למידע נוסף מלא/י פרטיך
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
חשיפה » מאמרים » מאמר

"היכון, הכן, צא!"

ישבתם בשיעורים, למדתם למבחנים, כתבתם עבודות. עכשיו הגיע הזמן לצאת אל שוק העבודה ולהתנסות בעולם של יחסי ציבור ודוֹברוּת. קבלו טיפים מאת טל אלכסנדרוביץ'-שגב, מנכ"לית המשרד לייעוץ תקשורת בן חורין-אלכסנדרוביץ'

חיפוש עבודה: איתור תחום והמלצות
לפני שמתחילים, חשוב להחליט מהו התחום המדויק שאליו רוצים להיכנס. לאחר מכן בוחרים את האפיק הנכון: דוברות ציבורית, יחסי ציבור, או תחום אחר שבו יובאו לידי ביטוי היכולות שלכם. הדרך הטובה ביותר היא היכרות עם אנשים שראו אתכם בזמן עבודה. היכרות כהמלצה היא מאוד משמעותית, והיא פותחת עבורכם דלתות גם אם אין לכם ניסיון קודם. לעיתים אנחנו מקבלים לעבודה עובדים אפילו ללא ניסיון קודם אם הם הרשימו מספיק ויש להם המלצות מאנשים שאני מעריכה.

הכנה לריאיון
לדעתי, כדי להצליח בריאיון חשוב להבין את התקשורת, להכיר אותה, להקשיב לה, ולהיות בטוחים שזה המקצוע שאליו רוצים להיכנס. בנוסף, חשוב גם להכיר את המשרד שבו מתראיינים, את אופיו ואת תכונותיו. מומלץ להגיע עם המלצות ועם רעיונות קריאטיביים, ולהיות ממוקדים במה שבאמת רוצים לעשות.

שכר
מי שרק מתחיל בתחום זה יכול לצפות לשכר הנע בין 5,000 ל-7,000 שקל לחודש. בשלב מתקדם יותר ולאחר צבירת ניסיון ניתן לצפות לשכר בין 7,000 ל-10,000 שקל, וכן הלאה.

פרילאנס או שכיר?
בשוק העבודה, העדיפות היא להתחיל כשכיר במשרה מלאה, הדורשת עבודה קשה, ריכוז, ומימוש היכולות שלכם על מנת להגיע להישגים. אני בוחרת להעסיק רק אנשים במשרה מלאה מתוך כבוד לעיסוקם.

עושים סדר: הבדלים בין פרסום ויחסי ציבור
עם התפתחותו של עולם הניו-מדיה הולכים ההבדלים בין שני התחומים הללו ומיטשטשים. אך הבדל אחד נשאר ברור: פרסום הוא קנייה בתשלום של מדיה, שבה מכניסים את המידע שרוצים. יחסי ציבור הם מתוחכמים יותר: צריך למצוא את הדרך להעביר את המסר במדיה חופשית. לפיכך, יועץ תקשורת העוסק ביחסי ציבור זקוק להבנה במגוון תחומים, ועליו להיות איש מקצוע מתוחכם על מנת להצליח לעניין את התקשורת במסרים שהוא מעוניין להעביר.

ייעוץ תקשורת
יועץ תקשורת האדם הקרוב ביותר לאיש הפוליטי. זהו תפקיד מרתק בעל יכולת השפעה, אך גם תפקיד אינטנסיבי אשר דורש עמידה בלחצים והבנה תקשורתית מלאה. על מנת לעסוק בו יש דרישה של ניסיון קודם בתחום התקשורת.

תכונות הנחוצות להצלחה
כדי להצליח בייעוץ תקשורת נדרש שלל תכונות, המשלבות יחד אינטליגנציה רגשית ושכלית; בין השאר, רצון להצליח, חריצות, יוזמה, הבנת התקשורת, יצירתיות, אמינות ויכולת למידה.

המסלול למשרת דוֹברוּת
בראש ובראשונה חשוב לדעת שזה אכן תחום שאוהבים ורוצים לעסוק בו. אני בטוחה שמי שממוקד יצליח להתברג בענף, גם אם ההתחלה קשה. מבחינה מקצועית אפשר להתחיל כמתמחה או כעוזר, כעיתונאי במקומון, כמפיק או כתחקירן. לימודי התקשורת בתחום זה הם תומכים בלבד, משום שהם בסיס שעמו חייב לבוא ניסיון. שירות צבאי בעיתון "במחנה" או בלשכת דובר צה"ל, שם אני התחלתי את דרכי, יכולים לתרום רבות לכניסה לתחום הדוֹברוּת.

בלוג אישי כמקדם מקצועי
בלוג עשוי לקדם מבחינה מקצועית. זהו כלי חשוב ומשמעותי שבמסגרתו ניתן להעביר מסרים, לעסוק בנושאים המעניינים את הכותב, ולהציג כישרון כתיבה ואינטליגנציה. כיום, בלוג ופרופיל אישי בפייסבוק משמשים כתעודת זהות. באופן אישי, כחלק מריאיון העבודה למועמד, אני בודקת האם הוא כותב בלוג ומהי הדמות הווירטואלית שלו.

טורים של המשרד שמתפרסמים פעם בשבוע בגלובס:
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000634111
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000630200
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000628555

טל אלכסנדרוביץ'-שגב, מנכ"לית משותפת במשרד בן חורין-אלכסנדרוביץ', ייעוץ אסטרטגי-תקשורתי, ניהול קמפיינים, דוברות ויחסי ציבור



אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים

דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים