למידע נוסף מלא/י פרטיך
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
תפנית » קורס ייעוץ משכנתאות » מה הן ההזדמנויות הגדולות בשוק המשכנתאות שכולם מדברים עליהן?

מה הן ההזדמנויות הגדולות בשוק המשכנתאות שכולם מדברים עליהן?

באחרונה פורסמו באמצעי התקשורת ידיעות על כוונת בנק ישראל לבטל הגבלה שהטיל בעבר על הבנקים למשכנתאות ביחס לשיעור הריבית בהלוואות משכנתא. עד כה הוגבל גודל רכיב הפריים במשכנתא לשליש מסכום המשכנתא הכולל, וכעת יוּתר ללווים להגדיל את רכיב הפריים עד שני שלישים מסכום המשכנתא. בנק ישראל העביר טיוטת חוזר לוועדה המייעצת לבנקים על מנת שתדון בהצעה, ומעריכים כי תוך כמה שבועות תתגבש החלטה הסופית ותועבר הנחיה לבנקים בעניין זה.

הגדלת רכיב הפריים תפחית את תשלום ההחזר החודשי בגין ההלוואה. הנה דוגמא שתמחיש זאת (בהתחשב בריביות הנהוגות היום במסלולים השונים):
אם ניתנה הלוואה של 900,000 ש"ח ל-30 שנה, התשלום החודשי יפחת בכ-200 ש"ח, ובשנה יעמוד החיסכון על כ-2,400 ש"ח. זהו סכום לא מבוטל בתקציבן של משפחות רבות, ודאי נוכח הקשיים הכלכליים שהביאו עמם חודשי הקורונה.


היבט זה של הלוואות המשכנתא מעסיק את כל מי שמעורב בשוק המשכנתאות - הבנקים, הלווים והרגולטור. הוא מעורר שורת שאלות; למשל: אם אכן תשתנה המגבלה על גודל רכיב הפריים, כיצד יגיבו לכך הבנקים? האם יאשרו לכל לקוח הלוואה שרכיב הפריים יהיה שני שלישים ממנה? או אולי הם יתנו זאת בתנאים מסוימים? ועוד: האם המרווחים במסלולים אלו יעלו, ואיתם תעלה גם הריבית הכוללת? האם יתייקרו הריביות במסלולים האחרים? האם הלווים יוכלו להשוות בין האלטרנטיבות השונות? האם הוזלת התשלום החודשי תגדיל את הסיכונים הכרוכים בנטילת הלוואת משכנתא? ומהי נקודת האיזון המתאימה לכל לקוח ולקוח?

שוק המשכנתאות הוא דינמי ומורכב מאוד, וקיימים פערי יֶדע גדולים בין הלקוחות לבין הבנקים. אין פלא שהבנקים מנצלים זאת כדי להגדיל את רווחיהם. לכן, היום, יותר מתמיד, זקוקים הלקוחות לגורם מקצועי שילווה אותם בתהליך המורכב של נטילת הלוואת משכנתא – שקרוב לוודאי היא העסקה הפיננסית הגדולה ביותר שיבצעו בחייהם - וידאג לאינטרסים שלהם. שהרי גם הטעויות הקטנות יכולות להגיע להפסדים של מאות אלפי שקלים לאורך שנות חיי ההלוואה.


לייעוץ מקצועי כזה זקוקים לא רק מי שכבר קיבלו הלוואות משכנתא, אלא גם מי ששוקלים לרכוש דירה. ביחד מדובר בציבור גדול של לקוחות. יועצים שישתלבו בתחום זה יוכלו לפעול כעצמאים, או לרכוש עיסוק נוסף על משרתם כשכירים, על תוספת ההכנסה שתצמח מכך.
אם כן, זה הזמן המתאים ביותר ללמוד ולקבל תעודה בתחום ייעוץ המשכנתאות, ללמוד במוסד אקדמי מפוקח, עם מרצה בעל ניסיון של 30 שנים בתפקידי ניהול בכירים בבנקים למשכנתאות, העוסק כיום בייעוץ משכנתאות ללקוחות פרטיים.

אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים

דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים