החנות שמוכרת
אחרי שכיתתם רגליים בין ירידי אמנות, הקמתם דוכן יקר בקניון, והיה קשה לכם לשרוד מכירות פומביות או מכירות ביתיות, הגיע הזמן להתקדם למכירה מקוונת.
אטסי – Etsy – היא זירת המסחר הגדולה ביותר למעצבים. קהילת מוכרים וקונים גלובלית זו מאפשרת לכם להגיע בצורה פשוטה ואטרקטיבית לרוכשים בכל העולם. אטסי מאפשרת להקים חנות וירטואלית מהירה, כולל כלי חיפוש וניתוח יעילים שיעזרו לכם לקדם את פריטי העיצוב שלכם – תכשיטים, בגדים, פריטים לעיצוב הבית ועוד.
מדובר במקפצה נהדרת לקידום העסק, אבל התחרות באטסי היא רבה, ועל מנת להתבלט יש להכיר את טכניקות המכירה והקידום שיסייעו למוצרים שלכם לככב, ובגדול.
אז מה חשוב לדעת על שיווק ומכירה באטסי? לפניכם 5 טיפים שיעזרו לכם להצליח.
הכל מתחיל במחקר
מחקר שוק הוא גורם מכריע. לפי שאתם קובעים את המחיר של המוצר ובוחרים אסטרטגיה, טקסט, ואפילו תמונות, כדאי שתבחנו מי הם המתחרים שלכם באטסי, מה המחירים הממוצעים עבור פריטים דומים לשלכם (אם קיימים כאלה), וכיצד המתחרים מציגים את מרכולתם – האם הם עושים זאת באמצעות תמונות הפריטים, תמונות אווירה, תיאור שפונה לרגש או תיאור שעונה על הצורך. לפעמים הבידול יוצר הבדל גדול. למשל, אם כולם מוכרים מוצרי תינוקות, כדאי שאתם תמכרו מוצרי תינוקות אורגניים וכדומה.
תמונה אחת שווה אלף מילים
אל תשכחו שאתם מוכרים מוצר. לכן, השפה החזותית של החנות ושל כל מוצר בקטלוג תשפיע על המכירה. השקיעו בתמונות איכותיות ברזולוציה גבוהה, רצוי תמונות סטודיו מקצועית ותמונות שמציגות את הפריט בהקשרים שונים. נניח שמדובר בצעצוע מעץ. בתמונה אחת רואים את הפריט עומד בפני עצמו על רקע לבן, ובתמונה נוספת – כדי להדגיש את החוויה הכרוכה בו – רואים ילד משחק בצעצוע זה. ואם יש סדרת צעצועים מעץ, שלבו תמונה המציגה את הסדרה כולה. אם אינכם פונים לצלם מקצועי, תוכלו ללמוד כיצד לצלם בעצמכם תמונות איכותיות, ואיך לערוך אותן על מנת לשפר את המיקוד, את התאורה וכדומה.
גוגל הוא המלך
שימו לב לשיטת החיפוש. באטסי אמנם יש מנוע חיפוש פנימי, אך מרבית הגולשים מגיעים למוצרים השונים דווקא ממנוע החיפוש של גוגל. לכן, חשוב להתאים את החנות וכל מוצר לחיפושים בגוגל. חִשבו על מילות מפתח ועל ביטויי מפתח פופולריים שיוכלו להוביל למוצר שלכם. ניתן להשתמש גם בכלי החינמי של גוגל – מתכנן מילות המפתח: https://adwords.google.com/intl/iw_il/home/tools/keyword-planner/ – ולהוסיף את הביטויים הרלבנטיים, הן לכותרת של כל מוצר והן לתיאורי המוצרים, על מנת לשפר את הסיכויים שהמחפשים יגיעו למוצרים שלכם.
אשר לחיפוש בתוך אטסי עצמו, ניתן להוסיף תגים לכל מוצר, וכדאי להשתמש בתגים אלה על מנת להעלות את סיכויי ההופעה של המוצרים שלכם בעת חיפוש לפי תגיות.