מומחה לבניית עלילה אינטראקטיבית במשחקים, ומרצה-אורח בשנקר על בימוי עלילה חזותית.
מעצב משחקים עצמאי ויוצר הרצאות און-ליין ליוטיוב בלייבל UV Games. תורם מזמנו לתרגום משחקי מחשב לעברית בקבוצה "הרפתקה עברית".

עדן צנחני - תלתיסט אנימטור וארט
איפיון ויצירת דמויות ואובייקטים תלת מימדים ודו מימדיים למשחקי מחשב אפליקציות וסרטים. עבד בחברת "קומפדיה" כאנימטור בתוכנות אדובי, תלתיסט אנימטור ומעצב בחברת משחקי המחשב "GLOBO".
מומחה לתוכנת MAYA ועיצוב בתלת מימד ובתוכנות אדובי. בוגר בית הספר חשיפה, לימודי החוץ של האוניברסיטה הפתוחה.

אורן שמעון - מעצב וארטדירקטור בתחום הדיגיטל.
בעל תואר B.A. בתקשורת, האוניברסיטה הפתוחה. בוגר מכון אבני במגמת תקשורת חזותית. שימש כארט־דירקטור במשרדי הפרסום גלר-נסיס ומקאן-אריקסון. כיום, בעל סטודיו עצמאי לגרפיקה.

ינון אורן - מפתח יוניטי, אנימטור, עורך, ומעצב.
למד קולנוע באוניבסיטת ת"א, עבד מחלקת הפרומו של קשת. מרצה בנושאי פיתוח ותקשורת חזותית למעלה מעשר שנים.
מפתח פתרונות מציאות רבודה ומציאות מדומה לחברות. גיימר. סטודנט נצחי. אבא.

אלון קפלן - מומחה סאונד ועיצוב פס קול.
מלחין ומעצב פסקול למדיה, אלון עובד כמפיק מוסיקלי בחברת JoyTunes, ומנהל עסק של מוסיקה וסאונד למשחקי מחשב, קולנוע ומדיה בעבודה מול חברות בארץ ובעולם. אלון יצר פס קול ליותר מ70 משחקים ומעל 40 סרטים תוך כדי שהוא מקפיד על סאונד מקורי וייחודי בכל פרוייקט. בנוסף אלון מרצה על סאונד בכנסים בארץ ובעולם.
האתר של אלון - www.alonkaplan.com

רותם יפעת, מנהל מוצר ויוצר פודקאסטים.
בעל תואר ראשון בפילוסופיה ותואר שני בקולנוע מאוניברסיטת תל אביב. לימד באוניברסיטת תל אביב וכן במוסדות נוספים.
בתעשיית ההיי טק ניהל מוצרי ווב ומובייל המיועדים לחברות ענק בתחום הקמנואות וכן לצרכנים פרטיים.
כיום משלב עיסוק בניהול מוצר ויזמות בתחום הפודקאסטים כולל הפקת שני פודקאסטים על קולנוע. פרסם בוואלה! על קולנוע וב-גיקטיים על קולנוע וניהול מוצר.

קובי רמנו - מפיק ומפתח משחקי מחשב ומשחקי קופסה.
בעל תואר ראשון ושני במדעי הטבע, בוגר התכנית לפיתוח משחקים ב"חשיפה".
כיום עובד במקביל בפיתוח והפקת משחקים בסטודיו "רימון", ובעיצוב כלכלת משחק ופיצ'רים במשחק Judgment:Apocalypse הנמכר ב Steam.
בשנים האחרונות עסקתי באספקטים רבים ומגוונים של Game Design - אפיון ראשוני, UI / UX, כלכלת משחקים, עיצוב פיצ'רים, עיצוב שלבים ואפיון מערכת BI. מפתח משחקי קופסה כתחביב.
מס' הקורס: 84673