למידע נוסף מלא/י פרטיך
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים

עולמות משולבים

כשאורן שוויד הבין שהוא לא מוכן לוותר על יצירה בשום תחום שעניֵין אותו, הוא עזב את עבודתו כשכיר לטובת פרויקטים עצמאיים. היום הוא עובד כצלם, מעצב תלת-מימד, ומפתח משחקים ואפליקציות

כתבה: טלי גלסקי

"יצירתיות תמיד מולידה עוד יצירתיות. לא משנה במה היא באה לידי ביטוי – מה שחשוב זה תמיד להמשיך ליצור”, כך אומר אורן שוויד, צלם, מעצב תלת-מימד (תלתיסט) ומפתח משחקים. "הגישה הרב-תחומית עוזרת לקדם את הקריירה שלי וגם את האמנות שלי. היתרון בגישה הזאת הוא בכך, שכל עיסוק עוזר לי להשתפר ולהתמקצע גם בעיסוקי האחרים. לדוגמה, הצילום שיפר אצלי את תפיסת הקומפוזיציה ואת העבודה עם צבעים, ותרם לעבודה בתלת-מימד”.

המסלול המקצועי שעבר שוויד משלב, באופן שהוא טבעי בתחום זה, תחביבים ופרנסה. לאחר סיום הלימודים במסלול אנימציה ומדיה דיגיטלית בבית הספר חשיפה, החל לעבוד בחברת DPSI, כתלתיסט במחלקת התאורה והטקסטורות, שם עבד על סרט אנימציה. כאשר נסגרה החברה, חיפש עבודה בתחום של פיתוח משחקים. “תמיד הייתי גיימר, ולכן רציתי להיות מעורב בתחום זה, וכך הגעתי לחברת 'פנטקטיקס'. זה היה בשנת 2006, והחברה עדיין הייתה בתחילת דרכה. היום היא מפתחת משחקים ועולמות וירטואליים עבור סרטים כמו 'רנגו' ו'משימה בלתי אפשרית'" (החברה חתמה השנה על הסכם ארוך-טווח עם אולפני "פאראמונט" – ט"ג).

מה גרם לך לצאת לדרך עצמאית?
“כשהבנתי שאני לא מוכן לוותר על יצירה באף אחד מן התחומים שחשובים לי (משחקים, תלת-מימד וצילום), שיניתי גישה ועזבתי את העבודה כשכיר. היום אני עובד כעצמאי על מספר פרויקטים במקביל. כתלתיסט עצמאי הייתי מעורב בפרויקטים מעניינים עם חברות גדולות כגון: Side Kick, Smite ו-Playful Shark. לאחרונה התחלתי לפתח בעצמי משחקים ואפליקציות לאייפון ולאנדרואיד, בשיתוף עם מספר מתכנתים”.


מה הם הפרויקטים המרגשים ביותר שעליהם עבדת עד כה?
"המשחקים שעבדתי עליהם בחברת Side Kick, כמו משחקי הספורט לחברת eedoo. זה היה פרויקט מורכב: הוא עבד עם בקר המצלמה, שעליו מבוססת מצלמת הקינקט של האקס בוקס 360”.

האם יש הבדלים בתהליך העבודה על משחקים לילדים ולמבוגרים?
”תהליך העבודה הוא זהה, אבל התוצאה שונה. למשל, מהבחינה הוויזואלית, משחק לילדים יציג צבעים בהירים וחזקים ודמויות ברורות. מה שחשוב בולט, וכל היתר נעלם ברקע".

איזה חלק בעבודה שלך אתה הכי אוהב?
"חופש יצירתי ועבודה עם עומק. אני בעיקר אוהב פרויקטים שגורמים לי להרגיש שהצלחתי ליצור בהם אפילו חלק קטן של עולם חי עם דמויות חיות ונושמות".

איזה חלק בעבודה אתה ממש לא אוהב?
“כל דבר טכני ומה שקשור לצד העסקי".

האם לחץ הוא גורם מעכב או מזרז ליצירה מבחינתך?
“לחץ הוא טוב, כל עוד הוא לא רציני מדי – כי אז הוא יוצר כאוס. התהליך היצירתי שלי בנוי על סדר, ולי באופן אישי קשה להיות יצירתי כשאין עלי לחץ".

אילו יוצרים בתחום שלך אתה מעריך במיוחד?
"אם הייתי צריך לבחור תלתיסט אחד, אז זה היה כנראה אלכס רומן, רק בזכות הסרטון המדהים The Third & The Seventh ; למרות שבאופן כללי, אני תמיד מעריך הרבה יותר עבודה יצירתית מאשר עבודה טכנית טובה, ובדיוק בגלל הסיבה הזאת אני הרבה יותר נמשך לאמני קונספט ארט מוכשרים כמו קרייג מולינס , שמסוגל ליצור סצינות מורכבות ויפהפיות בשתיים-וחצי משיכות של מברשת פוטושופ, ומקבל השראה מהם. אמן נוסף הוא אנדראס רוחה , שהצבעוניות בעבודות שלו מהפנטת אותי בכל פעם מחדש. בתחום הצילום, הצלם שכנראה הכי השפיע עלי הוא גרגורי קרודסון , שכל צילום שלו הוא סיפור ועולם בפני עצמו.



אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים

דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים