למידע נוסף מלא/י פרטיך
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
חשיפה » מאמרים » החנות שעובדת בשבילכם

קורס מנהלי ecommerce

- החנות שעובדת בשבילכם
כיצד להגדיל את המכירות באתרי סחר ולהרוויח יותר.

ג'ף בזוס, האיש השני העשיר בעולם ומייסד אמזון, החל את המיזם שלו מהמוסך בביתו, והגדיל את המכירות כאשר הוסיף צעצועים לאתר לקראת חג המולד.

מישל פאן, מייסדת מיזם Ipsy, השיקה את הקריירה שלה ביוטיוב באמצעות סרטונים על מוצרי קוסמטיקה ואיפור. כאשר היא שמה לב לביקוש הרב למוצרים המומלצים שם, היא פתחה אתר שדרכו ניתן להזמין תכשירי איפור בהתאמה אישית. היום מוערך הונה ב-500 מיליון דולר.

וישנו גם מייקל דובין, שעשה אקזיט לאתר "דולר שייב קלאב" בשווי מיליארד דולר – לאחר שמכר סכיני גילוח תמורת דולר אחד בלבד.

כל אחד מסיפורי ההצלחה האלה משקף רעיון ייחודי, שהפך אתר סחר למכרה זהב, בין אם מתוך מענה מדויק לצורך של לקוחות, מכירת מוצרים מבוקשים, או יתרון יחסי במחיר. הקונספט של האתר יכול כשלעצמו להיות מקדם מכירות אפקטיבי, אבל קיים מיגוון פעולות שיווק וצעדים טכנולוגיים שניתן לבצע על מנת להגדיל את היקף המכירות בחנות מקוונת.

לפניכם מספר טיפים לגבי מבצעים ושידרוגים שישפרו מאוד את ביצועיכם.

המוצר שרודף אחרי הלקוח



אחת הדרכים להגדיל את היקף מכירות היא להציע את ההצעות הנכונות ללקוחות הנכונים. כלומר, לאסוף מידע על משתמשים, ולשווק להם את המוצרים שאתם סבורים שיעניינו אותם.

ניתן לעשות זאת באמצעות פופ אפ שיקפוץ באתר, ויציע להם להירשם לדיוור לפי תחומי עניין, או לבצע פעילות רימרקטינג – להטמיע פיקסל בדף בו גלש הלקוח. מאותו רגע ואילך יראה אותו לקוח פוטנציאלי את המוצר או מוצרים דומים ברחבי הרשת – באתרים שונים, בפייסבוק – ואולי ישתכנע לרכוש אותם.

ברגע שיש ברשותכם מאגר עדכני של כתובות דואל של לקוחות (והם כמובן אישרו קבלת דואר אלקטרוני מכם), תוכלו לשלוח להם דיוורים על מכירות של מוצרים מעניינים, וכך להניע אותם לגלוש לאתר ולבצע בו רכישות.

מבצע חכם לזמן מוגבל



אין ספק שהנחות ומבצעים משיגים את התוצאה שאליה אתם מכוונים – מכירות.

מובן שחשוב לחשוב על מבצעים שישתלמו לכם מבחינת החזר ההשקעה; למשל, שליחות חינם בהזמנה ששוויה מעל 300 שקלים אם הגעתם להסכם מתגמל עם חברת שילוח, או מתנה על כל רכישה או עד 50% הנחה על פריטים נבחרים מקטגוריית אאוטלט וכדומה.

נסו לפרסם מבצעים אלה בדרך המעניינת ביותר – באמצעות סרטונים, פוסטים במדיה החברתית, או קידומים ממומנים בגוגל. כדאי לתחום את המבצעים לפרק זמן מוגבל – למשל, עד גמר המלאי, לשבוע בלבד, לסוף שבוע שבמהלכו תתבצע המכירה בהנחה – על מנת לבחון את ההשפעה שיש למבצע על המכירות באתר.

Upsell ו-Cross sell



כאשר הלקוח הוסיף פריט לסל הקניות הווירטואלי, או אפילו עבר ל"קופה" ומתכוון לשלם – יש לכם הזדמנות להעלות את ערך הרכישה שלו על מנת להרוויח יותר כסף.

ניתן לעשות זאת באמצעות Upsell – למכור לו מוצר דומה למוצר שהוא חיפש, אבל במחיר גבוה יותר; למשל, להציע טלוויזיה ממותג פרימיום, או תכשיט זהב במקום תכשיט מכסף.

באתר סחר ניתן להציג זאת בשתי דרכים אטרקטיביות: תחת לשונית "מוצרים נוספים שאולי יעניינו אותך" מאותה קטגוריה של פריטים בהם בחר הגולש, או תחת הלשונית "לקוחות גם התעניינו ב-", תוך הצגת פריטים דומים במחיר גבוה יותר. הכוונה היא להציע ללקוח לשדרג את הפריט.

Cross Sell הוא אסטרטגיה שונה מעט, שמטרתה להגדיל את סל הקניות של הלקוח. הכוונה היא להצעות לרכוש מוצרים משלימים למוצר שרכש הקונה.
רכש מכשיר סלולרי, אפשר להציע לו לקנות מַטְעֵן או אוזניות, אם הוא רכש שרשרת, אפשר להציע לו להוסיף גם עגילים תואמים, וכדומה. וכך, בלי שהגולש שם לב, הוא ביזבז יותר ממה שהוא התכוון, ואתם הרווחתם יותר על כל גולש.

הנעה סמויה לפעולה



בדומה לזבנית בחנות אמיתית, גם בקניות מקוונות אפשר "לנדנד" לקונה עד שירכוש משהו. אפשר לבצע זאת באמצעות קוד מעקב, רימרקטינג וכדומה, אבל גם על ידי הפיכת המוצרים שלכם לאטרקטיביים במיוחד בפלטפורמת הסחר.

השתמשו בתמונות מצוינות, בפיצ'רים שמאפשרים זום-אין וזום-אאוט, ובבדיקת הפריט מכל הכיוונים, במיוחד כשמדובר בפריטי אופנה. הוסיפו סרטונים אשר ממחישים כיצד להשתמש נכון בפריט, המלצות של לקוחות, מלל שיווקי שעונה על צורך מסוים, וטכניקות כגון "זהו הפריט אחרון במלאי", "97% מהקונים אהבו אותו", "יותר מ-300 קונים רוכשים אותו מדי חודש בחודשו", וכדומה.

כדי למכור יותר באינטרנט, עליכם להיות תמיד עם היד על הדופק, ולהכיר את כל כלי השיווק והאמצעים הטכניים שמאפשרים לעשות זאת בדרך הטובה ביותר.

בבית הספר איקומרס של חשיפה – האוניברסיטה הפתוחה, תלמדו מהמומחים בתחום זה כיצד להקים חנות מנצחת, ולמכור יותר – בפחות מאמץ.

נשמע לכם מעניין?הצטרפו לקורס איקומרס הקרוב.

אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים

דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים