למידע נוסף מלא/י פרטיך
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
חשיפה » מאמרים » מאמר

באלה הידיים

אחרי 30 מיליון צפיות ביוטיוב וקריירה שהיא אוהבת, לילך חן ממשיכה להרקיד את שתי אצבעותיה ברחבי העולם. זה מה שקורה כשמחברים תחומים שאוהבים ומתמקדים בהם

כתבה : טלי גלסקי

כשלילך חן העלתה את הסרטון הראשון שלה ליוטיוב, היא לא שיערה שתיצור באז, שיעניין למעלה מ-30 מיליון צופים, ויסמן לה מסלול של קריירה. היא עשתה זאת בשביל הכיף. "זה היה בשנת 2004, כשרקדתי ברייקדאנס", היא מספרת. " יום אחד ישבתי בבית וניסיתי לחשוב על ריקוד. במקום לבצע את התנועות עם הגוף, ביצעתי אותן עם האצבעות. שמתי לב, שאני יכולה לחקות לא מעט תנועות וליצור ריקוד שלם רק עם היד".
ריקוד האצבעות מצא חן בעיני לילך, היא הראתה אותו לאחותה, והשתיים החליטו לצלם סרטון. "צילמנו שוט אחד של דקה במצלמה דיגיטלית פשוטה, בלי תפאורה או תלבושות. זה היה ספונטני מאוד. לא היה לי רקע בצילום, ולא היתה כל כוונה לשתף אותו עם קהל. אחרי שנה העלינו את סרטון הווידאו ליוטיוב".

ריקוד האצבעות

ריקוד האצבעות. התחיל כרעיון ספונטני.
מתוך ערוץ היוטיוב של לילך חן

מתי התחלת לקבל פידבקים, ולהבין שיש לך משהו מיוחד בידיים?

“בשנתיים הראשונות מאז שהעליתי את סרטון הווידאו, הוא צבר כמות יפה של צפיות והרבה תגובות חיוביות מגולשים. בשלב מסוים גם פנו אלי מערוץ 2 והזמינו אותי להשתתף בתוכנית הטלוויזיה "כישרון או כישלון". זה היה הפרויקט הראשון שהשתתפתי בו בעקבות ההצלחה של הרעיון. בשלב זה הבנתי שזה לא נשאר בגדר סרטון וידאו, אלא הופך לכישרון שאני יכולה לבטא גם במסגרות אחרות".

לילך המשיכה ליצור סרטונים נוספים, שבהם שיכללה את הפן העיצובי וכן את היכולות הטכניות שלה. "התחלתי להשקיע בשאר המרכיבים, כמו נעליים קטנות שלקחתי ממחזיק מפתחות, תלבושות של בובות, ותפאורה שעיצבתי בעצמי. בנוסף, התחלתי לערוך את הסרטונים עם windows movie maker".


לילך חן

כמה צפיות קיבלת בסך הכל?

"העליתי לערוץ היוטיוב שלי כ-20 סרטונים, וסך כל הצפיות הוא מעל 33 מיליון. שניים מן הסרטונים קיבלו למעלה מ-10 מיליון צפיות כל אחד. ההצלחה של הערוץ מאוד מפתיעה, מאחר שזה לא היה מתוכנן. תשע שנים אחרי שהעליתי את הווידאו הראשון, הוא עדיין מעורר עניין".

לאן הובילה אותך הצלחת הערוץ?

"בעקבות הצלחת הסרטונים פנו אלי מחברות בחו"ל, והזמינו אותי להשתתף בפרסומות. בין השאר, הצטלמתי בפראג לפרסומת עולמית של סוני אריקסון, ששודרה בכל העולם, וטסתי לנורבגיה לצלם שלושה סרטונים במסגרת פרסומת לשירות של התחבורה הציבורית. במסגרת התחרות של רד בול נסעתי לסיאול כדי להעניק את הגביעים לזוכים, וממש לפני כמה שבועות חזרתי ממינכן אחרי צילומים לחברת Ricola , שמוכרת גם בארץ".  


מתוך הקמפיין לחברת ריקולה שיצרה לילך חן

מתי החלטת להפוך את התחביב למקצוע?

"עם הזמן שמתי לב שאני נהנית מאוד לערוך, ורציתי לפתח את זה לכיוון מקצועי יותר. נרשמתי ללימודים במסלול עריכה ופוסט-פרודקשן בבית הספר חשיפה. שם רכשתי כלים שאיפשרו לי לשדרג את יכולות הפקה שלי ולשכלל את תחום העריכה והאפקטים".



מתוך הקמפיין של לילך לחברת התכשיטים Bloom
הישראלית. שיתוף פעולה שנוצר בעקבות הלימודים בחשיפה

 מלבד רכישת הכלים הטכניים במהלך הלימודים יצרה לילך באותה תקופה קשרים שסייעו לה לפתח את הקריירה בתחום זה. "שמרתי על קשר עם חברים ללימודים, ושיתפתי איתם פעולה בפרויקטים חדשים. אחד מהם היה עם חברת התכשיטים הישראלית Bloom , שעבורה יצרתי, יחד עם אייל גרון, חמישה סרטוני תדמית. אחרי הלימודים התחלתי לעסוק בעריכה, תחילה בתחום האירועים, וכיום במחלקת האינטרנט של חברת ההפקות דורי מדיה גרופ".

 

מה הן תוכניותיך לעתיד?

"אני מקווה להמשיך לעסוק בתחום העריכה, זה תחום מאוד יצירתי ומאתגר, וגם מקווה להשקיע יותר בערוץ שלי וליצור סרטונים חדשים".

קישורים:



אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים

דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים