למידע נוסף מלא/י פרטיך
ונחזור אליך בהקדם

אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים

קורס UX/UI - קורס אפיון ועיצוב מוצרים דיגיטליים


התמחות ייחודית למעצבים באפיון ועיצוב ממשקי משתמש לאתרים, לאפליקציות, למובייל ולמערכות


מרכז מקצועי ומרצה בכיר: אבירם צור, מייסד ומנכ"ל משותף בחברת TZUR – UX Design

הקורס פוּתח ונלמד בשיתוף עם חברת החברה החלוצה והמובילה בישראל לאפיון ועיצוב חוויית משתמש.



משנת 2000 ועד היום מתמקדת החברה באפיון חוויית משתמש ועיצוב ממשק משתמש (UI UX Design) לאינטרנט, לאפליקציות, למובייל ולמערכות מורכבות. במהלך השנים ביצעה חברת TZUR – UX Design יותר מ-1,000 פרויקטים יחד עם החברות המובילות במשק, לרבות חברות היי-טק וסטארט-אפ, והכשירה מאות עובדים בתחום זה.
אתר החברה: www.tzur.com

מהו קורס UX/UI לאפיון ועיצוב מוצרים דיגיטליים?

  • הקורס הוא קורס חוויית משתמש מקצועי ומקיף, אשר עוסק בהרחבה בכל הנושאים הקשורים לאפיון ועיצוב חוויית משתמש ב-web, במובייל, באפליקציות ובמוצרים דיגיטליים – החל משלב המחקר והניתוח, דרך גיבוש קריאטיבי של הקונספט, ועד אפיון ועיצוב מפורט של חוויית המשתמש.
  • הקורס משלב היבטים תיאורטיים מתחום התנהגות הצרכנים, הפסיכולוגיה הקוגניטיבית וה-HCI, עם היבטים מעשיים, ומעניק כלים מקצועיים ברמה הגבוהה ביותר ובהתאמה לדרישות שוק העבודה כיום.
  • נוסף על הנושאים המקצועיים כולל הקורס הנחיות מקצועיות החיוניות לשיפור סיכויי הקבלה לעבודה בתחום זה, המבוססות על 18 שנות ניסיון בגיוס ובהשמה של עובדים בתחום ה-UI UX.

מה תדעו עם סיום קורס UX/UI ?

  • לבצע מחקר UI UX באופן עצמאי ולגבש קונספט מנצח
  • לתכנן ארכיטקטורת מידע ולאפיין Wireframes מקצועיים ומדויקים
  • לקבל החלטות UI UX בהתאם לשיקולים מדעיים מתחום הפסיכולוגיה וה-HCI
  • לעבוד באופן מקצועי מול אנשי תעשייה בתחום ה-UI UX
    בנוסף, תלמדו להשתמש בכלים טכניים מקצועיים לאפיון מוצרים דיגיטליים (UX/UI):
    • AXURE – התוכנה המובילה והמבוקשת ביותר לאפיון UX
    • Adobe XD – הכלי החדש מבית Adobe לבניית פרוטוטייפ ללא תיכנות

איפה עובדים עם סיום הלימודים?

  • חברות סטארט-אפ
  • חברות בניית אתרים
  • חברות פרויקטים
  • סוכנויות מדיה חברתית ושיווק דיגיטלי
  • חברות עיצוב ופיתוח של מערכות תוכנה
  • עצמאים הנותנים שירות לחברות בתחום זה

ממי לומדים?

אבירם צור


מרכז מקצועי ומרצה בכיר
אבירם צור הוא מייסד ומנכ"ל משותף בחברת TZUR – UX Design, החברה החלוצה והמובילה בישראל לאפיון ועיצוב חוויית משתמש לאינטרנט, לאפליקציות, למובייל ולמערכות מורכבות.
במהלך 18 שנות פעילות היה שותף ליותר מ-1,000 פרויקטים מוצלחים. אבירם הוא מומחה בכיר, אסטרטג ויועץ בנושאים של חוויית משתמש לחברות מובילות במגוון תחומים: היי-טק, תקשורת, תעשייה, מסחר אלקטרוני, תיירות, פיננסים, ביטוח, מוצרים, אפליקציות ועוד (רשימת חברות מלאה ניתן לראות באתר www.tzur.com), ומרצה מבוקש בתחום חוויית המשתמש בחברות, באוניברסיטאות, ובמכללות מובילות בישראל (אוניברסיטת תל אביב, המרכז הבינתחומי ועוד).
לאורך השנים שימש אבירם כמנטור חוויית משתמש עבור מומחים ומתמחים רבים בתחום זה, אשר מחזיקים כיום בתפקידי מפתח בארץ ובעולם.
משנת 2000 ועד היום הוא חוקר, מנתח ויוצר מתודולוגיות לאפיון, עיצוב ובחינת חוויית משתמש, וכותב מאמרים בנושאים של חוויית משתמש וממשק משתמש במגוון פלטפורמות ואתרים.
אבירם הוא בעל תואר M.A. מחקרי בכלכלת התנהגות צרכנים מאוניברסיטת תל אביב, ונחשב לפורץ הדרך בתחום חוויית המשתמש בישראל.

בקורס ישולבו מרצים נוספים (לימודי Adobe XD ו-Axure )



נושאי הלימוד בקורס UX/UI לעיצוב מוצר דיגיטלי

  • חוויית משתמש, פסיכולוגיית התנהגות צרכנים ו-HCI
    מהי חוויית משתמש? כיצד משפיעה חוויית המשתמש על אופי השימוש באתרים, במובייל ובמערכות? מה הם השיקולים הפסיכולוגיים/קוגניטיביים וההתנהגותיים העומדים בבסיסה של חוויית המשתמש? כיצד ניצור חוויית משתמש מוצלחת?
  • מחקר ותהליך עבודה
    מה הם שלבי תהליך אפיון ועיצוב חוויית המשתמש? כיצד מתבצע המחקר? מה הם התוצרים המקצועיים שמגבשים ומציגים ללקוח בכל שלב ושלב בתהליך? מה הם האתגרים שנתקלים בהם? מי הם אנשי המקצוע המעורבים בתהליך ואיך עובדים מולם?
  • ארכיטקטורת מידע, ניווט ותסריטי שימוש
    כיצד מתכננים את ארכיטקטורת המידע? ממה מתחילים ובמה חשוב לשים דגש? באיזו שיטת ניווט כדאי לבחור? כיצד מגדירים את תסריטי השימוש ואת סוגי המשתמשים השונים? כיצד יוצרים איזון נכון בין כלל המרכיבים?
  • אינפוגרפיקה ועיצוב מידע
    מהי אינפוגרפיקה ומדוע היא קריטית לשיפור חוויית המשתמש? מה הם השיקולים הפסיכולוגיים שעומדים בבסיסה של האינפוגרפיקה? מהי האינפוגרפיקה המתאימה לכל מקרה ומקרה? כיצד מעצבים את המידע באופן פשוט, כך שיהיה קל להבינו ונוח לסרוק אותו?
  • עקרונות בעיצוב למובייל
    במה שונים אפיון ועיצוב למובייל מאפיון ועיצוב ל-Web ול-Desktop? מה הן הגישות השונות בעיצוב למובייל? כיצד משיגים את המטרות של אפיון ועיצוב למובייל? מה הן המגמות העיקריות בתחום העיצוב למובייל?
  • עקרונות בעיצוב אינטראקציה
    כיצד ניצור אינטראקציה מושלמת עם המשתמש? מה הם השיקולים הפסיכולוגיים וההתנהגותיים בעיצוב אינטראקציה? מה הן מיקרו-אינטראקציות, וכיצד הן תורמות לשיפור חוויית המשתמש?
  • פסיכולוגיית שכנוע והנעה לפעולה
    כיצד נשתמש בתיאוריות מדעיות מתחום הכלכלה ההתנהגותית והתנהגות הצרכנים על מנת להשפיע על תהליך קבלת ההחלטות של המשתמש ועל הנעתו לפעולה? כיצד נרתום את הידע הזה לשם אפיון מוצלח יותר של אתרים ואפליקציות בכלל ואתרי מסחר אלקטרוני בפרט?
  • מבחני שימושיות ו-A/B
    כיצד נבחן את חוויית המשתמש ואת ממשק המשתמש? מה הם שלבי מבחן השימושיות? כיצד נגדיר את המבחן, את פרופיל המשתמשים, ואת תסריטי השימוש? כיצד נבצע את המבחן וכיצד ננתח את הממצאים? מה הם מבחני A/B, וכיצד נשתמש בהם באופן מושכל לשם קבלת החלטות בנושאים של חוויית משתמש?
  • השתלבות בתעשייה
    כיצד נשפר באופן משמעותי את הסיכויים למצוא עבודה בתחום זה? איך בונים את תיק העבודות, ואילו פרויקטים מציגים בו? כיצד נכון לכתוב את קורות החיים? על מה לשים דגש בריאיון העבודה?

כלים לעיצוב ממשקים

  • AXURE – אקשור
    AXURE הוא ללא ספק הכלי הפופולרי בתעשייה, וברוב המקרים הוא הכלי היחיד שיצוין כדרישת חובה או כיתרון בתיאורי המשרות בתחום של עיצוב UX/UI .
    AXURE נועד לתת לכם את החופש המקסימלי ליצור אב-טיפוס מלא, והוא פועל עד לרמה שתהיו מעוניינים. אם אתם מחפשים כלי ייעודי לכל התהליך, משלב אפיון המסכים ועד הפקת תוצר ראוי לצורך בדיקות שמישות, זה כנראה הכלי בשבילכם.
  • XD Adobe
    Adobe XD הוא המענה שנותנת חברת Adobe לכל מעצבי הממשק וחוויית המשתמש באשר הם. התוכנה מיועדת למעצבים, וקל ללמוד אותה במהירות. זהו פתרון אידיאלי לעיצוב הממשקים של מוצר דיגיטלי מנקודת ההתחלה ועד ההעברה לפיתוח (WIREFRAMES PROTOTYPE, – שלב ההמחשה ושלב המעבר לפיתוח – (SPEC. בשלב ה-PROTOTYPE ניתן להמחיש כיצד יפעלו החלקים האינטראקטיביים בממשק, כגון מיקרו-אנימציות, מעברים בין מסכים, מצבים שונים של כפתורים (צלמיות) ועוד. אגב, בניגוד לתוכנת סקאצ׳.אדובי, Adobe XD עובדת על שתי מערכות ההפעלה, בסביבת חלונות, ובמחשבי מק.

כמה שעות לומדים?


הלימודים יתקיימו פעם בשבוע, בשעות הערב, בשעות 21:15-18:00. בסך הכל יתקיימו 13 מפגשים, בהיקף של 52 שעות לימוד אקדמיות.

למה ללמוד UX UI בבית הספר חשיפה?

  • מיקוד ויחס אישי – ליווי הסטודנטים מהרגע הראשון ועד לפרויקטים הסיום. אבירם צור משמש כמרצה, כמתרגל וכמנטור.
  • ניסיון בשטח – בקורס מלמד אבירם צור, בעל ניסיון מעשי בהובלה וביצוע מעל כ-1000 פרויקטים של UX/UI. פרויקטים גדולים ומורכבים ובכל תחום אפשרי. דוגמאות לפרויקטים של אפיון ועיצוב חווית משתמש ניתן לראות באתר חברת TZUR - UX Design
  • המתודולוגיה – בצד נושאים "טכניים" חשובים, בקורס יושם דגש על פסיכולוגיית התנהגות צרכנים ומשתמשים.
  • תהליכי הדרכה – לאבירם צור ניסיון רב בהכשרת עשרות מתמחים ומומחים בתחום ה- UX/UI. רבים מהאנשים שעברו הכשרה והתמחות מקצועית
    בחברת TZUR – UX Design בליווי אישי מחזיקים היום בתפקידי מפתח בתחום, בארץ ובעולם.
  • השמה - בתום הקורס קיימת אפשרות השמה – בהתאם לדרישות השוק תישקל מועמדותם של בוגרים מצטיינים בחברת TZUR – UX Design או בחברות אחרות במשק.
  • בית הספר חשיפה שייך לאוניברסיטה הפתוחה, האוניברסיטה הגדולה בישראל.

למי מיועד הקורס?

  • מעצבים גראפיים ומעצבי מוצר המעוניינים להתמחות באפיון UX
  • בוגרי בתי ספר לעיצוב שלא למדו אפיון ממשקים וחוויית משתמש
  • מנהלי מוצר ואנשים העוסקים בתחומי הדיגיטל אשר מעוניינים להתמחות באפיון UX

תנאי קבלה

  • שליטה בשפה האנגלית – קריאה וכתיבה
  • היכרות בסיסית/ רקע קודם בתחומי הדיגיטל, ניהול מוצר, עיצוב וכדומה
  • רקע לימודי קודם מתחומי העיצוב, התקשורת הדיגיטלית וכדומה – יתרון
  • מילוי שאלון התאמה אישי

סביבת הלימודים


בית הספר חשיפה שוכן בקמפוס האוניברסיטה הפתוחה בכפר הירוק (צומת מרכזי במרכז הארץ).
יש בו כיתות לימוד, מעבדות מדיה מצוידות, וחדר תירגול הפתוח בכל שעות היום.
סביבת הלימודים אינטימית ובאווירה כפרית, ולרשות התלמידים עומדת קפיטריה.
יש שפע של מקומות חנייה בחינם.
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים