למידע נוסף מלא/י פרטיך
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
תפנית » קורס ייעוץ לכלכלת המשפחה » עצות הזהב ששוות לכם כסף להתנהלות כלכלית נכונה!

עצות הזהב ששוות לכם כסף להתנהלות כלכלית נכונה!

רו"ח יהודה בר ©

קיימת נטייה לחשוב שככל שנרוויח יותר, כך נוכל לחסוך יותר ונהיה עשירים יותר.
אולם, התפיסה הזו מתנפצת מול סלעי המציאות, כאשר אנו נוכחים בעצמינו שבמשך הזמן אנו משתכרים יותר (קידום בדרגות ו/או העלאה במשכורת, מעבר מקומות עבודה, בן זוג נוסף יוצא לשוק העבודה וכו') אך יחד עם זאת גם ההוצאות שלנו גדלות, אם זה בעקבות רמת החיים שעולה ככל שקיים יותר כסף נזיל ואם זה בעקבות הצרכים השוטפים שגדלים במשך השנים (הרחבת התא המשפחתי, מעבר לדירה רחבה יותר, רכישת השכלה וקורסים עבור הילדים וכו') מה שעוקר מכל וכל את התפיסה שמחר יהיה טוב יותר לו רק נרוויח קצת יותר..

המסקנה העולה מכך היא, שהדרך הנכונה לאזן את כלכלת המשפחה היא אך ורק דרך:

  • ניהול תקציב נכון של משק הבית הכולל מעקב באופן שוטף אחרי ההכנסות וההוצאות
  • בניית תכנית התייעלות וחיסכון
  • עמידה ביעדים

מטבענו, איננו אוהבים להתמקד בהוצאותינו השוטפות, לנסות לגדר אותם ולהביא לחיסכון. לרוב, אנו נוטים להאמין שהפתרון יבוא דרך הגדלת הכנסות בלבד.
אולם, כאמור הפיתרון הינו משולב ורק דרך ניהול תקציב נכון, ניתן להעלות את העגלה על דרך המלך.

לקראת תחילת השנה האזרחית החדשה, גייסנו את רו"ח יהודה בר, המרכז המקצועי בתוכנית להכשרת יועצים לכלכלת המשפחה בבה"ס למנהלים- תפנית,
להציג לכם חמש עצות, שיסייעו לכם בהתנהלות כלכלית נבונה בהתנהלות השוטפת ובהתמודדות עם ארגון אירוע משפחתי.


  • תחילת שנה אזרחית היא הזדמנות להתחיל בדרך חדשה ולא לפחד משינוי ! החלטתם להתחיל להתנהל נכון? קדימה !
    יש לנו חסמים טבעיים שמכבידים ואינם מאפשרים לנו לחולל שינוי, (כדוגמת- "מחר כבר נתחיל.." "אתה הרי לא תצליח..")
    חשוב לזכור כי עצם ההחלטה לשינוי מהווה כבר כברת דרך משמעותית ! מכאן ואילך אתם צריכים רק להתמיד ותיווכחו לראות שדברים טובים יקרו לכם..
  • "מציעים לי" ="כדאי לי "? קיים בלבול בין העובדה שמציעים לנו אשראי והלוואות לבין הדבר הנכון מבחינתנו, הכסף הוא תמיד הרי משאב מוגבל ולכן הצעה של הבנק יכולה לבוא בעיתוי נכון מבחינתנו, אולם חשוב לדעת שאישור הלוואה אין משמעותה שכדאי לי לקחתה !
    נדרש לערוך תקציב מדויק ולבחון את היכולת של התא המשפחתי ואת כדאיות המהלך בעת הזו.
  • האם אני באמת צריך את זה?- רכישות אינן פיצוי לבעיה רגשית כזו או אחרת, במקרים רבים אנשים חשים צורך לביצוע רכישות ושופינג וזאת רק כדי לפצות על כעסים ובעיות שמקורם בגורמים אחרים לחלוטין.
    צריך לדעת לנתב את הרגשות והמחשבות למקומות הנכונים, בקורס של כלכלת המשפחה נלמד הנושא של היבטים התנהגותיים בכלכלת המשפחה וכיצד לנהל אותם בצורה נכונה.
  • חיסכון בקניות מזון מרוכזות - קניית מזון מרוכזת ברשתות הגדולות זולה בלמעלה מ-30% לעומת מכולת שכונתית, לכן עושים תכנון מדויק וקונים במרוכז בלבד.
  • צמצום הוצאה על ביגוד-קיימות חברות בחו"ל כדוגמת NEXT ועוד שמוכרים בגדים לילדים במחירים זולים יותר מאשר חנויות ישראליות מקומיות, החיסכון למשפחה מוערך בעשרות אלפי ₪ בשנה.

מזל טוב!


הבן הגיע למצוות? הבת ובחיר ליבה החליטו לעבור לשלב הבא ולהתחתן? אושר גדול ומבורך!
יחד עם זאת, כדאי לגשת להפקת האירוע בצורה מקצועית ועניינית, כניהול פרויקט לכל דבר; עם יעדים, לו"ז ותקציב מחושב.

להלן 8 עצות ישומיות שיסייעו לכם לחסוך באירועים משפחתיים גדולים הכרוכים בהוצאות משמעותיות:
  • מיקוד במה שחשוב לנו באמת!
    חשוב לזכור, כי כל אירוע משפחתי גדול צריך להתחיל בתכנון מדויק לפרטי פרטים של מאפיין האירוע והדברים החשובים לנו באמת. בדרך זו נוכל לחסוך כסף רב, כך לדוג' האם ניתן דגש על אולם האירועים או על דברים אחרים ביגוד אוכל וכדומה ?
    בתכנון נכון ניתן לחסוך אלפי ₪ בהזמנת אירוע.
    נדרש לחשוב מה הדברים החשובים לך באמת ולא "מה כולם עושים", היציאה מהמערבולת ומהתחרות עם החברים יכולה לחסוך כסף רב ולבנות את האירוע המיוחד המתאים לך.
  • חיסכון מראש במקום הלוואות
    אירועים משפחתיים בד"כ אינם נופלים בפתאומיות מהשמים..
    בר מצוות/ חתונות וכדומה, אלו דברים צפויים שקל להיערך מראש ולחסוך כל חודש כסף בצד, וע"י כך ניתן להימנע מלקחת הלוואות הגוררות אחריהן עלויות ריבית מיותרות. סוף מעשה –במחשבה תחילה !
  • לא להתעצל ולהשוות מחירים
    השוואה ומכרז מבעוד יום עם הספקים השונים יכולים להביא לחיסכון בתחום המגיעים לעיתים לעשרות אלפי ש"ח !
  • ניהול תקציב שוטף
    לנהל את האירוע המשפחתי כפי שהייתם מנהלים עסק משפחתי קטן, לערוך בקובץ אקסל את כל ההכנסות וההוצאות הצפויות ולבחון את התקציב שעומד לרשותנו, עם התקדמות ההכנות נדרש לעדכן את הקובץ, בנוסף יש להשאיר תקציב לבלת"ם (בלתי מתוכנן).
  • תיעדוף
    החליטו על כמה דברים שהם ""must ועליהם לא ניתן לוותר באירוע, ואילו שאר הדברים יכללו בסל אחד שמתוכו בהתאם לתקציב נידרש לשקול במה להשקיע יותר ובמה פחות.
  • תיזמון
    צלם, מעצב, דיג'יי בתחילת דרכם יתנו לכם מחיר טוב יותר מהשמות הידועים.. ולכן רגע לפני שהם פורצים בגדול וכבר מבקשים מחיר כבד לכיס כדאי לתפוס אותם כשהם קטנים.. לכל אומן כזה יש את הרגע שלפני.. ולכן בקשו מחברים המלצות על כאלו טובים בתחילת דרכם ותרוויחו אומן נהדר במחיר טוב.
  • האותיות הקטנות
    כאשר אתם סוגרים עם אולם בדקו מה החבילה כוללת? האם מדובר גם על שכר הצוות, תאורה, הגברה וכו'? תוספות כאלו ואחרות עלולות ברגע האחרון לייקר מאוד את מחיר האירוע.
  • מעקב מתמיד
    עקבו אחרי ספק ואתרים שאתם אוהבים, לכל אחד מהם יש את התקופות בהם הוא מציע הנחות ומבצעים, ואם תתפסו אותם ברגע הנכון הרי שגם זכיתם בספק מועדף וגם חסכתם.

ומעל לכל, התנהלות נכונה תסייע לכם לחסוך הרבה מאוד כסף ולחיות בתקציב נכון.
קורס הכשרת יועצים לכלכלת המשפחה יסייע לכם ללמוד כיצד לזהות את המצב הכלכלי האמיתי שלכם (מרבית הזוגות אינם יודעים להעריך נכונה את ההוצאות המתהוות בכל תקופה והם מעריכים ב"חסר"), מתן מענה ובניית תכנית חיסכון מותאמת אישית, מעקב שוטף ויישום ההתייעלות בשטח.
באמצעות התכנית תוכלו להרגיש כיצד ממצב של חוסר במזומנים מדי תקופה, אתם לפתע נכנסים לשלב מאוזן כלכלית בחייכם.
וכשהארנק מתמלא.. הלב בעקבותיו..
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים

דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים