א 1 אינטראקציה בין לומדים (קרוגר) - יו"ר: מיקי רונן |
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
מצגת |
הקלטה |
בנייה שיתופית של מערכי-שיעור במתמטיקה על גבי פלטפורמת ויקי |
עטרה שריקי (מכללת אורנים), נצה מובשוביץ-הדר (הטכניון) |
|
|
|
מציאת פרמטר של האוכלוסייה למימדי "קהילות חקר" בפורומים א-סינכרוניים בהשכלה
הגבוהה |
פול גורסקי (האוניברסיטה הפתוחה), אבנר כספי (האוניברסיטה הפתוחה), אינה בלאו(האוניברסיטה הפתוחה), יעל דוד (האוניברסיטה הפתוחה) |
|
|
|
על קונקטיביזם: מספר תובנות בעקבות השתתפות בקורס בינלאומי מקוון פתוח |
דלית לוי (סמינר הקיבוצים) |
|
|
|
א 2 טכנולוגיות בשירות בעלי צרכים מיוחדים (נוידרפר) - יו"ר: סיגל עדן
|
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
מצגת |
הקלטה |
הטכנולוגיה בשירות תלמידים עם לקויות למידה: המקרה של בחינת הבגרות המתוקשבת |
דודו הלוי (משרד החינוך), יעקב שוורץ (מטח), מיכל שמש (מטח), טלי פרוינד (מטח) |
|
|
|
היבטי שמישות של שולחן מגע (Multi-Touch Tabletop)
להעצמת יכולות חברתיות של ילדים
עם (Autism Spectrum Disorder) ASD |
תמר וייס (אוניברסיטת חיפה), עינת גל (אוניברסיטת חיפה), סיגל עדן (אוניברסיטת בר-אילן,
האוניברסיטה הפתוחה), מאסימו זנקנרו (University of Trento), פרנצ'סקו טלק
(University of Trento) |
|
|
|
שימוש בערוץ השמע לצורכי למידת כימיה בקרב אנשים עיוורים |
שרונה ט' לוי (אוניברסיטת חיפה), אורלי להב (אוניברסיטת תל-אביב) |
|
|
|
א 3 הורים וילדים ברשת (צ'ייס) - יו"ר: גילה קורץ |
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
מצגת |
הקלטה |
אלימות באינטרנט מול אלימות פנים-אל-פנים בקרב בני נוער |
תמר טרבלוס (האוניברסיטה הפתוחה), טלי היימן (האוניברסיטה הפתוחה), דורית אולניק-שמש
(האוניברסיטה הפתוחה) |
|
|
|
מעורבות הורית, גרסת המאה ה 21- : תלמידים והוריהם במשו"ב - מערכת מקוונת לניהול
למידה |
אינה בלאו (אוניברסיטת חיפה, המכללה האקדמית גליל מערבי, האוניברסיטה הפתוחה),
מירה המאירי (מכללת אורנים, משו"ב) |
|
|
|
פורומים להורים: קשקשת ברשת או רשת תמיכה? פעילות של הורים לילדים בגיל הרך
בפורומים בישראל ובצרפת |
דורית ארם (אוניברסיטת תל-אביב), פסקל חן (אוניברסיטת תל-אביב) |
|
|
|
א 4 הטמעת טכנולוגיות במערכות חינוך I (קנבר) - יו"ר: ענת כהן |
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
מצגת |
הקלטה |
מודל "איי החדשנות" - הזדמנויות וסיכונים בדרך להטמעה אפקטיבית של חדשנות טכנולוגית
במערכות חינוך |
אורית אבידב-אונגר (האוניברסיטה הפתוחה), יורם עשת-אלקלעי (האוניברסיטה הפתוחה) |
|
|
|
היבטים מערכתיים של הטמעת Moodle באוניברסיטת תל-אביב |
ענת כהן (אוניברסיטת תל-אביב), יהודית רם (אוניברסיטת תל-אביב), שלומי ונטורה (אוניברסיטת
תל-אביב) |
|
|
|
שלושה עשורים של תכניות תקשוב לאומיות במערכת החינוך הישראלית |
צביה אלגלי (אוניברסיטת בר-אילן), יורם קלמן (האוניברסיטה הפתוחה) |
|
|
|
ב 1 הטמעת חדשנות (קרוגר) - יו"ר: ניצה גרי |
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
מצגת |
הקלטה |
להיות מורה חכם ב"כיתה חכמה": הערכת התפתחות מקצועית של עובדי הוראה לקראת שילוב
לוחות אינטראקטיביים בבתי ספר |
אינה בלאו (אוניברסיטת חיפה, המכללה האקדמית גליל מערבי, האוניברסיטה הפתוחה) |
|
|
|
שימוש בלוחות אינטראקטיביים להוראה וללמידה – הערכת פרויקט SMART |
עידית מני-איקן (מכון הנרייטה סאלד), אסנת דגן (קדימה מדע), טל ברגר-טיקוצ'ינסקי (מכון הנרייטה
סאלד), רחל זורמן (מכון הנרייטה סאלד) |
|
|
|
אימוץ למידה מרחוק מבוססת-וידאו על ידי סטודנטים |
ניצה גרי (האוניברסיטה הפתוחה) |
|
|
|
הטמעת השימוש במחשבים במרחב הכיתה בגישת אימון אישי: מיזם משותף של האוניברסיטה
העברית ורשת עמל |
ראומה דה גרוט (האוניברסיטה העברית בירושלים), יערה גזית (האוניברסיטה העברית בירושלים),
רונית אשכנזי (רשת עמל), גילי אלון (רשת עמל) |
|
|
|
סוגיות אתיות באבטחת מידע: עמדות סטודנטים כלפי חומרתן של פריצות אל מערכות מידע |
יאיר לוי (Nova Southeastern University), מישל רמים (Nova Southeastern University) |
|
|
|
ב 2 מושב פוסטרים (נוידרפר) - יו"ר: גלעד רביד |
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
מצגת |
הקלטה |
"מערכת למידה אינטליגנטית" כסביבה לפיתוח הכוונה עצמית של פרחי הוראה |
מריה גוטמן (אוניברסיטת בר-אילן), ברכה קרמרסקי (אוניברסיטת בר-אילן) |
|
|
|
הערכת הישגי סטודנטים - בין בדיקתם של מבחנים באופן ממוחשב לבדיקתם באופן ידני |
משה עינת (המרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון), ניצה דוידוביץ (המרכז האוניברסיטאי אריאל
בשומרון) |
|
|
|
מורים כמשתמשי תקשוב בלימודיהם באוניברסיטה ובהוראה |
משה ברק (אוניברסיטת בן-גוריון בנגב) |
|
|
|
על הערך של שיעורי בית ממוחשבים שמיוצרים על ידי המורים עבור תלמידיהם |
עדו ערב (הטכניון), טל נבו (הטכניון), לביאה פרטוש (ביה"ס הריאלי העברי בחיפה) |
|
|
|
העצמת ההוראה והלמידה במכללות להכשרת מורים באמצעות מערכת ה- Moodle |
אלונה פורקוש-ברוך (מכללת לוינסקי), ענת שמלא (מכללת אורנים) |
|
|
|
משתפים חינוך ברשת – "שלובים", הרשת החברתית מקצועית של מכון מופ"ת |
יורם אורעד (מכון מופ"ת), סמדר ברטל (מכון מופ"ת), סוזן צעירי (מכון מופ"ת) |
|
|
|
השפעת הוראה ולמידה בסביבה "עת הדעת" על הישגים לימודיים במתמטיקה ובאנגלית |
יגאל רוזן (עת הדעת, אוניברסיטת חיפה) |
|
|
|
Learning Fusion - תכנון סביבות למידה מתוקשבות |
ניר זינגר (אוניברסיטת חיפה), עירית אהרון (ביה"ס הריאלי העברי בחיפה), גלעד שפירא (ביה"ס
הריאלי העברי בחיפה) |
|
|
|
הישגי התלמידים ועמדותיהם כלפי הלמידה בתכנית "עת הדעת" |
עידית מני-איקן (מכון הנרייטה סאלד), טל ברגר-טיקוצ'ינסקי (מכון הנרייטה סאלד), רוני בארי (מכון
הנרייטה סאלד), רוית אפרתי (מכון הנרייטה סאלד) |
|
|
|
ב 3 הטמעת טכנולוגיות במערכות חינוך II (צ'ייס) - יו"ר: מירי ברק |
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
מצגת |
הקלטה |
מקצועיות המורה ( Tpack ) ותרבות בית הספר כארגון לומד כמנבאים אפקטיביות של הטמעת
טכנולוגיות חדשניות בבתי ספר |
אורית אבידב-אונגר (האוניברסיטה הפתוחה) |
|
|
|
ניתוח הכנסת שינוי טכנולוגי לבית הספר כתהליך של ניהול שינוי: חקר מקרה בבי"ס שהטמיע
את מיזם "סיסמא לכל תלמיד" |
גילת כהן (מכללת אורנים, האוניברסיטה הפתוחה), ליאור לכנר (מכללת אורנים) |
|
|
|
Web 2.0 בבית הספר היסודי: פרשנויות המורים |
שרית ברזלי (עמותת סנונית, האוניברסיטה העברית בירושלים), יהודית בטאט (עמותת סנונית,
האוניברסיטה העברית בירושלים), אורית ברוזה (עמותת סנונית, האוניברסיטה העברית בירושלים) |
|
|
|
השכלה גבוהה מרחוק: הטמעת דרכים חדשות להוראה ולמידה בטכניון |
יהודית דורי (הטכניון), מירי ברק (הטכניון), ראניה חוסין-פארג (הטכניון) |
|
|
|
שינוי פרדיגמת ההוראה בתקשוב של מרצים בעקבות מיזם מכללתי |
ציפי זלקוביץ (סמינר הקיבוצים), מירי שינפלד (סמינר הקיבוצים) |
|
|
|
ב 4 סוגיות בעיצוב סביבות למידה טכנולוגיות (קנבר) - יו"ר: יעל קלי |
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
מצגת |
הקלטה |
נרטיבים עיצוביים: תצורה נגישה לייצוג מדעי של ידע עיצובי |
ישי מור (אוניברסיטת חיפה, (London Knowledge Lab) |
|
|
|
משחק או מבחן? השוואת התנהגויות תלמידים בפעילויות למידה שונות בסביבה מקוונת,
באמצעות ניתוח קובץ יומן |
גלית בן צדוק (אוניברסיטת תל-אביב, מטח), רפי נחמיאס (אוניברסיטת תל-אביב) |
|
|
|
קידום משחקים חינוכיים בשעות הפנאי: גישת מחקר-עיצוב שיתופית כדי "לחשוב כמו ילד בן
עשר" |
יעקב דיין (אוניברסיטת חיפה, הטכניון), יעל קלי (אוניברסיטת חיפה, הטכניון) |
|
|
|
התרומה של סביבה מתוקשבת ללמידה באמצעות פרויקטים – חקר מקרה של צוות מורים
מפתח ומיישם. ? Is it all about attitude |
צבי לירז (הטכניון) |
|
|
|
כשהמתמטיקה של חיי היום-יום פוגשת את בית הספר: משחקים ולומדים באתר "איפה
הכסף?" |
אורית ברוזה (עמותת סנונית, האוניברסיטה העברית בירושלים), שרית ברזלי (עמותת סנונית,
האוניברסיטה העברית בירושלים) |
|
|
|
ב 5 סדנה (בניין טכנולוגיות חדר 102 -) |
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
מצגת |
הקלטה |
טכנולוגיה חדשנית לאינטראקציה חברתית: עיצוב, ממצאי מחקר והשלכות ומעשיות |
תמר וייס (אוניברסיטת חיפה), סיגל עדן (אוניברסיטת בר-אילן, האוניברסיטה הפתוחה) |
|
|
|
ג 1 אינטראקציה חברתית חינוכית ברשת (קרוגר) - יו"ר: אבנר כספי |
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
מצגת |
הקלטה |
ממצאי סקר השימוש ביישומי האינטרנט, התנהגות ולמידה ברשת בקרב ילדים ובני נוער: "כן"
לגלישה בטוחה, "לא" לשימוש כפייתי |
אינה בלאו (אוניברסיטת חיפה, המכללה האקדמית גליל מערבי, האוניברסיטה הפתוחה) |
|
|
|
השימוש ברשתות חברתיות על-ידי מוסדות להשכלה גבוהה בישראל |
אלונה פורקוש ברוך (אוניברסיטת תל-אביב, מכללת לוינסקי), ארנון הרשקוביץ (אוניברסיטת תל-
אביב) |
|
|
|
להיתפס ברשת – השפעת שימוש ברשת חברתית במסגרת חינוכית בלתי פורמאלית על
הזדהות עם הקבוצה |
רועי שילו (האוניברסיטה הפתוחה), אבנר כספי (האוניברסיטה הפתוחה) |
|
|
|
ג 2 ניהול מידע ולמידה (נוידרפר) - יו"ר: רפי נחמיאס |
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
מצגת |
הקלטה |
למידה בזמן אמת ותמיכה בביצועים בסביבות ארגוניות באמצעות מערכת תומכת ביצוע
(EPSS) |
ערן גל (אוניברסיטת תל-אביב), רפי נחמיאס (אוניברסיטת תל-אביב) |
|
|
|
מטרות ואסטרטגיות לניהול מידע אישי במשימות למידה |
שרון הרדוף-יפה (אוניברסיטת תל-אביב), רפי נחמיאס (אוניברסיטת תל-אביב) |
|
|
|
חקר השימוש במאגרי מידע: המקרה של מאו"ר |
אלי שמואלי (מיט"ל), ענת כהן (אוניברסיטת תל-אביב), רפי נחמיאס (אוניברסיטת תל-אביב) |
|
|
|
הערכת ייצוגי ידע דיגיטליים בקורס משולב תקשוב |
גילה קורץ (המרכז ללימודים אקדמיים), חני גורן (המרכז ללימודים אקדמיים), דוד חן (המרכז
ללימודים אקדמיים) |
|
|
|
ג 3 הערכת ההוראה והלמידה (צ'ייס) - יו"ר: דני בן-צבי |
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
מצגת |
הקלטה |
ללכת להרצאות או ללמוד לבד? רותמים את הטכנולוגיה לקידום מוכוונות עצמית בלמידה |
אורנית שגיא (הטכניון), יעל קלי (אוניברסיטת חיפה, הטכניון), דן זילברשטיין (הטכניון), מאשה
צאושו (הטכניון), טלי טל (הטכניון), שמעון גפשטיין (הטכניון) |
|
|
|
כלי לבחינת מידת הטמעתן של האסטרטגיות הפדגוגיות בסביבה הווירטואלית של הקורס
האקדמי המקוון |
הדס מלכה הכהן (אוניברסיטת בר- אילן) |
|
|
|
יחסי הגומלין בין מערכת טכנולוגית לניהול תוכן ולמידה ( LCMS ) לבין דרכי הערכת לומדים
בקורסים מקוונים |
ליאת אייל (אוניברסיטת בר-אילן), דן בוכניק (אוניברסיטת בר-אילן) |
|
|
|
הלימה בין תפקידי המורה למדעים ובין אסטרטגיות הוראה בשילוב טכנולוגיות מידע ותקשורת |
יעל נסים (אוניברסיטת חיפה), מירי ברק (הטכניון), דני בן-צבי (אוניברסיטת חיפה) |
|
|
|
ג 4 היבטים קוגניטיביים של עבודה בסביבות טכנולוגיות (קנבר) - יו"ר: גל בן-יהודה |
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
מצגת |
הקלטה |
השפעת ויסות עצמי על למידת טקסטים המוצגים על מסך המחשב |
רקפת אקרמן (הטכניון) |
|
|
|
תהליכים בכתיבה הנעשית בעזרת תמלילן |
מירב אסף (מכללת קיי, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב), אלי קוזמינסקי (אוניברסיטת בן-גוריון בנגב) |
|
|
|
הגברת עניין התלמידים בגנטיקה: סיור לימודי לעומת אינטראקציה מתוקשבת |
סטלה מגיד (הטכניון), טלי טל (הטכניון), יעל' קלי (אוניברסיטת חיפה, הטכניון) |
|
|
|
תפיסות של פרחי הוראה למתמטיקה את התפתחות הידע המתמטי שלהם במהלך התנסותם
בסביבת למידה דינאמית ממוחשבת |
אילנה לביא (מכללת עמק יזרעאל), עטרה שריקי (מכללת אורנים) |
|
|
|