למידע נוסף מלא/י פרטיך
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
חשיפה » כתבות » איך להרוויח כסף מהעיצובים שלכם

קורס מנהלי ecommerce

- איך להרוויח כסף מהעיצובים שלכם
הסודות שמאחורי הקמת חנות ב- Etsy.

אחרי שכיתתם רגליים בין ירידי אמנות, הקמתם דוכן יקר בקניון, והיה קשה לכם לשרוד מכירות פומביות או מכירות ביתיות, הגיע הזמן להתקדם למכירה מקוונת.

אטסי – Etsy – היא זירת המסחר הגדולה ביותר למעצבים. קהילת מוכרים וקונים גלובלית זו מאפשרת לכם להגיע בצורה פשוטה ואטרקטיבית לרוכשים בכל העולם. אטסי מאפשרת להקים חנות וירטואלית מהירה, כולל כלי חיפוש וניתוח יעילים שיעזרו לכם לקדם את פריטי העיצוב שלכם – תכשיטים, בגדים, פריטים לעיצוב הבית ועוד.
מדובר במקפצה נהדרת לקידום העסק, אבל התחרות באטסי היא רבה, ועל מנת להתבלט יש להכיר את טכניקות המכירה והקידום שיסייעו למוצרים שלכם לככב, ובגדול.
אז מה חשוב לדעת על שיווק ומכירה באטסי? לפניכם 5 טיפים שיעזרו לכם להצליח.

הכל מתחיל במחקר


מחקר שוק הוא גורם מכריע. לפי שאתם קובעים את המחיר של המוצר ובוחרים אסטרטגיה, טקסט, ואפילו תמונות, כדאי שתבחנו מי הם המתחרים שלכם באטסי, מה המחירים הממוצעים עבור פריטים דומים לשלכם (אם קיימים כאלה), וכיצד המתחרים מציגים את מרכולתם – האם הם עושים זאת באמצעות תמונות הפריטים, תמונות אווירה, תיאור שפונה לרגש או תיאור שעונה על הצורך. לפעמים הבידול יוצר הבדל גדול. למשל, אם כולם מוכרים מוצרי תינוקות, כדאי שאתם תמכרו מוצרי תינוקות אורגניים וכדומה.

תמונה אחת שווה אלף מילים


אל תשכחו שאתם מוכרים מוצר. לכן, השפה החזותית של החנות ושל כל מוצר בקטלוג תשפיע על המכירה. השקיעו בתמונות איכותיות ברזולוציה גבוהה, רצוי תמונות סטודיו מקצועית ותמונות שמציגות את הפריט בהקשרים שונים. נניח שמדובר בצעצוע מעץ. בתמונה אחת רואים את הפריט עומד בפני עצמו על רקע לבן, ובתמונה נוספת – כדי להדגיש את החוויה הכרוכה בו – רואים ילד משחק בצעצוע זה. ואם יש סדרת צעצועים מעץ, שלבו תמונה המציגה את הסדרה כולה. אם אינכם פונים לצלם מקצועי, תוכלו ללמוד כיצד לצלם בעצמכם תמונות איכותיות, ואיך לערוך אותן על מנת לשפר את המיקוד, את התאורה וכדומה.

גוגל הוא המלך


שימו לב לשיטת החיפוש. באטסי אמנם יש מנוע חיפוש פנימי, אך מרבית הגולשים מגיעים למוצרים השונים דווקא ממנוע החיפוש של גוגל. לכן, חשוב להתאים את החנות וכל מוצר לחיפושים בגוגל. חִשבו על מילות מפתח ועל ביטויי מפתח פופולריים שיוכלו להוביל למוצר שלכם. ניתן להשתמש גם בכלי החינמי של גוגל – מתכנן מילות המפתח: https://adwords.google.com/intl/iw_il/home/tools/keyword-planner/ – ולהוסיף את הביטויים הרלבנטיים, הן לכותרת של כל מוצר והן לתיאורי המוצרים, על מנת לשפר את הסיכויים שהמחפשים יגיעו למוצרים שלכם.
אשר לחיפוש בתוך אטסי עצמו, ניתן להוסיף תגים לכל מוצר, וכדאי להשתמש בתגים אלה על מנת להעלות את סיכויי ההופעה של המוצרים שלכם בעת חיפוש לפי תגיות.

מבצעים אטרקטיביים
העלאת חנות באטסי אינה מספיקה כשלעצמה, ויש צורך לשמור על עדכנות המוצרים והצעות המכר. יש להוסיף מוצרים חדשים ולהסיר מוצרים שכבר אינם נמצאים במלאי, לרענן את התמונות ואת הכיתובים, ולהציע מבצעים משתלמים; למשל, הנחות ללקוחות חוזרים, הנחה בעת השקת קולקציה, מבצעים בתקופות מסוימות או הנחות בעת רכישת שני מוצרים ומעלה, מתן הנחה על מוצרים חדשים, או עריכת מעין מכירת חיסול והוזלות מיוחדות לגבי פריטים שנמכרים לאט מדי.
חִשבו גם על תימחור נכון, כך שישתלם לכם לתת הנחה ובכל זאת תרוויחו כסף.

ניתוח הנתונים


מומלץ לבצע הערכה מחדש של החנות פעם ברבעון, ולבחון אילו פריטים נמכרו הכי הרבה ואילו פריטים לא נמכרו בכלל, האם יש דרישה לפריט מסוים, לגוונים נוספים או למידות נוספות, אילו מבצעים הצליחו ואילו מהם לא הניבו את התוצאות המקוּות. חשוב לתכנן קדימה באמצעות תוכנית שיווק, על מנת לקדם את החנות בעזרת התקציב המתאים לכם ביותר והפריטים שמכירתם הייתה רווחית.
יש עוד הרבה מה ללמוד על חנות באטסי – טריקים וכלים לשיפור הקידום, פרסום ממומן של חנות אטסי ועוד.
קורס מסחר באטסי בבית הספר לאיקומרס של האוניברסיטה הפתוחה – לימודי החוץ – עם המומחים הגדולים בארץ למכירות באטסי, ייקח אתכם צעד אחד קדימה להצלחה באטסי.

אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים

דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים