התוכנית מכילה מגוון רחב של נושאים ומקצועות מתעשיית המשחקים, כאשר הדגש העיקרי הוא על רכישת כישורים מתקדמים בתחומים העיקריים של עיצוב/אפיון משחקים, תלת מימד, מנועים גרפיים וארט, ובנוסף היכרות עם נושאים מקיפים נוספים כמו סאונד, תסריטאות, פוטושופ ועמידה מול קהל.
תכנית הלימודים בעיצוב ופיתוח משחקי וידאו
סמסטר א'
עיצוב משחק Game Design
תכנות מונחה יוניטי Unity3D
פוטושופ Photoshop
ההיסטוריה של משחקי הוידאו
סאונד במשחקים
סדנת לינקדאין - Linkedin
סדנת עמידה מול קהל
תרגול טכני בתוכנת UNITY3D
עיצוב משחק Game Design
תכנות מונחה יוניטי Unity3D
פוטושופ Photoshop
ההיסטוריה של משחקי הוידאו
סאונד במשחקים
סדנת לינקדאין - Linkedin
סדנת עמידה מול קהל
תרגול טכני בתוכנת UNITY3D
סמסטר ב'
עיצוב נרטיב אינטראקטיבי (תסריטאות למשחקים)
ארט, עיצוב וקריאייטיב
מתודולוגיות פיתוח משחק בצוות
עיצוב שלבים ומשחקיות 2D/3D
תרגול טכני בתוכנת UNITY3D
חווית משתמש User Experience
עקרונות מידול והנפשה (MAYA)
עיצוב נרטיב אינטראקטיבי (תסריטאות למשחקים)
ארט, עיצוב וקריאייטיב
מתודולוגיות פיתוח משחק בצוות
עיצוב שלבים ומשחקיות 2D/3D
תרגול טכני בתוכנת UNITY3D
חווית משתמש User Experience
עקרונות מידול והנפשה (MAYA)
סמסטר ג'
מנוע משחקים UNREAL
סוצולוגיה של משחקי וידאו
הכרות עם תעשיית המשחקים*
עקרונות מידול והנפשה מתקדמים (MAYA)
סדנת פרויקט גמר
תרגול טכני
הרצאות וסדנאות אורח מהתעשייה
מנוע משחקים UNREAL
סוצולוגיה של משחקי וידאו
הכרות עם תעשיית המשחקים*
עקרונות מידול והנפשה מתקדמים (MAYA)
סדנת פרויקט גמר
תרגול טכני
הרצאות וסדנאות אורח מהתעשייה
* יתכנו שינויים קלים.
בתוכנית שלנו תוכלו למצוא:
- יותר מעשרה מרצים שונים - כדי שתקבלו מגוון דעות ונסיון רחב ככל שניתן.
- סדנאות ייחודיות להעשרה כגון עמידה מול קהל, סדנת לינקדאין ועוד.
- שעות תרגול בנוסף למערכת במקצועות הטכניים כגון תכנות, Unity3D ועוד.
- סיום התוכנית מעניק נקודות זכות אקדמיות – בלעדי בביה"ס חשיפה.
- גישת Hands on - התנסות מעשית בכל קורס (אצלנו אין רק "חומר תיאורטי").
אז מה באמת תדעו לעשות בסיום הלימודים?
בסוף המסלול תדעו ליצור משחקים, במתודולוגיות העבודה המתקדמות והנכונות איתן עובדים בתעשייה עצמה:
- המצאת קונספט – רעיון, הגדרת תמצית החוויה, מחקר שוק ומתחרים, הגדרת היתרונות, חדשנות ומקוריות שבו.
- אפיון המשחק – הגדרה מפורטת של על מערכות המשחק - עלילה, ארכיטקטורת מוצר, מבני מסכים, שליטה, חוקים, דמויות, טכנולוגיה ועוד.
- ניהול פרויקט – יצירת תוכנית עבודה מפורטת ביחידים, זוגות וקבוצות לעבודה מסודרת לפי תעדופים וניהול סיכונים.
- יצירת שפה עיצובית לאלמנטים השונים שבמשחק בדו ותלת מימד.
- כתיבת מסמכי דרישות מפורטים, בסטנדרטים הכי גבוהים שיש.
- בחירת טכנולוגיה ופלטפורמה – מנועי משחק דו ותלת מימד, שפה קוד, שימוש ביכולות פלטפורמה (למשל מסכי מגע).
- מימוש המשחק - בניית אבי טיפוס, תכנות המערכות השונות, אנימציות, אפקטים, סאונד.
- ביצוע של בדיקות משתמשים/שחקנים, איזון המשחק.
- יצירת מעטפת שיווקית, בניית הצגה רשמית למוצר ולפרויקט, והצגתו במגוון אופנים שונים (למשקיע, לשוק, למנהל וכו').
סגל ההוראה:*
יובל בן הלל
ראש המסלול והמרכז המקצועי של התכנית.
מומחה לעיצוב עלילה אינטראקטיבית ופיתוח משחקים
ראש המסלול והמרכז המקצועי של התכנית.
מומחה לעיצוב עלילה אינטראקטיבית ופיתוח משחקים
אורן שמעון
מעצב וארטדירקטור בתחום הדיגיטל. בעל סטודיו עצמאי לגרפיקה.
מעצב וארטדירקטור בתחום הדיגיטל. בעל סטודיו עצמאי לגרפיקה.
דניאל יחזקאלי
מלחין למשחקי מחשב ומפיק מוזיקלי. הוא מתמחה בנקודת המפגש בין מוזיקה, טכנולוגיה ותודעה.
מלחין למשחקי מחשב ומפיק מוזיקלי. הוא מתמחה בנקודת המפגש בין מוזיקה, טכנולוגיה ותודעה.
שושי בנדבה
מרצה לעמידה מול קהל- מומחית לעמידה מול קהל ופרזנטציה מעולה דרך כלים מעולם המשחק.
מרצה לעמידה מול קהל- מומחית לעמידה מול קהל ופרזנטציה מעולה דרך כלים מעולם המשחק.
אור בן-שבת
מנהל מוצר, מעצב שלבים ומשחקים, יועץ לחברות גיימינג ומרצה ללבל דזיין.
מנהל מוצר, מעצב שלבים ומשחקים, יועץ לחברות גיימינג ומרצה ללבל דזיין.
רומי ארדן
יוצרת ומפתחת XR, משחקים, הקרנות וידאו גנרטיביות, וחוויות אינטראקטיביות.
יוצרת ומפתחת XR, משחקים, הקרנות וידאו גנרטיביות, וחוויות אינטראקטיביות.
עידו רטנר
אנימטור ויוצר עצמאי בעיקר בתלת מימד (מאיה), מתמחה גם באפטר אפקטס, מרצה ותיק לתלת מימד במאיה, בוגר בצלאל.
אנימטור ויוצר עצמאי בעיקר בתלת מימד (מאיה), מתמחה גם באפטר אפקטס, מרצה ותיק לתלת מימד במאיה, בוגר בצלאל.
רבקה תמסיס
בוגרת תואר שני M.Des בעיצוב ופיתוח משחקים דיגיטלים בשנקר.
בוגרת תואר שני M.Des בעיצוב ופיתוח משחקים דיגיטלים בשנקר.
משך הלימודים
הלימודים יתקיימו פעמיים בשבוע במשך 3 סמסטרים.
התוכנית כוללת 461 שעות לימוד מעשי, ובנוסף עבודות בית ויצירת משחקים.
קהל היעד
התוכנית מיועדת לכל מי שמתעניין בתחום המשחקים ושואף להפוך למעצב ומפתח משחקים, בין אם כקריירה בתעשיית המשחקים או כהעשרה עצמית שתהפוך תחביב להתמחות.
תנאי קבלה
- יֶדע והבנה בתפעול מחשבים (רמת אינטרנט, סקייפ, גוגל דרייב וכיו"ב).
- יֶדע בסיסי באנגלית
- ריאיון קבלה אישי
סביבת הלימודים
בית הספר חשיפה ממוקם בקריית חינוך תל אביב (שושנה פרסיץ 13), וכולל כיתות לימוד ומעבדות מדיה מצוידות, חדר תרגול הפתוח בכל שעות היום וצוות מתרגלים מקצועי.
שפע של חנייה בחינם וקפיטריה.
תעודה
לעומדים בדרישות הקורס תוענק תעודה מטעם בית ספר חשיפה - האוניברסיטה הפתוחה, לימודי החוץ.
סמסטר א
בסמסטר הראשון נתמקד בהיכרות עם העולם של משחקי הוידאו, דרך מגוון רחב של נושאים, שיטות עבודה וכלים ראשוניים שיעזרו לנו להבין מהם משחקים וכיצד נוכל להתחיל לבנות משחקים טובים.
- עיצוב משחק Game Design– כל הטיפים החשובים ליצירת משחק וידאו מוצלח, הבנת המקום של משחקים בחיינו והיתרונות של המדיום האינטראקטיבי ליצירת חוויה יחודית
- תכנות מונחה יוניטי Unity3D – למידת העבודה עם מנוע המשחקים Unity בדו-מימד ובתלת-מימד, תוך שימוש בכתיבת קוד בשפת C#
- תרגול טכני בתוכנת UNITY3D– עבודה אישית מול מתרגל ללמידת מנוע המשחקים Unity
- סאונד במשחקים – היכרות מעשית עם האפשרויות להעשרת חוויית המשחק בעזרת מוזיקה וקטעי סאונד, ושימוש בתוכנות המאפשרות להקליט ולהלחין בעצמנו
- סדנת לינקדאין - Linkedin- קבלת כלים מקצועיים לשימוש בפרופיל עסקי באתר LinkedIn, לשם קידום אישי ובניית קשרים לעתיד
- פוטושופ Photoshop– שימוש בתוכנת Photoshop לציור ולמניפולציות על תמונות, טקסטורות וכרזות
- סדנת עמידה מול קהל – התנסות אישית במכירת הרעיון למשחק וידאו, תוך קבלת כלים אפקטיביים לבניית פרזנטציות והעברתן עם הומור
- ההיסטוריה של משחקי הוידאו – היכרות עם התמורות שנעשו בעיצוב משחקי הוידאו, כדי ללמוד מהצלחות וכשלונות קודמים ולקבל מאגר אפשרויות לעיצוב משחקים
סמסטר ב
בסמסטר השני נרחיב את הכלים המקצועיים והביקורתיים בפיתוח משחקי וידאו. נתנסה בעבודה קבוצתית על משחק משותף ונתרגל בניית שלבי משחק שנועדו ליצור חוויה מעניינת, המעוצבת בשפה חזותית אחידה.
- מתודולוגיות פיתוח משחק בצוות – עיצוב ופיתוח משחק ראשון בצוות, תוך למידת הדרך בה משחק נבנה באיטרציות קצרות לשם קבלת פידבק במהלך פלייטסטינג
- תרגול טכני בתוכנת UNITY3D– עבודה קבוצתית מול מתרגל כדי לממש במנוע המשחקים Unity את הקונספט של המשחק הראשוני בצוות
- חוויית משתמש UX/UI – בחינה מעמיקה לתוך הדרכים בהן ממשק המשתמש יכול להשפיע לחיוב על חוויית המשחק, במטרה לשדרג את הממשק והחווייה של המשחק הראשוני בצוות
- עיצוב שלבים 2D/3D – היכרות עם התפקיד של "מעצב/ת שלבים" בתעשיה, והתנסות מעשית עם האפשרויות של עיצוב המרחב בו נשחק
- ארט, עיצוב וקריאייטיב למשחקי וידאו – פיתוח הארט למשחק, מהשלב הראשוני של עיצוב הקונספט ארט בעזרת תוכנות A.I. ועד מציאת הסגנון הכללי והאחידות של כלל חלקי הארט במשחק
- עיצוב נרטיב אינטראקטיבי – כלים בסיסיים לכתיבת עלילה עשירה עם דמויות אמינות ומעוררות הזדהות, לשם כתיבת סצנה עם אפרויות בחירה משמעותיות
- עקרונות מידול והנפשה (MAYA)– היכרות עם האפשרויות הבסיסיות של תוכנת המידול Maya, ליצירת מודלים בתלת-מימד
סמסטר ג
בסמסטר האחרון נתמקצע בעבודת עיצוב המשחק לקראת העבודה על פרויקט הגמר. זמן מיוחד ינתן להיכרות עם אנשי מקצוע העובדים בתעשיית המשחקים בישראל
- מנוע משחקים UNREAL– העתקת הידע מיוניטי למנוע המשחקים Unreal, המאפשר גם פיתוח משחק ללא קוד
- הסוציולוגיה של משחקי הוידאו – פגישה עם קהל השחקניות והשחקנים כדי להבין את הפוליטיקה של משחקי הוידאו, לשם מחקר חברתי שנועד לעזור לנו לקבל החלטות על עיצוב המשחק בהתאם לקהילה
- עקרונות מידול והנפשה מתקדמים (MAYA)– שימוש מתקדם בתוכנת המידול Maya ליצירת מערכות מונפשות ומורכבות
- סדנאות והרצאות אורח – סדנאות מתחלפות בנושאים עדכניים, והרצאות אורח מבוגרות ובוגרים של לימודי פיתוח משחקים אשר השתלבו בתעשיה
- פרויקט גמר – חלוקה לצוותי עבודה לשם עיצוב ופיתוח מכוון של משחק, המיועד לתיק העבודות האישי
* יתכנו שינויים קלים.
מס' הקורס: 84673