למידע נוסף מלא/י פרטיך
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
תפנית » מאמרים» ההבדלים בין שיווק אונליין לשיווק אופליין

ההבדלים בין שיווק אונליין לשיווק אופליין



תקופת הקורונה חידדה מאוד את חשיבותם של השיווק באינטרנט והמסחר האלקטרוני.
עם סגירת החנויות והקניונים החלו צרכנים לחפש אלטרנטיבות ברשת, וחנויות אינטרנטיות שסיפקו את הסחורה היו ללהיט מבוקש.

אמנם, חוויית הקנייה בחנויות הרחוב ובקניונים לא עתידה להיעלם מהעולם. אבל בו בזמן ברור, שהדרך להביא את הלקוחות לחנות, ממשית או אינטרנטית, ליצור מוּדעוּת למותג, ולחזק את נאמנות הלקוחות, עוברת בשיווק דיגיטלי.
על פי נתונים שהתפרסמו באתר statista, כ-78% מיצרני המותגים סבורים ששיווק דיגיטלי הוא חלק חשוב במאמצי השיווק שלהם, לעומת 39% שטענו כך ביחס לקמפיינים לא-מקוונים.
רוב המפרסמים מגדילים מדי שנה בשנה את תקציב השיווק באינטרנט על חשבון תקציב השיווק המסורתי, ונראה כי בעקבות משבר הקורונה רק תלך ותתעצם מגמה זו.

מה ההבדלים בין שתי שיטות השיווק, וכיצד תוכלו להשתלב בתחום זה באמצעות

לימודי שיווק באינטרנט

?


שיווק זול, ממוקד ומבוסס על נתונים
שיווק אופליין מתבצע באמצעות שלטי פרסום, מודעות בעיתונים, פעילויות של קידום מכירות, או תשדירי רדיו ופרסומות בטלוויזיה.
שיווק אונליין מתבצע באמצעים דיגיטליים ברשת האינטרנט; למשל, קידום אתר במנועי חיפוש, פרסום ממומן, שליחת ניוזלטר במייל, שיווק אורגני, ופרסום ממומן ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, טוויטר, פינטרסט, לינקדאין ועוד.
הנתונים מצביעים על כך ששיווק מקוון הוא זול יותר משיווק אופליין, וניתן למדוד את תוצאותיו מהר יותר ובצורה מדויקת יותר.
אפשר לחלץ נתונים מקמפיין בפייסבוק, לרבות חשיפה ומעורבות, ולהבין כמה הרווחנו בעקבות הקמפיין – וכך לשפר את התוצאות בהמשך.
לעומת זאת, קשה מאוד לדעת כמה אנשים אכן קנו את המוצר או השירות בעקבות חשיפה לשלטי חוצות.
נוסף על כך, העברת המסר באונליין מהירה יותר מאשר באופליין, שכרוך גם בהרבה תהליכים שמאיטים את הקצב, כמו ניהול משא ומתן על רכישת מדיה, הכנת חומרים לדפוס, או הפקת סרטון טלוויזיה.
בשיווק אונליין ניתן גם לפלח את קהל היעד בדרך מדויקת יותר על פי קבוצות גיל, מיקומים גיאוגרפיים, או תחומי עניין והיקף הצפייה
(למשל, רק מי שצפו בסרטון יותר מ-20 שניות ייחשפו למודעה שמציעה להם הטבה) - ולהעביר מסרים קונקרטיים ולכל קהל יעד בנפרד.
ניתן לחסוך כסף רב כאשר ממקדים את הפרסומת, ולא מבזבזים תקציב על אנשים שאינם רלבנטיים למודעה. כמו כן, מסד הנתונים העומדת לרשות המפרסמים באונליין הוא עצום, וכיום קיימות מערכות לניתוח נתונים ברמה גבוהה מאוד, כך שאפשר לפלח ולפרסם לקהל המתאים.
למרות יתרונות השיווק אונליין, לא ניתן עדיין להספיד את השיווק באופליין. הוא מהווה פעולה משלימה, וברוב המקרים, משווקים מחפשים את הדרך הנכונה ליצור סינרגיה בין שיווק באופליין ובאונליין בתהליך שנקרא O2O Commerce, שפירושו איחוד נקודות מגע מקוונות ולא-מקוונות במסע הלקוח.

איך מקדמים ומשווקים בכלים המתקדמים ביותר?
כדי לבסס קריירה בתחום השיווק העכשווי או לרכוש את הכלים הנכונים לקידום העסק שלכם או עסק של אחרים, כדאי ללמוד שיווק דיגיטלי מהמומחים. לימודי שיווק אינטרנטי יעניקו לכם את הידע הדרוש לשם שימוש אפקטיבי בכל האמצעים הדיגיטליים האפשריים, כולל גיבוש אסטרטגיית שיווק באונליין, והיכרות עם הערוצים העומדים לרשותכם – קידום בגוגל, בלוגים, דפי נחיתה, מדיה חברתית, פרסום במובייל ובאפליקציות, התאמת המדיום לקהל היעד, שימוש נכון באמצעי מדידה והפקת מירב הפוטנציאל השיווקי.
כך תוכלו לקחת חלק במהפכת השיווק האינטרנטי ולדעת כיצד ליצור ממשק בין הערוצים בתהליך השיווק, ולהגיע לתוצאות הטובות ביותר באונליין ובאופליין.

רוצים להעמיק עוד בתחום השיווק הדיגיטלי?

קורס שיווק דיגיטלי ומסחר באונליין

בתפנית בית הספר למנהלים .


אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים





דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים