למידע נוסף מלא/י פרטיך
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
דיפלומה » ערוץ התוכן » לעצב מסלול מחדש: המנכ"לית שהפכה למעצבת פנים

לעצב מסלול מחדש: המנכ"לית שהפכה למעצבת פנים

הדור שלנו הוא דור של מימוש עצמי. בעוד הורינו עבדו באותה משרה במשך שנים רבות - אנחנו לא חוששים להחליף משרות כדי להגשים את עצמנו. רונית ששון, מעצבת פנים, עשתה שינוי מהפכני במיוחד: משכירה לעצמאית וממשרת ניהול - לעיצוב פנים.


לפני 10 שנים עוד הייתה רונית ששון מנכ"ל בקבוצת פרומרקט לניהול כנסים וארגון אירועים שיווקיים. פתאום באמצע החיים - החליטה לעשות סיבוב מקצועי חד לתחום שהיא אוהבת במיוחד: עיצוב פנים. החלטנו להיפגש עם רונית כדי לברר מניין האומץ לשנות והאם היא מרוצה משינוי הכיוון שעשתה באמצע החיים: עיצוב קריירה מחדש.

שוברים קירות. וסטיגמות


אז יום אחד את מתעוררת ופשוט מחליטה לעזוב הכול וללמוד עיצוב פנים?


רציתי לעשות משהו שאני אוהבת, אבל גם לבנות מזה קריירה. היה לי קשר קודם לתחום, וידעתי שאם אני רוצה להפוך את זה לפרנסה, אני הולכת למסלול תובעני והייתי מוכנה להשקיע בכך את מה שדרוש. הלימודים עצמם היו מאתגרים ומעניינים מאוד.

תני לי לנחש, הקורס הראשון היה: "רואים קיר? תשברו אותו!"


לגמרי! מעצבים שואפים להתחיל הכול מחדש. רוצים לטרוף מסגרות קיימות, שואפים לשבור אותן. תנו לנו לשבור כמה שיותר קירות. ואכן, אני שוברת לא מעט קירות כיום - יש לי עסק עצמאי לעיצוב פנים עם עובדים, לקוחות וניהול פרויקטים מיוחדים ומעניינים.

תוך כמה זמן מסיום הלימודים הצלחת להתפרנס מהמקצוע?


כבר במהלך הלימודים נכנסתי כשותפה במשרד לעיצוב פנים.

ואו, ואיך זה קרה?


מעצבת שעיצבה את הבית שלי שנה קודם לכן שמעה שאני לומדת את התחום. היא האמינה ביכולות שלי, בהבנה המרחבית, והציעה לי לקפוץ למים. מאוחר יותר, עדיין במהלך הלימודים, עזבתי את השותפות ופתחתי משרד עצמאי.

מאיפה האומץ?


תוך כדי עבודה ראיתי שאני טובה בתחום. והלימודים תרמו לי מעל ומעבר. המשימות והתרגילים נתנו לי ניסיון רב, הפידבקים על הפרזנטציות שלי היו טובים מאוד וחזקו לי את הביטחון ביכולות.

זו הסיבה שבחרת ללמוד באוניברסיטה הפתוחה, רמת הלימודים וההתנסות?


לקורס עיצוב פנים של האוניברסיטה הפתוחה יצא שם של קורס שהוא לא רק ברמה אקדמית מעולה אלא כולל הרבה עבודה מעשית, המון תרגילים, ומרצים בכירים שבאים מהשטח. בדיעבד אני גם יכולה להגיד שלקורס הזה ולאופן שבו הוא הועבר יש קשר ישיר לאומץ שלי לפתוח עסק. וכשכל הטוב הזה גם נלמד בקמפוס קרוב לבית, ימי לימודים גמישים, ויש חניה בשפע - לא הייתה לי בכלל התלבטות.

גברים מהום-סנטר נשים מאיקאה


אז הלימודים מעניינים ומעשיים - אבל מה קורה בשטח? הגיע הזמן לדבר תכל'ס ולהתקיל בשאלות לא פשוטות.

אני חייבת לשאול: ארונות המטבח באמת צריכים להתכתב עם השיש? דואר ישראל בזמן האחרון פשוט לא משהו.


זה נשמע מצחיק, אבל האמת שכן. צריכה להיות התכתבות, לאו דווקא של ארונות המטבח עם השיש וההתכתבות לא חייבת לבוא לידי ביטוי בדמיון אלא יכולה להיות גם בשוני, אבל צריך להיות הקשר, צריכה להיווצר שפה. העיצוב צריך להיות שלם, לא מנותק. צריכים להחליט על שפה.
אפרופו קבלת החלטות עם לקוחות: עם מי קל יותר לעבוד, גברים או נשים?
האמת? גברים שמחוברים לצד הנשי שלהם. הם גם חברים טובים, יסודיים, אסתטיקנים נהדרים אבל גם טובים בקבלת החלטות בשטח.

איזה פרויקט נתן לך את הסיפוק הרב ביותר?


עיצבתי בהתנדבות בית ל"אור שלום", עמותת אומנה לילדים בסיכון. זוהי וילה בחולון שגרים בה 12 ילדים. במהלך חופשת החנוכה הם יצאו לקייטנה וחזרו לבית משופץ, צבעוני, חדש. ההתרגשות הייתה גדולה

ומבחינה עיצובית, מאיזה בית את מרוצה במיוחד?


יש בית שעזרתי לחברה לעצב, בית ביפו


בית עם סיפור, בית שהוכנסה אליו נשמה של בנאדם. גרה בו בחורה שאספה המון דברים לאורך השנים, והחלק שלה מאוד נוכח בו. תמיד חשוב שהנשמה של האדם תיהיה נוכחת בבית.
בית נוסף הוא בית שעצבתי למשפחה בנאות אפקה. זה בית עם נשמה, אהבה לפרטים, אקלקטיות, לא שטנצי, לא הכול צריך להיות מדויק. האובר דיוק הוא יפה ומגזיני אבל לא מתאים לחיים

אם כבר מדברים על אקלקטיות וחוסר דיוק. מה רק באיקאה? ותזכרי רונית: יש שם חניה בשפע.


איקאה זה לא רע! לפעמים אני משלבת פריטים מאיקאה. גם תמיד אפשר לשדרג אותם, לשנות אותם צורנית. אפילו להפתיע עם מיקס שימוש יוצא דופן כמו קלפה של מטבח מעל שידה של ילד. אפשר להפעיל את היצירתיות גם עם מוצרים של איקאה. ואגב, רהיטים לא צריכים להתאים לכל החיים. מפריטים צריך לדעת להיפרד באיזשהו שלב ועדיף להיפרד מפריטים זולים יותר. צריך לזכור שלפעמים החשק חולף והאפנה משתנה.

אין מעצב טוב, יש מעצב מתאים


כשאת נכנסת לבית, מה הדבר הראשון שתופס לך את העין?
חלוקת חלל. קשה לי נורא כשאני רואה שיש אפשרות לחלוקת חלל טובה הרבה יותר וזה מפוספס. גם שעמום ומונוטוניות, כמו בבתים של כמה מחבריי הטובים: רהיטים חומים, כבדים, איזה שעמום! אני קולטת גם בתים שבהם גרים אנשים שלא מסוגלים להיפרד מחפצים ואוגרים ערימות של בגדים, ספרים ועוד כל מיני. בעיניי זה מעיד על קבעון וחוסר מסוגלות לריענון. גם בתקציב לא גבוה אפשר לרענן, לא חייבים מא' עד ת'.

רונית, זה הזמן לפנות ללב שלך: יש לי תקציב של 10,000 ש"ח לשדרוג הבית, מה לעשות אתם?


במילה אחת: טקסטיל. בקצת יותר מילים: וילונות, כריות, אקססוריז. אפשר גם צבע לקירות.

עושה חשק! תגידי, מהן התכונות של מעצב הפנים האידיאלי?


יצירתיות, ארגון ויכולת ניהול, יכולת הקשבה ללקוח והפנמה של צרכיו. צריך להבין שלא הכול עיצוב, יש גם המון טכניקה ופסיכולוגיה. לא כל היום הוגים ומפנטזים. לשרת לקוחות זוהי עבודה קשה ותובענית.

בסופו של דבר הרי הכול עניין של טעם, אז איך יודעים מיהו מעצב טוב?


זהו, שאין מעצב טוב. יש מעצב מתאים.

מתאים למי?


ללקוחות. העיצוב שלי למשל הוא רב-גוני ומשתנה. הוא מותאם לטעם הלקוח, לאו דווקא לטעם שלי. דווקא מהמקום שממנו באתי, שכלל בין היתר עיצוב ארועים בחברה שנותנת שירותים לחברות שונות בעלות צרכים שונים וקהלים שונים, יוצר את ההקשבה לרצונות של הלקוחות.

לפני סיום, רונית, משהו שמציק לי הרבה זמן: פנג שוויי באמבטיה, יש באמת דבר כזה?


אולי יש, אבל אליי זה לא מדבר. יש דברים שאינטואיטיבית אני לא אוהבת כמו למשל לראות אסלה מול העיניים כשפותחים את דלת חדר האמבטיה, או שפיץ של מיטה שפונה לפרצוף של הילד, אבל עיצוב לא צריך לבוא על חשבון הנוחות והחיים.

במילה אחת, מרוצה מהשינוי שעשית?


מאוד. יש הרבה הזדמנויות לקריירה בתחום.



לפרטים נוספים אודות קורס עיצוב פנים

אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים

דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים