למידע נוסף מלא/י פרטיך
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
תפנית » מאמרים » ייעוץ בכלכלת המשפחה: משימה בלתי אפשרית?

ייעוץ בכלכלת המשפחה: משימה בלתי אפשרית?



ראיון עם ד"ר אורלי רדליך, מרצה ויועצת בכלכלת המשפחה, ומרכזת הקורס "יועצים ומלווים לכלכלת המשפחה" בתפנית. שותפה ב"מכון רדליך"

להיות יועץ לכלכלת המשפחה - נשמע כמו משימה לא פשוטה. למי זה מתאים?


קודם כל היועצים צריכים להיות אנשים שרוצים לעזור לזולת ואפילו רואים בזה שליחות. הם צריכים להיות בעלי מיומנויות אישיות כמו יכולת נתינה, רצון לעזור והבנה של חשיבות הנושא. כשיש את הבסיס הזה אפשר לגשת למיומנויות הטכניות: הם צריכים להיות מעורים ולהבין בתחומים כלכליים שונים, בעלי ידע בסיסי ועם נכונות ללמוד את כל הידע החסר כדי שיוכלו להרחיב את ההבנה של המשפחות. הם הופכים להיות מקור של ידע כלכלי.

למה כדאי ללמוד את המקצוע דווקא באוניברסיטה הפתוחה?


מעבר ללימודים בחסות אקדמית, אצלנו לומדים לעומק את המקצוע והתחומים הרלוונטיים. המרצים בקורס הם יועצים מקצועיים ובעלי ניסיון רב, שעדיין עובדים בשטח ומסייעים כלכלית למאות משפחות מידי שנה. בנוסף, התלמידים שלנו מקבלים, ללא תשלום נוסף, את תוכנת הייעוץ שפיתחנו ואפשרות לקבל הדרכה אישית במהלך הקורס ואחריו. כמו כן, הם לומדים להקים לעצמם עסק בתחום של ייעוץ לכלכלת המשפחה.

מי הם האנשים שבאים ללמוד את הנושא?


אני פוגשת שני סוגים של סטודנטים: אלה שמגיעים כשהם כבר מסודרים ויודעים להתנהל ואלה שבאים כדי ללמוד איך לעזור לעצמם. חלק באים גם וגם - גם כדי לעזור לעצמם וגם כדי ללמוד מקצוע. הייתה למשל בחורה צעירה, בת 20, מיד אחרי שירות צבאי, שאמא שלה שקועה בחובות גדולים. היא באה כי הבינה שהיא צריכה לעזור לאמא שלה וגם כדי שלה זה לא יקרה.

אילו כלים מעשיים מקבלים התלמידים במהלך הלימודים באוניברסיטה הפתוחה?


הסטודנטים שלנו מקבלים ידע רחב בתחומים כלכליים - משכנתאות, ביטוח ופנסיה, חוקי שכר, חוקי משפחה כמו צוואות, ירושות ועוד. בנוסף, הסטודנטים מקבלים תכנה למיפוי כלכלי ולומדים לעבוד אתה בעזרת שיטת עבודה ממוקדת ויעילה מאוד.

איזו עצה את יכולה לתת לכל בית בישראל כדי להתחיל להתנהל נכון?


דבר ראשון, ארגון, ניהול ושליטה: תמיד קודם כל לארגן את הניירת הכלכלית וללמוד לקרוא אותה, לפתוח מעטפות מהדואר, לשאול שאלות אם לא מבינים. פשוט לשלוט בדברים ולעקוב. יש שם הרבה כסף שמפספסים.

זה צעד סביר והגיוני. מה הלאה?


דבר שני עמידה בתקציב: למשפחה צריך להיות תקציב מסודר של ההוצאות, אשר נגזר מההכנסות. אם ההכנסה המשפחתית היא 12,000 ₪ התקציב לא יכול לעבור את זה, אלא להפך, כדאי לחסוך לעתיד.

זה כבר משהו שקשה יותר לעמוד בו. אולי אני יכולה עם הלוואות?


וזה מביא אותי לדבר השלישי: להתבסס כמה שפחות על תשלומים ועל הלוואות. הלוואות אפשר לקחת רק אם מטרתן היא מינוף ולא מכל סיבה אחרת, כדי לא להקבר עמוק יותר בחובות. אם לוקחים הלוואה צריך להכניס את ההחזר שלה לתקציב החודשי כדי שהמינוס לא יגדל. בקיצור, לא קונים בכסף שאין.

זה נשמע לי כמו מוטו מצוין לסיים בו


אחד התפקידים של יועץ לכלכלת המשפחה הוא למצוא את הנקודות שעוזרות למשפחות להתחיל לעשות את הצעד הראשון לקראת רווחה כלכלית. גם זה דבר שאפשר וצריך ללמוד איך לעשות אותו.

למידע נוסף אודות קורס ייעוץ לכלכלת המשפחה לחץ כאן

מס' הקורס: 63991

אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים

דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים