למידע נוסף מלא/י פרטיך
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
דיפלומה » ערוץ התוכן » מהפנים לחוץ - 10 צעדים חשובים בתכנון קריירה בעיצוב פנים

מהפנים לחוץ - 10 צעדים חשובים בתכנון קריירה בעיצוב פנים

אתם אחוזי תשוקה עצומה לעצב, כל חלל מיד מעורר בכם השראה, יש לכם יד אמנותית וראייה יצירתית, ותמיד אמרו לכם שאתם חייבים להיות מעצבי פנים?

הכמיהה לעצב היא תמריץ נהדר להשקת קריירה בתחום העיצוב או להסבת קריירה לתחום זה, אבל אינה הדבר היחיד הדרוש להצלחה.
כדי להתנהל נכון, חשוב להביט קדימה לעבר העתיד, לסמן מטרה ולהציב יעדים בדרך אליה, ולחלק את הקריירה לתחנות ביניים - משלב הלימודים, דרך ההתמחות, ועד היציאה לשטח.

חשבו על זה כך: קריירה היא תהליך אבולוציוני, ויש לעבור שלב-שלב, לנווט במסלול רצוף אתגרים כדי להגיע למקום בו תרצו להיות - למשל, להיות מעצבי פנים של בתים או משרדים, להקים משרד משלכם, או לעבוד בחברת עיצוב מובילה.
להחלטות שתקבלו לגבי בתכנון הקריירה, עוד לפני שפרצתם קדימה, תהיה השפעה משמעותית לטווח הארוך.

כדי לסייע לכם במשימה המורכבת, הכנו 10 צעדים אפקטיביים בגיבוש המסלול, מעין "תוכנית עבודה" לקראת כיבוש היעד הסופי.

התחילו לתכנן כבר עכשיו את הקריירה, ועוד תגיעו רחוק! 

  1. יֶדע הוא כוח - ערכו תחקיר מקדים וסקר שוק
    לפני שאתם רצים להירשם ללימודים ומשרטטים קווים לדמותו של כרטיס הביקור שלכם, כדאי לערוך תחקיר מקדים על התחום בו אתם מעוניינים להשתלב. בררו מה דורשים מכם הלימודים בפועל, בכמה שנים מדובר ואילו מסלולי לימוד קיימים, וגם - האם אתם מקבלים תעודה.
    מומלץ גם לראיין אנשים שכבר עובדים בתחום זה, כדי שיספרו לכם איזה מסלול קריירה הם עשו, האם הם מרוצים מאופי העבודה, ובמה כדאי לכם לשים דגש בהתמקצעות בענף.
  2. עצבו לעצמכם לוח זמנים הגיוני
    המפתח להצלחה הוא תכנון נכון של לוחות זמנים, כך שתוכלו ללמוד ולעבוד בתחום זה. בדקו איזה קורס עיצוב פנים יתאים לכם - קורס יומי או קורס שבועי, האם מערכת הלימודים גמישה, והאם תוכלו לשלב את הלימודים עם העבודה הנוכחית או עם קורסים נוספים.
    חשוב שתוודאו שהקורס אכן מַקנה את הכלים המאפשרים להפוך לאיש מקצוע בתום הלימודים, האם הוא מספיק ארוך ומקיף מספיק נושאים, והאם הוא מַקנה לתלמידים מיומנויות כך שיוכלו להיות מקצועיים.
    נסו להיעזר בבני משפחה ובחברים בעת תכנון מערכת השעות שלכם, כך שתוכלו ליהנות משני העולמות - לימודי העיצוב והתחומים האחרים בהם אתם עוסקים - עד שהעיצוב יהפוך לחלק בלתי-נפרד מחייכם המקצועיים.
    זכרו, יש תקופות עמוסות יותר בחיים, וייתכן שהתקופה הקרובה תהיה כזאת, אבל המאמץ משתלם!
  3. בחירת מוסד לימודים שיכין אתכם לעבודה
    ההחלטה החשובה ביותר בתכנון קריירה היא היכן ללמוד עיצוב פנים.
    בחנו היטב את מערכת הלימודים - האם היא תַקנה לכם כלים מעשיים לעבודה בתחום זה, האם היא מעודכנת במגמות העכשוויות, אילו מרצים נכללים בסגל, כמה זמן נמשכים הלימודים, והאם הם מעניקים לכם תעודה נחשבת בתחום זה. הביאו בחשבון גם את המיקום הגיאוגרפי, אילו שירותים ניתנים לסטודנטים, עלויות נוספות על שכר הלימוד, והאם ניתן לשלם את שכר הלימודים בתשלומים בצורה נוחה.
  4. להתחבר ללב התעשייה
    עדכניות היא שם המשחק.
    בתכנון קריירה תמיד חושבים על הצעד הבא, וגם בעולם העיצוב יש הרבה מאוד מגמות, התמחויות, עבודה עם חומרים שונים ומתקדמים וכדומה. כדי שתדעו תמיד מה "הדבר הבא", חשוב שתחיו ותנשמו עיצוב פנים מכל הכיוונים: השתתפו בכנסים של אנשי המקצוע ובתערוכות מקצועיות, רכשו מנוי על מגזין עיצוב נחשב, גלשו באתרי אינטרנט כמו קול האנטר וטרנד האנטר, פינטרסט וכדומה.
  5. יצירת קשרים אסטרטגיים
    גם אם אתם עדיין אינכם סטודנטים לעיצוב או טרם סיימתם את הלימודים, אף פעם לא מוקדם מדי להכיר כמה שיותר אנשים שיכולים לסייע לכם בהמשך דרככם באמצעות הפניית לקוחות. תוכלו לעבוד על הנטוורקינג שלכם במפגשים המיועדים לאנשי מקצוע, בכנסים, ואפילו באמצעות פעילות בקבוצות ובפורומים באתרי אינטרנט או ברשתות חברתיות כמו פייסבוק ולינקדאין.
  6. מיתוג העסק שלכם
    מיתוג הוא תהליך ארוך המלוּוה בחבלי לידה. עליכם לחשוב על הייחוד שלכם, מה היתרונות הבולטים שלכם כמעצבי פנים לעומת המתחרים, האם אתם פועלים במסגרת סטודיו עם שם חברה חיצונית או שאתם הדמות המובילה בעסק, האם הייחוד שלכם נעוץ במחיר, בזמינות, בשירות, או אולי בסגנון ייחודי.
    השתדלו למתג את עצמכם באמצעות פתיחת בלוג מקצועי שיצבור ותק ברשת, בנייה ועיצוב של אתר אינטרנט, ופעילות בפורומים וירטואליים וממשיים.
  7. התמחות והתנסות בפרויקטים מגוונים
    ניסיון צוברים תוך כדי תנועה, ואחד הצעדים החשובים בתכנון קריירה הוא "הקפיצה למים".
    נסו להשתלב, אפילו בהתנדבות או כעוזרים בלבד, בפרויקטים שונים של חברה המבקשת ייעוץ בעיצוב הבית, או כאסיסטנטים של מעצבי פנים ותיקים. עד שלא תתחילו לעבוד בפועל, לא תדעו מה באמת דורש מכם המקצוע.
  8. צבירת לקוחות מרוצים
    אחד האתגרים שעומדים בפני מעצבי פנים רבים הוא מציאת לקוחות. תוכלו לחפש לקוחות במיגוון ערוצים - מפרסום באמצעות חברים ועד פרסום באינטרנט, שלטים בשכונה, וחלוקת עלונים בתיבות דואר.
    התחילו במחירים אטרקטיביים, ולאט לאט תוכלו להעלות את המחיר. ככל שיהיו לכם יותר לקוחות מרוצים, כך יהיו לכם יותר "שגרירים" שימליצו עליכם.
  9. הון עצמי, או הצד הכלכלי של תכנון קריירה
    אל תחרגו מיכולותיכם הכלכליות. הקמת עסק דורשת זמן וכסף, במיוחד אם ברצונכם להשקיע בייעוץ שיווקי, בבניית אתר אינטרנט, בהפקת כרטיסי ביקור או בשכירת משרד. בדקו מראש מה מאפשר לכם התקציב, ותוכלו להגדיל אותו ככל שתגדילו את הרווחים שלכם. חפשו כמה שיותר דרכים חינמיות לפרסום (למשל, הפצה באינדקסים ללא עלות באינטרנט), עבדו בהתחלה מפינת העבודה בבית, ופגשו את הלקוחות אצלם במשרד עד שתוכלו להרשות לעצמכם יותר.
  10. התמדה וגמישות
    אפילו אם עבר זמן וטרם הגשמתם את כל המטרות שהצבתם לפניכם, חשוב שתמשיכו להאמין בעצמכם ולהשקיע בעסק שלכם. עם זאת, גמישות היא חלק בלתי-נפרד מתכנון קריירה. לעיתים יִקָרוּ בדרככם הזדמנויות שונות, כמו למשל חבירה לשותף עסקי כדי להגדיל את העסק, או עבודה בחצי משרה כמעצבים במסגרת חברת עיצוב; נסו לבחון כל אפשרות, האם היא מקדמת את הקריירה שלכם, וכיצד היא תורמת להתפתחותם המקצועית. לפעמים תגיעו למקומות שאפילו לא דמיינתם שתגיעו אליהם. השמיים הם הגבול!



לפרטים נוספים אודות קורס עיצוב פנים

אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים

דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים