למידע נוסף מלא/י פרטיך
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
חשיפה » מאמרים » פייסבוק מוכר עבורכם

קורס מנהלי ecommerce

- פייסבוק מוכר עבורכם
איך מקימים חנות מצליחה בפייסבוק.

הרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם הפכה מזמן לזירת קניות. קשה לשוטט בפיד מבלי להיתקל במודעות אטרקטיביות שמציעות בדיוק מה שחיפשתם – תכשיטים, מוצרי קוסמטיקה, רהיטים, בילויים בשעות הפנאי, אתרי נופש ועוד.

מפרסמים מושכים אתכם לדפי נחיתה המניעים לפעולה או מושכים אתכם ישירות לחנות הפייסבוק שלהם. מאז שפייסבוק העניקה לכל בעל דף עסקי אפשרות לפתוח חנות בפייסבוק, חינם, החנויות שם פורחות.

גם אתם יכולים להפוך מגולשים פאסיביים למוכרים אקטיביים. אך כיצד פותחים חנות וממנפים את הפוטנציאל המכירתי? הנה מספר שלבים מעשיים שיעזרו לכם למכור טוב יותר.

איך מתחילים?

מבחינה טכנית, עליכם להמיר את סוג הדף שלכם לתבנית קניות כדי שתוכלו להוסיף את הכפתור "קנה/קני".

את ההמרה תוכלו לבצע באמצעות ההגדרות בדף העסקי ? ערוך דף ? שינוי תבנית. מצד ימין בדף ימוקם כפתור ייעודי לכך. ברגע שתיכנסו אליו, תוכלו להוסיף את תיאור החנות, ולהעלות דפי מוצר, דף לכל מוצר. חשוב מאוד להציג תיאור שיווקי אטרקטיבי לחנות, כדי שהגולשים יבינו איזה מיגוון מוצרים יש בה, האם יש משלוחים חינם, אילו הנחות אתם נותנים, וכל טקסט אחר שיניע אותם לפעולה.

חשוב מאוד שתבחרו האם הקנייה תבוצע באתר שלכם או באתר חיצוני. בתיאור כל מוצר ניתן להפנות בלינק אל דף נחיתה עם סליקה, או אל אתר מקוון שברשותכם, או לבחור שלצורך קנייה, הגולש ישלח הודעה שתגיע אליכם לדף העסקי, ומשם כבר תוכלו לבצע סליקה טלפונית.

המוצר שכולם ירצו לקנות



דף מוצר הוא ההזדמנות שלכם להציג את המוצר בדרך המעניינת ביותר.

שימו לב, שלכל מוצר ניתן להוסיף מיגוון תמונות, וכן סרטון המחשה לשימוש במוצר. חִשבו על תמונות שכל אחת מהן תציג את המוצר מזווית אחרת. לדוגמה, אם מדובר בבגד, אפשר להציג דוגמנית הלובשת אותו, או פריט על רקע לבן; לצלם את הבגד מקרוב ומרחוק; להתמקד באלמנט ספציפי בבגד; ואם הדגם קיים במיגוון צבעים וסגנונות, אפשר להציג אותו בכל צבע וסגנון אפשרי. בסרטון תוכלו להציג כיצד ללבוש את הבגד, או לשלב אותו עם פריטים משלימים לשם יצירת ההופעה המבוקשת.

שם המוצר אף הוא צריך לעורר עניין: למשל, לאודם בגוון פוקסיה אפשר לתת שם דגם מעניין.

לאחר מכן, שימו לב שיש לכם אפשרות לציין מחיר "לפני" ומחיר "אחרי" כאשר אתם בוחרים בכפתור "מוצר זה למכירה". לאחר מכן עברו לתיאור – תארו בפירוט את המוצר, את השימוש בו, וכיצד הוא ישפר את חייהם של המשתמשים.

יש לכם אפשרויות נוספות להגיע לפירוט מקסימלי לגבי בחירת דגם, גיזרה, צבע, סוג הבד, מידות ועוד, וכן לבחור אם הפריט נמצא במלאי או אזל.

השלב הבא אחרי שהצגתם מוצר, פרט לכך שהחנות תופיע בחלק העליון של הדף, הוא תיוג המוצרים. פייסבוק מאפשר לכם לתייג כל פוסט עם המוצר הרלבנטי. ברגע שתבצעו את התיוג, יופיע כפתור מניע לפעולה על כל תמונה בפוסט. ניתן ליצור קולאז'ים עם מיגוון פריטים, ולתייג בפוסט אחד מספר מוצרים, כך שהגולש יוכל לבחור מתוך ההיצע את הפריט המועדף עליו.

יצוא חנות לפייסבוק או לפלטפורמת shopify



אם כבר יש ברשותכם חנות מקוונת, תוכלו לבקש מהחברה שבנתה עבורכם את האתר לבצע יצוא של החנות לפייסבוק, כלומר, יצירת טאב ייעודי בדף העסקי, שהקשה עליו תוביל ישירות לחנות באתר, או תעלה את החנות בתוך פייסבוק, אך הסליקה תתבצע ישירות בחנות המקוונת.

אחת הפלטפורמות המבוקשות כיום ליצירת חנויות בפייסבוק היא shopify, המאפשרת לפתוח חנות בקלות, כולל התאמה אישית לכל עסק, וכן התממשקות שלה עם הפייסבוק העסקי.

באתר סחר ניתן להציג זאת בשתי דרכים אטרקטיביות: תחת לשונית "מוצרים נוספים שאולי יעניינו אותך" מאותה קטגוריה של פריטים בהם בחר הגולש, או תחת הלשונית "לקוחות גם התעניינו ב-", תוך הצגת פריטים דומים במחיר גבוה יותר. הכוונה היא להציע ללקוח לשדרג את הפריט.

איך מביאים לקוחות לחנות?



ניתן לקדם את החנות על ידי שיתופה הקבוע בפוסטים שונים, וכן קידומה הממומן באמצעות מנהל המודעות. עליכם להעלות קמפיין ממוקד לקידום החנות או מוצרים ספציפיים מתוך החנות, ולהגיע לקהל היעד.

הביאו בחשבון מאפיינים כמו תחומי עניין ומותגים המשקפים את סגנונו האישי של הגולש: אם הוא רכש מהם או התעניין בהם, יש סיכוי שגם החנות שלכם תמצא חן בעיניו.

שימו דגש ברוח המודעה – מבצעים והנחות, מכירת סוף העונה, השקת קולקציה, או מחיר בלעדי לגולשים בפייסבוק באמצעות הקלדת קוד מסוים. שימו לב לפריסה תקציבית שתאפשר לכם להגיע לקהל הרלבנטי ביותר, ותשתלם לכם מבחינת עלויות.

כל מה שתרצו לדעת על חנויות בפייסבוק ועל חנויות מקוונות בכלל מחכה לכם בקורס איקומרס החדש והמקיף ביותר של האוניברסיטה הפתוחה, בבית הספר חשיפה. שם תלמדו מהמומחים בתחום זה, ותקבלו את הכלים העדכניים והיעילים ביותר למכירות באינטרנט.

נשמע לכם מעניין?הצטרפו לקורס איקומרס הקרוב.

אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים

דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים