
רקע אודות קורס מנהלי איקומרס
הגאות העולמית במסחר אלקטרוני (חנויות ברשת) אינה פוסחת גם על ישראל. כחלק ממהפכה זו נוצרו מקצועות חדשים ומבוקשים, ויותר ויותר חברות וארגונים נדרשים לבצע התאמות ולבנות תוכנית אסטרטגית הכוללת שילוב של שיטות מכירות קלאסיות ושימוש במסחר האלקטרוני - על מנת לתפוס נתח שוק גדול יותר.
האוניברסיטה הפתוחה שמה לעצמה למטרה להציע תוכנית לימודים מקיפה, ראשונה מסוגה בישראל, שתכשיר מנהלי eCommerce בכל ארגון או חברה. התוכנית תעניק לכם כלים מעשיים לתכנון, להקמה ולניהול של מערך מכירות מקוון בשילוב חשיבה אסטרטגית רחבה, כך שעם סיום הלימודים תוכלו לשמש כמנהלי eCommerce או לנהל עסק אינטרנטי עצמאי.
מה תדעו עם סיום הקורס?
- להקים חנויות בזירות מסחר (דוגמת אמזון או אי-ביי)
- להקים חנויות עצמאיות (דוגמת פלטפורמת shopify)
- לייעץ ולבצע אסטרטגיה נכונה לצורך מעבר הארגון למסחר אלקטרוני (תימחור מוצר נכון, תכנון והקמה של מערך לוגיסטי נכון ועוד)
במה עובדים עם סיום הלימודים?
- מנהלי eCommerce בחברות
- מנהלי חנויות אי-ביי / אמזון / שופיפי
- ניהול עסק אינטרנטי עצמאי
כמה שעות לומדים?
הלימודים יתקיימו פעמיים בשבוע, בימי שני ורביעי, בשעות 21:30-17:30. בסך הכל יתקיימו 27 מפגשים , בהיקף 135 שעות לימוד אקדמיות
למי מיועד הקורס מנהל eCommerce
- לאנשי שיווק ומנהלי פרסום בארגונים ובחברות
- למעוניינים ברכישת מקצוע בתחום ה-eCommerce
- ליזמים
- לעצמאים או לשכירים
תנאי קבלה
- שליטה טובה ביישומי מחשב וביישומי אינטרנט, ואוריינטציה טכנולוגית
- שליטה בשפה האנגלית - קריאה וכתיבה
- תואר ראשון - יתרון
- מחשב נייד (לפטופ)
- מילוי שאלון אישי
איפה יתקיימו הלימודים?
בקמפוס האוניברסיטה הפתוחה בכפר הירוק (צומת מרכזי במרכז הארץ).
החנייה חינם.
סביבת הלימודים
בית הספר חשיפה ממוקם בקמפוס האוניברסיטה הפתוחה בכפר הירוק (מיקום מרכזי ונוח להגעה), וכולל כיתות לימוד ומעבדות מדיה מצוידות, חדר תרגול הפתוח בכל שעות היום.
סביבת הלימודים אינטימית ובאווירה הכפרית, עם שפע של חנייה בחינם וקפיטריה.
למה ללמוד בבית הספר חשיפה - קורס ecommerce?
- שייכות לאוניברסיטה הפתוחה, האוניברסיטה הגדולה בישראל
- הקורס המקיף והמעמיק בישראל, בהיקף של 135 שעות אקדמיות
- מרצים מנוסים מהשורה הראשונה, מומחי מסחר אלקטרוני ובעלי חברות אשר עוסקים בתחום זה מדי יום ביומו
- ליווי וייעוץ של צוות המומחים במהלך הקורס
- אפשרות השמה - המצטיינים יוכלו לעבוד בחברת e-community
- מיקום מרכזי, חנייה חינם
תעודה
לעומדים בדרישות הקורס תוענק תעודה מטעם בית ספר חשיפה - אוניברסיטה הפתוחה, לימודי החוץ.
דרישות הקורס
- נוכחות ב-80% מהמפגשים
* בית-הספר אינו יכול להתחייב על אישור אמזון לפתיחת חשבון סוחר עבור סטודנט בקורס.
* המעוניינים לפתוח חנות פעילה יידרשו להשקיע כ-200 דולר (הדבר תלוי ברצונו וביכולתו של המשתתף לקדם חנות ולהתנסות בפועל בהפעלתה).
מסחר אלקטרוני
- ההבדלים בין זירות מסחר לחנויות עצמאיות
- טעויות נפוצות של ארגונים במעבר למסחר אלקטרוני
- Payoneer
- Fivver – היכרות עם הפלטפורמה
- כתיבה שיווקית/מכירתית
- תימחור מוצר נכון
- צילום מוצר נכון
- ביצוע מחקרי מילים SEO
- חוקי קניין רוחני במסחר אלקטרוני והיבטי מיסוי
- תכנון פעולת מעבר העסק למכירות ONLINE
- חשיבות התמונות במסחר אלקטרוני וכיצד לצלם נכון
מחקרי שוק
- כיצד לבצע מחקר שוק נכון ולהבין היכן יש ביקוש למוצר שלנו
- איסוף מודיעין תחרותי ממתחרים ושיפור המוצר שלנו
- איזה בידול השוק מבקש?
לוגיסטיקה
- תכנון מערך לוגיסטי מתאים עבור הארגון שלנו
- ההבדלים בין מחסן קדמי למחסן אחורי
- בחירת מחסן חיצוני
- מחסני AMAZON
- תכנון מלאי נכון
- כיצד עובדים המכס והמיסוי הבינלאומי
אמזון
- ההבדל בין סוגי החנויות (מוכר צד שלישי / VENDOR )
- הקמת חנות באמזון
- רישום סימן מסחרי באמזון
- משלוח למחסני אמזון ושימוש במחסן הלוגיסטי של אמזון
- מדיניות אמזון
- סוגי קמפיינים ופרסום באמזון
אי-ביי
- מבוא למסחר אלקטרוני
- מבוא ל eBay ו PayPal
- פתיחת חשבון ב- eBay וב- PayPal
- הכרת ממשק פלטפורמת eBay
- הלקוחות – מה הם מחפשים וכיצד נצליח למכור
- שירות הלקוחות – כיצד נותנים שירות בעולם הוירטואלי
- המוצרים- סקר שוק ב eBay – זיהוי טרנדים ומוצרים נמכרים
- המוצרים- יצירת בידול והבלטת המוצרים שלך – יצירת יתרון על פני המתחרים
- קידום ב eBay – כיצד יוצרים תנועת לקוחות פוטנציאליים
- המוצרים – שילוח מוצרים ללקוחות בכל רחבי העולם – איך עושים זאת נכון, הלוגיסטיקה
- כלים אוטומטיים לפיתוח עסקי וניהול ה"עסק"
- עקרונות ה-Dropshipping
חנויות עצמאיות
- בחירה נכונה של פלטפורמת חנות ((מג'נטו / שופייפי / ווקומרס)
- אפיון אתר חנות ומסמך האפיון הכולל מחקר וניתוח השוק וחווית הלקוח (UX)
- מיפוי מסע הצרכן בחנות האלקטרונית (Sales funnel)
- התהליכים והמערך הלוגיסטי הנדרש להפעלת החנות האינטרנטית
- סליקה, תשלומים ומשלוח המוצרים (הכרות בסיסית עםSHOPIFY )
- ניהול מלאי המוצרים בחנות האינטרנטית
- הפעלת שירות לקוחות, בקרה ופיקוח על הפעילות
- הזירות השונות לקידום החנות האינטרנטית (פייסבוק, גוגל, ROI, ושיפור התוצאות).
פייסבוק
- בניית נוכחות ברשת החברתית למוצרים שלנו
- הקמת דף פייסבוק לחנות האלקטרונית שלנו
- קידום החנות שלנו בפייסבוק
- בדיקת דוחות המרה
רשימת המרצים חלקית ונתונה לשינויים - רשימה מעודכנת לשנת תש"פ

דורון בניטה
מרכז התכנית: דורון בניטה מנכ"ל ובעלים, מד מדיה חברתית בע"מ
עוסק במסחר מקוון ובפרסום עסקים ע"י בניית אסטרטגיות שיווק ייחודיות. בעברו יזם יחד עם שותפים את הסטארטאפ הישראלי הראשון שפיתח כלי מכירה מתקמים לאתר eBay. הקים ומכר אתר מכירות בבעלותו שדורג מקום 4 בישראל במכירות מערכות ניווט. ביצע מהפך שיווקי לקידום ומיצוב בורסת היהלומים הישראלית (הגדולה בעולם) ויישם שינו נרחב בתפיסת השיווק הארגונית. בוגר בהצטיינות תואר שני MBA במנהל עסקים עם התמחות בשיווק, מפתח וכותב קורסים שונים בנושאי מסחר מקוון, אמזון, פרסום במדינות החברתיות. מרצה בכיר.

ניר זיגדון
בעל חברה e-community ומומחה במסחר אלקטרוני ומכירות באינטרנט, מלווה חברות מובילות במשק במעבר למסחר אלקטרוני בינלאומי.
בעל ניסיון מקיף ועשיר בבניית והעברת קורסים למאות תלמידים ובוגרים, כמו גם סדנאות לעסקים בתחום המסחר האלקטרוני, תרבות ה- ECOMMERCE ופיתוח מוצרים בעידן האינטרנט. מומחה במעבר מ-B2B ל-B2C על בסיס פלטפורמות המסחר האלקטרוני.

אלעד ברדה
מומחה בתחום e- commerce. כיום מנהל בחברת "האלמנט העסקי". יועץ ומלווה עסקים בארץ ובעולם המעונינים לפתח ערוץ מכירתי ב – eBay. בעל ניסיון של מעל עשור ברובו במסגרת עבודתו ב-eBay ישראל, שם עבד במהלך 7 שנים במגוון תפקידי ניהול ופיתוח עסקי למוכרים בארץ ובחו"ל. בנוסף אלעד מרצה בסדנאות וסמינרים בנוגע למכירה נכונה בפלטפורמת eBay (המכללה למנהל, ג'וינט ישראל, תכנית "לינק" לשיתוף קהילתי ועוד) .

שרון בן שמואל
בעלים של חברת Marginaxe -סוכנות דיגיטל .
מתמחה כ-13 שנים בתחום הפרסום והשיווק הדיגיטלי עם דגש על פרסום במנועי חיפוש וברשתות החברתיות. בעל ניסיון רב בקידום אפליקציות, משחקים, הקמה וניהול רשת שותפים ואי-קומרס. מנהל פעילות שיווק אונליין עבור חברות גדולות ומובילות בארץ ובחו"ל. כמו כן, בעלים של חברת South River Dynamics העוסקת בהקמה וניהול אתרי איקומרס במודל דרופשיפינג.

דליה שחורי
מנהלת ומלווה פרויקטים בתחום הדיגיטל , מתמחה בהקמת פלטפורמות מסחר אלקטרוני לעסקים.
עם ניסיון וידע רחב באפיון ומיפוי התהליכים הדרושים בארגון להקמת ערוץ השיווק והמכירה בדיגיטל,ליוותה במהלך כשנתיים את הקמת פלטפורמת E-commerce של שטראוס קפה עלית שבמהלכם גם שימשה כמנהלת האתר לתקופה קצרה.
בנוסף, ליוותה את קבוצת נעמן בהקמת אתר ורדינון, כיום מנהלת ומלווה חברות נוספות במשק .
MBA במנהל עסקים עם ניסיון עשיר בתחום השיווק והפרסום, הקימה וניהלה את מועדון הלקוחות של רשת המזון האורגני "עדן טבע מרקט" והייתה חלק מצוות ניהול השיווק של קבוצת סקאל.

יעל קבילי
nייסדת משרד קבילי ושות’, ואחת מ-2 עורכי הדין המובילים בעולם בתחום המסחר האלקטרוני. ליעל רישיון לעריכת דין בישראל ובארה"ב, והיא בעלת תואר שני במשפטים מאוניברסיטת קולומביה שבניו יורק.
למשרד קבילי ושות' התמחות ייחודית: ליווי וייעוץ בתחום המסחר האלקטרוני (אמזון, איביי וכו'), בשילוב קניין רוחני.
המשרד מייצג מאות מוכרי e-commerce בישראל ובעולם, בפרט מוכרים באמזון, בשני תחומים שונים:
- רישום סימני מסחר, זכויות יוצרים או מדגמים
- פתרון סכסוכים משפטיים באמזון, לרבות טיפול בסגירת חשבונות, סגירת ליסטים, אכיפה וטיפול בהפרות, וסכסוכים משפטיים אחרים
כתבות

החנות שעובדת בשבילכם
כיצד להגדיל את המכירות באתרי סחר ולהרוויח יותר.לפניכם מספר טיפים שישפרו מאוד את ביצועיכם.
כיצד להגדיל את המכירות באתרי סחר ולהרוויח יותר.לפניכם מספר טיפים שישפרו מאוד את ביצועיכם.

פייסבוק מוכר עבורכם
איך מקימים חנות מצליחה בפייסבוק? גם אתם יכולים להפוך מגולשים פאסיביים למוכרים אקטיביים.
איך מקימים חנות מצליחה בפייסבוק? גם אתם יכולים להפוך מגולשים פאסיביים למוכרים אקטיביים.

5 צעדים בדרך להגשת החלום
התשוקה שלכם לתכשיטים, מוצרי קוסמטיקה או למכירות יכולה להפוך מעיסוק צדדי לעולם ומלואו.
התשוקה שלכם לתכשיטים, מוצרי קוסמטיקה או למכירות יכולה להפוך מעיסוק צדדי לעולם ומלואו.

מנהל איקומרס
מנהל מסחר אלקטרוני שולט בכל פעילות הסחר האלקטרוני. זהו תפקיד הכרוך בהרבה אחריות, דינמי מאוד, ומתחדש בלי הפסקה.
מנהל מסחר אלקטרוני שולט בכל פעילות הסחר האלקטרוני. זהו תפקיד הכרוך בהרבה אחריות, דינמי מאוד, ומתחדש בלי הפסקה.
מס' הקורס: 64397