למידע נוסף מלא/י פרטיך
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
חשיפה » מאמרים » מאמר

מקום ראשון בתחרות "מעצבים זיכרון"

בית הספר חשיפה לאומנויות התקשורת, הטלוויזיה והמולטימדיה, גאה לברך את אדווה לוטטי בוגרת מסלול "תקשורת חזותית עיצוב גרפי ואינטראקטיב" על זכייתה במקום הראשון בתחרות "מעצבים זיכרון", תחרות עיצוב כרזה ממלכתית תשע"א שיזמו יד ושם ומשרד ההסברה והתפוצות לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשע"א.

לתחרות הוגשו מאות כרזות של מעצבים ובוגרי כל בתי הספר הגבוהים לעיצוב בארץ, אשר ייצגו מכלול של דרכים רב-גוניות לעיצוב זיכרון השואה.

ועדת השיפוט, אשר הורכבה מראשי מחלקות של בתי הספר לעיצוב: בצלאל, שנקר, וויצו חיפה בראשותם של חתני פרס ישראל לעיצוב פרופ' דן רייזינגר ודוד טרטקובר, בחרה כאמור בכרזה של אדווה, ככרזה הזוכה, אשר תשמש ככרזה הממלכתית לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשע"א וכחלק מאירועי יום השואה תופץ ברשויות שונות, בבתי ספר ובתנועות נוער, ותפורסם על שלטי חוצות, בכותרת "שברי זיכרון".

מנימוקי חבר השופטים:

"כרזה מעוצבת היטב, הדורשת מאמץ בפענוחה ובבחינתה. הדיון המרכזי שבכרזה, עוסק בזיכרון הנוטה באופן טבעי להתעמעם. הכרזה מציגה שתי מגמות של מחיקה: זו שבכוונתם של הנאצים וזו שעושה הזמן. הדבר בא לידי ביטוי בעמעום המכוון במקומות הדרמטיים. זוהי הסתרה מאוד מטרידה ומשמעותית המקיימת דיאלוג עם תבנית מודעת אבל שבמסגרת הכרזה ובכך משרתת את המסר היטב. הכתם השחור במרכזה הוא העושה את הכרזה למה שהיא - האנשים אינם יותר, נעלמים מן המסך. נותרו רק שברים מהם ניתן ללמוד על המקור."



אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים

דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים