למידע נוסף מלא/י פרטיך
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
חשיפה » מאמרים » 5 צעדים בדרך להגשת החלום

קורס מנהלי ecommerce

- חמישה צעדים בדרך להגשת החלום
היום מעצבי תכשיטים או קוסמטיקאיות - מחר מוכרים מצליחים.

ג'ינה פוליסקיאנו הייתה מורה ליוגה שעבדה במכון יופי, והחלה לרקוח מוצרי קוסמטיקה טבעיים למען לקוחותיה. היא רצתה להוזיל עבורם עלויות, ולהעניק להם מוצר שחשבה שהוא המתאים להם ביותר.

בהתחלה היא מכרה מדי פעם בסופי שבוע, בירידים שונים, עד שהחליטה להשקיע יותר בתחביב שלה - היא הקימה חנות מקוונת, ופירסמה במדיה החברתית. באותה עת היא גם שכרה סטודיו קטן שהחליף את המטבח שלה (שכבר הפך למעבדת תמרוקים), ותוך פחות משנתיים הפכה את העסק שלה – חברת alchemy holistics - למותג מצליח.

הסיפור שלה, שנחשף באתר ,business news daily הוא רק אחד מאלפי סיפורים על אנשים שניהלו חיים כפולים: בבוקר עבדו במשרד או במכון, למדו באוניברסיטה, או טיפלו בילדים, ובלילות הגשימו את החלום - עד שאזרו אומץ ועשו צעד אחד קדימה.

היום, בעידן האיקומרס, קל יותר מתמיד לשדרג את התחביב ולהפוך אותו לעסק, ואפשר לעשות זאת תוך כדי המרתון היומיומי ולראות תוצאות.
אז איך מתחילים?

מיתוג הוא שם המשחק

ראשית, חשוב שתחליטו על הקונספט של העסק שלכם. ייתכן שאתם מוכשרים באינספור דברים, אבל חִשבו מה באמת תוכלו לייצר או לשווק בדרך שתייחד אתכם, וגם תענה על ביקוש ועל צורך ממשי של אנשים.

דמיינו לעצמכם סיטואציה בה יהיו לכם קונים ותצטרכו לספק סחורה. שאלו את עצמכם, האם אתם ערוכים לכך, ואיזו סחורה תוכלו לספק במהירות ובאיכות גבוהה.

לאחר מכן בִּדקו את השוק: מה אחרים מציעים, וכיצד המוצר שלכם ייתפס כייחודי. זהו שלב הבידול: האם המחיר שלכם יהיה אטרקטיבי מאוד, אולי האריזה תהיה מיוחדת במינה, או אולי חומרי הגלם הם שבזכותם זה יהיה מוצר לא שגרתי. חִשבו על שם למותג, והחליטו על מיקבץ מוצרים שבהם תתחילו. לפעמים אפילו מוצר אחד מנצח יכול ליצור הבדל גדול.

חשוב שתבחנו את נושא העלות ומה התימחור הנכון של המוצר. אם תקימו חנות – חשוב שתבדקו האם המחיר יכלול גם שילוח, ובאיזו דרך. הֱיו ערוכים, ואז קִפצו למים.

הפלטפורמה שתקפיץ אתכם הלאה



אם אינכם רוצים עדיין לפתוח חנות סחר באינטרנט, תוכלו לנסות למכור בפלטפורמות אלטרנטיביות כמו אטסי – אתר בינלאומי למוצרי עיצוב, או כל אתר שיוכל לאפשר לכם לבדוק את השטח, להתנסות באיקומרס, לבחון את הביקוש, להתחיל לשווק.

חשוב להכיר היטב את הפלטפורמה בה בחרתם. למשל, לאטסי יש כללים שונים, אפשרויות מתקדמות להצגת מוצרים, וגם שם צריך לדעת איך לשווק נכון כדי להיחשף לקהל הנכון בעקבות תוצאות החיפוש המדויקות ביותר.

קידום העסק בזירה החברתית



כדאי להתחיל לפרסם את העסק ברגע שהחנות עלתה, בין אם זו חנות עצמאית שלכם ובין אם היא נמצאת בפלטפורמה שיתופית.

אם אינכם רוצים להיקלע להוצאות גבוהות, תוכלו לעשות זאת בזירה החברתית - להקים דף עסקי בפייסבוק ולפתוח בו חנות נוספת על בסיס פלטפורמה חינמית של פייסבוק, להעלות אליה את כל המוצרים, כולל מחירים, תיאורי מוצר ותמונות מושכות. חשוב לקדם את המוצרים בדרך אורגנית – בקבוצות שונות ובדרך הממומנת – באמצעות העלאת קמפיינים מדויקים אשר מניעים אנשים לפעולה. התייחסו לזה כאל פיילוט להרצת העסק האלטרנטיבי שלכם בכל האמור במשך זמן פעילות, דעת הקהל, ביקורות ומשובים שתקבלו ביחס למוצרים ולאופן הטיפול.

באתר סחר ניתן להציג זאת בשתי דרכים אטרקטיביות: תחת לשונית "מוצרים נוספים שאולי יעניינו אותך" מאותה קטגוריה של פריטים בהם בחר הגולש, או תחת הלשונית "לקוחות גם התעניינו ב-", תוך הצגת פריטים דומים במחיר גבוה יותר. הכוונה היא להציע ללקוח לשדרג את הפריט.

זה הזמן לחנות משלכם



ראיתם כי טוב? שקלו הקמת חנות וירטואלית בבעלותכם.

היום, גם אם אין לכם תקציב גדול, ניתן לפתוח חנות כזו בהוצאה סבירה בהחלט, על טמפלט קיים. החנות תאפשר לכם להעלות את המוצרים, לבצע סליקה מקוונת, ולהרוויח בכל שעות היום.

זו הכנסה פאסיבית נהדרת: המוצרים יכולים להימכר גם כשאתם לא נמצאים ליד מחשב, וכשתתפנו, תוכלו לטפל במשלוח, בשירות לקוחות, בקידום ובשיווק.

על מנת להבין כיצד לבצע אופטימיזציה נכונה ולשדרג את האתר, תוכלו ללמוד מה מציעה המערכת שבעזרתה אתם עובדים: אילו תוספים ניתן לשלב, מה הגוונים שמושכים לקוחות, כיצד באנר שקופץ על המסך לוכד את תשומת הלב של הגולשים, ועוד.

ככל שמתעמקים בנושא, מבינים שיש הרבה אלמנטים בעיצוב ובהגשת הטקסט באתר סחר שיכולים לסייע רבות בקידום המכירות.

פורצים החוצה – לרשת



אחרי שהשקעתם בחנות, וזו השקעה מתמשכת (אם כי לא גבוהה) ברכישת דומיין, תשלום על אחסון, עיצוב או תיכנות, אם נחוץ, חשוב לקדם את החנות בגוגל ובמדיה החברתית.

המטרה שלכם היא להביא תנועה לאתר.

ניתן לבצע קידום אורגני בגוגל שתחילתו אופטימיזציה לתוכן, כמו שיבוץ תגיות במערכת הניהול של האתר, החלפת לינקים עם אתרים דומים מהתחום, או רישום באינדקסים שונים. במקביל, אפשר להעלות קמפיינים ממומנים שיַפנו לחנות שלכם או למוצר ספציפי.

בהדרגה תוכלו גם לפנות למתעניינים בעזרת ניוזלטר שאמצעותו תעדכנו אותם לגבי מוצרים חדשים או מבצעים מיוחדים בחנות שלכם. חשוב לעקוב אחר הפעילות של האתר בגוגל אנליטיקס, על מנת לבחון פעילות של משתמשים.

התשוקה שלכם לתכשיטים, מוצרי קוסמטיקה או למכירות יכולה להפוך מעיסוק צדדי לעולם ומלואו. תוכלו לעבוד בזמן שלכם, און ליין, ולהרוויח כסף.

קורס איקומרס של האוניברסיטה הפתוחה מְרַכֵּז עבורכם את כל מה שצריך לדעת. תלמדו מהמומחים בתחום זה, שילוו אתכם צעד אחר צעד בדרך להצלחה.

נשמע לכם מעניין?הצטרפו לקורס איקומרס הקרוב.

אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים

דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים