למידע נוסף מלא/י פרטיך
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
חשיפה » מאמרים » איך למכור באמזון

קורס מנהלי ecommerce

- איך למכור באמזון?
4 טיפים לסוחרי אמזון המתחילים.

אמזון היא חברת המסחר האלקטרוני הגדולה בעולם. מאז תחילת שנות ה-2000 ניתן למכור באתר שלה, ולהגדיל את היקף המכירות תוך חשיפה ללקוחות חדשים.

על פי נתונים שמפרסמת החברה, למעלה מ-40% מהיקף המכירות באתר הן של מוכרים חיצוניים.

אם כך, כיצד תוכלו למכור ולהגביר את החשיפה שלכם באתר בו מבקרים בסביבות 184 מיליון מבקרים בחודש? הנה כמה טיפים חשובים לסוחרים המתחילים באמזון.

בחרו מוצרים שיימכרו



מבחינות רבות, הצלחה במכירות מקוונות תלויה בסוג המוצר שתמכרו. למשל, קל יותר למכור פריטים לא-שבירים, שאינם עונתיים, שהם טובים יותר וזולים יותר מאלו של המתחרים. אבל כיצד תדעו מה נמכר טוב באמזון?

ראשית, ניתן לקרוא את הביקורות המתפרסמות באתר על מוצרים דומים לאלה שאתם שוקלים למכור, ומתוכָן להבין מה חשוב לאנשים, ממה הם התלהבו, ומה הפריע להם במוצר.

שנית,ניתן להפיק מסקנות רבות מהנתונים שזמינים על מכירות באמזון: למשל, מה חדש בכל תחום, מה נכנס לרשימת המשאלות של משתמשים וכדומה.

שלישית,מדד הפופולריות של אמזון יכול לסייע לכם בבחירת מוצרים מבוקשים – קיימת אפשרות לבצע דירוג על פי פופולריות באתר כולו, ועל פי קטגוריות.

רביעית, שימו לב: יש מוצרים שלא ניתן למכור באמזון, כמו תרופות מרשם.

חמישית, בִּדקו וחַשבו אם אכן תוכלו להרוויח לאורך זמן ממכירת המוצרים שבחרתם, ולשם כך תנו דעתכם על העלות המלאה, כולל העמלה ועלות המשלוח.

שימו לב לפורמט המכירה המבוקש



לאמזון יש שני פורמטים מרכזיים למכירה: תוכנית למוכרים פרטיים שמתאימה למי שמתכנן למכור עד 40 פריטים בחודש, ותוכנית למוכרים מקצועיים (PRO) אשר מאפשרת מכירת פריטים ללא הגבלה. ההבדל מתבטא גם בתשלום: מוכרים פרטיים משלמים עמלה של 0.99$ + עמלות על דמי סגירה שעשויים להשתנות.

המוכרים המקצועיים משלמים דמי מנוי בסך 39.99 דולר לחודש. בשתי התוכניות ניתן לשייך את הפריטים ל-20 קטגוריות שונות, אבל בפני מוכרים מקצועיים פתוחות כ-10 קטגוריות נוספות ייחודיות, שאינן¬¬ מוצעות למוכרים הפרטיים.

התייחסו לשיוך הקטגוריאלי



השיוך של מוצר לקטגוריה משפיע בצורה מכריעה על ההצלחה. יש קטגוריות שניתן לשייך אליהן רק מוצרים חדשים, בעוד אחרות מחייבות מתן הנחה או עריכת מבצע.

יש קטגוריות בהן הרישום דורש אישור מאמזון לפני שהן מתקבלות לפרסום.

ניתן למלא טופס ולבקש אישור על מכירת המוצרים הספציפיים אשר מותנים באישור, כל עוד המוצר עומד בסטנדרטים.

למשל, מכירת מטבעות לאספנים פתוחה רק למוכרים מקצועיים, ומחייבת קבלת אישור. כמובן, השיוך יסייע לרוכשים הפוטנציאליים באיתור הפריט, ולכן חשוב לשייך את המוצר לתחום הרלבנטי עבורו.

התרכזו במכירות באמצעות שירות FBA



אריזה, אחסון ושילוח גוזלים זמן רב, וסוחרים שמעדיפים לרכז את מירב המאמצים בהגדלת היקף המכירות יכולים להשתמש בשירות FBA (FULFILMENT BY AMAZON). המשתמשים בשירות זה משלמים לאמזון עמלה, והמוצר נשלח ממחסני החברה ישירות לקונה.

לשירות זה יש יתרונות רבים: המוצר מאוחסן במחסנים של אמזון, ניתן למכור מוצרים גם לחברי אמזון פריים ועוד.

כמובן, יש לשקלל את עלותו של שירות זה בתחשיב הכולל של המוצר, ולבחון שעם כל העמלות הנלוות, מכירת המוצר בכל זאת תניב תשואה טובה.

קיים עוד מיגוון דרכים אפקטיביות להגדיל את היקף המכירות באמזון: שימוש בפלטפורמות ובכלים טכניים שיעזרו לכם להשוות מחירים, בחינת הביקוש, ושיפור הניראות של המוצר וחשיפתו.

נשמע לכם מעניין?הצטרפו לקורס איקומרס הקרוב.

אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים

דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים