למידע נוסף מלא/י פרטיך
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
חשיפה » מאמרים » מנהל איקומרס

קורס מנהלי ecommerce

- המקצוע המבוקש החדש שיזניק אתכם קדימה
קניות באינטרנט הפכו לספורט לאומי. בשנת 2017 רכשו ישראלים ב-14 מיליארד שקל באתרי קניות. הנתון הזה מוכיח עד כמה חשוב להשקיע במסחר אלקטרוני היום, כדי להגיע לקונים בזירה המקוונת.

התחרות ברשת היא קשה מול ענקיות כמו אמזון, אי-ביי, עלי אקספרס ואסוס, ולכן חשוב להתבלט ולהפקיד את הפעילות המאתגרת של אי-קומרס בידיהם של המומחים. מכאן הביקוש הרב לתפקיד חדש ונחשק – מנהל מסחר אלקטרוני.

תפקיד זה מתאים לכל מי שמחפש עבודה מאתגרת, המשלבת שיווק ומכירות און ליין עם טכנולוגיה וחשיבה יצירתית, תוך שימוש בפלטפורמות דיגיטליות מתקדמות.

אז מה בעצם עושה מנהל אי-קומרס? כמה הוא מרוויח? ולמה ללמוד את התחום בדרך מקצועית? הנה כמה דברים שחשוב לדעת על הג'וב הכי חם בעולם השיווק.

מי אתה, מנהל אי-קומרס?



מנהל מסחר אלקטרוני שולט בכל פעילות הסחר האלקטרוני.

בפועל, מנהל זה מגבש תהליכי שיווק ומכירות שיתאימו לאסטרטגיה העסקית של החברה. במסגרת תפקידו הוא מפתח פלטפורמות מסחר אלקטרוני או מלווה את שלבי האיפיון, הבנייה, העיצוב והתחזוקה של חנויות מסחר ברשת.

העבודה כוללת סקירת מחקרי שוק, בניית תקציב, פיקוח על הפעילות, ניתוח הנתונים, ואופטימיזציה לצורך שיפור המכירות והפעילות.

מנהלי מסחר אלקטרוני הם אלה שבין היתר אחראים על הקמת החנות הרשמית ושיווקה באינטרנט – העלאת חנויות של המותג בפלטפורמות מסחר גדולות, התאמת החנות למכשירים סלולריים, ואף שיווק של יישומון (אפליקציה).

כמו כן, הוא צריך להיות עם היד על הדופק, לעקוב אחר רכישות, למשל בגוגל אנליטיקס, לבצע פעולות תומכות, כמו שיווק בדואר אלקטרוני, תחזוקת מועדון לקוחות אינטרנטי, גיבוש תוכניות שותפים, קידום בגוגל, שיווק ברשתות החברתיות ועוד.

מנהל אי-קומרס צריך להכיר היטב את המגמות בשוק – היצע, ביקוש, ותימחור נכון, ולפעול להגדלת היקף המכירות תוך הוזלת עלויות המשלוח.

זהו תפקיד הכרוך בהרבה אחריות, אך היות שלזירת המסחר נכנסים בלא הרף מוצרים חדשים ונוצרים ביקושים בהתאם, ומופעלות טכנולוגיות מעניינות, התפקיד הוא דינמי מאוד, ומתחדש בלי הפסקה.

כדאי לעבוד בתחום



ניהול אי-קומרס כולל מיגוון רחב של תפקידים, כמו ניהול אתר, ניהול פלטפורמות מסחר, ניהול שיווק דיגיטלי. ישנן חברות שהאי-קומרס בהן נכלל בתחומי האחריות של בעלי תפקיד בתחום המכירות, השיווק או הדיגיטל, ויש חברות שמחפשות אדם ספציפי לתפקיד זה.

המשכורות יכולות לנוע בין 7,000 שקלים לחודש למנהל אי-קומרס מתחיל לבין 15,000 שקלים לחודש, תלוי בחברה ובאופי המשרה.

כך או אחרת, זוהי משרה מבוקשת מאוד, וגם אם לא תאיישו בדיוק תפקיד זה, הרי שהידע במסחר אלקטרוני יפתח לכם דלתות בלי סוף במיגוון תעשיות, כשכירים וגם כעצמאיים. כך תוכלו להעניק שירותי מסחר אלקטרוני – ייעוץ, ליווי, ניהול או שיווק.

איך מגיעים לניהול מסחר אלקטרוני?



היום כבר לומדים פחות מסרטוני יוטיוב או בקורסים מקוונים, מפני שקשה לעמוד בקצב וגם להבין את המתודולוגיות הנכונות להצלחה בתחום זה.

האלטרנטיבה היא קורס ייעודי שמתמקד בתחום המסחר האלקטרוני, שבו מלמדים המומחים שכבר מנהלים מסחר בזירות המסחר הגדולות בעולם, ויודעים להקנות כלים מעשיים שיאפשרו הצלחה בשטח.

תוכלו לצאת מהקורס עם ידע רלבנטי ועם תעודה רשמית. תעודה כזו חשובה במיוחד בארגונים גדולים, אך גם לקוחות ירצו לדעת שאתם באמת ערוכים לטפל בנכסים הדיגיטליים היקרים שלהם.

במהלך הקורס תלמדו כיצד לבנות תוכנית עסקית, לטפל בכל פלטפורמה ובצרכים הייחודיים שלה – לכל אתר יש כללים אחרים לחלוטין, ולכן נחוצה גישה שונה בהם. כמו כן, תדעו לבצע מחקרי שוק אפקטיביים, להגדיל את המכירות, ולבנות תשתית מסחר איתנה שעל בסיבה אפשר לגדול ולהצליח.

הנעה סמויה לפעולה



בית הספר חשיפה של האוניברסיטה הפתוחה מציע את קורס האי-קומרס המקיף ביותר בישראל. אצלנו תלמדו את המקצוע הנחשק ביותר בחסות אקדמית.

נשמע לכם מעניין?הצטרפו לקורס איקומרס הקרוב.

אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים

דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים