למידע נוסף מלא/י פרטיך
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
ידיים של משפחה מחזיקים צמח שצומח כביטוח לכלכלת המשפחה נכונה ופורחת
תפנית » קורס ייעוץ לכלכלת המשפחה » ניהול הוצאות בחג הפסח

ניהול הוצאות בחג הפסח

חג הפסח בפתח, והתקופה הקרובה תהיה עתירת-הוצאות. כדי לעבור תקופה זו בשלום מבחינה כלכלית, נחוץ תכנון. תכננו כבר עכשיו את תזרים ההוצאות וההכנסות שלכם, כדי שלא תהיינה הפתעות לא נעימות. בואו נתחיל.
לפני הכל, שימו לב שבגלל החג יש בחודש אפריל ובחודש מאי פחות ימי עבודה. עבור עצמאים או אנשים שעובדים בשכר לפי שעה משמעות הדבר היא, שייתכן כי הכנסתם בתקופה זו תהיה קטנה יותר. לכן, כשאתם מתכננים את תזרים ההוצאות וההכנסות, שימו לב לא רק לחודש הקרוב, אלא גם לחודש הבא.

איך עושים זאת?


תחילה, רִשמו מה צפי ההכנסות באפריל ובמאי. לאחר מכן, סַכמו את ההוצאות הקבועות הצפויות בתקופה זו – החזרי משכנתא, תשלומי שכירות, ארנונה, מים חשמל, הלוואות, תשלומים בכרטיסי האשראי, ביטוחים ועוד.
כעת הפחיתו מסכום ההכנסות את סך כל סכומי ההוצאות. התוצאה שקיבלתם היא הסכום שנשאר עבור שאר ההוצאות המשתנות של הבית, כולל ההוצאות המיוחדות בחודשים אלה (מזון, בגדים, רכישות לבית, קוסמטיקה, ספר, בילויים, טיולים ועוד).
חשוב שתוודאו שההוצאות שלכם אינן עולות על הכנסותיכם. אם גיליתם שאכן יש לכם יותר הוצאות מהכנסות, זה הזמן לבחון איך מגשרים על פער זה. לשם כך יש לפעול בשלושה מישורים במקביל – הקטנת הוצאות, הגדלת הכנסות, והקטנת ההחזרים החודשיים של התחייבויות כגון הלוואות שונות, משכנתא וכדומה.
בִּדקו אם אתם יכולים לדחות חלק מההוצאות באפריל לחודש מאי, אבל הקפידו להביא זאת בחשבון בהוצאות של מאי.
בִּדקו מה תהיה היתרה בבנק ב-30 באפריל וב-31 במאי, כדי לדעת אילו הוצאות כדאי לדחות, ולמתי.
אם אתם עצמאים, כדאי לגבש בשבועות הקרובים תוכנית פעולה לימים שאחרי פסח, כך שתוכלו לעבור בשלום את הקיץ ואת תקופת חגי תשרי שאחריו.
זִכרו, בתקופה זו, גם שימור המצב הקיים הוא בגדר התקדמות.

איך לעבור בשלום את הקניות לחג? הנה כמה טיפים:

  • גם בעניין זה, חשוב מאוד לתכנן. תכננו כבר עכשיו את תפריטי הארוחות בחג, והכוונה לכל הארוחות, לא רק בערב ליל הסדר או בחג השני של פסח. הכינו רשימה של מצרכים לקנייה בהתאם
  • עקב הקשיים הכלכליים שחוות משפחות רבות השנה, הציעו לחלק את הנטל, בין אם אתם מתארחים ובין אם אתם מארחים. אם כל אחד יביא רק מנה אחת, יהיה שפע מנות בשולחן, ויהיה הרבה יותר קל לכולם.
  • הכינו כמויות אוכל סבירות. אל תתפתו לבשל בכמויות אדירות, מפני שהרבה פעמים זה נגמר בהשלכת המזון העודף לפח.
  • לגבי קניות, העדיפו קנייה מרוכזת, והשתדלו להמעיט בהשלמות, מפני שבכל פעם שנכנסים למרכול להשלים קניות גובר הסיכוי שנקנה דברים שאינם בהכרח נחוצים.
  • כשאתם במרכול, היו עֵרים לכך שבדרך כלל המדפים מסודרים כך שבגובה עינינו נמצאים המוצרים היקרים ביותר. לכן, הביטו למעלה או למטה – במדפים העליונים והתחתונים תמצאו מוצרים זולים יותר.
  • חפשו את המותג הפרטי של המרכול או הרשת – הרבה פעמים תמצאו מוצרים שמרכיביהם זהים לאלו של מוצרים במותגים אחרים, אבל הם הרבה יותר זולים מהם. נוסף על כך, לא פעם המוצרים במותג הפרטי הם במבצע. רק ודאו שהמבצע אכן משתלם לכם.
  • בדיקת הכדאיות של מבצעים שונים היא צעד נבון תמיד. רוב המבצעים אינם משתלמים באמת, ורק נועדו לגרום לכך שתקנו יותר.
  • לא רצוי לחלק את סכום הקנייה לתשלומים. זה רק יוצר אשליה שיש לכם יותר כסף פנוי, אבל בסופו של דבר תצטרכו לשלם הכל.
  • ככלל, קִבעו מהו הסכום שאתם רוצים להוציא על קניות, ובמהלך החודש עִקבו אחרי ההוצאות לקניות, וודאו שאתם לא חורגים ממנו.

העיקר שיהיה חג שמח.

ענבר ראם, מרכזת קורס ייעוץ לכלכלת המשפחה
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים

דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים