בל"ג בעומר מציינים בישראל את יום ההוקרה הלאומי לחיילי מערך המילואים
בל"ג בעומר (23.5) מציינים בישראל את יום ההוקרה הלאומי לחיילי מערך המילואים. האוניברסיטה הפתוחה מייחסת חשיבות רבה לנושא ופועלת רבות כדי להקל על סטודנטים המשרתים שירות מילואים פעיל. בקרו באתר דיקנט הסטודנטים בנושא זכויות לסטודנטים המשרתים במילואים.
ביוני 2018 אישרה הכנסת את  חוק עידוד מעורבות סטודנטים בפעילות חברתית וקהילתית (תשע"ח). האוניברסיטה הפתוחה בשיתוף עם אגודת הסטודנטיות והסטודנטים של האוניברסיטה הפתוחה גיבשו מתווה ליישום החוק עבור סטודנטים שלנו ואנו מפרסמים לראשונה את הכללים המנחים לקבלת 2 נקודות זכות עבור פעילות חברתית או שירות מילואים (להלן, "נ"ז חברתיות"). למידע נוסף בקישור הרצ"ב.
ביקשנו מארבעה סטודנטים לספר לנו היכן הם משרתים ואיזה סיוע הם קיבלו מהאוניברסיטה:
מנשה מני מרדכי – קריית אתא (מצולם בתמונה)
משרת במילואים בתפקיד לוחם חי"ר ונהג נגמ"ש
סטודנט לכלכה וניהול באוניברסיטה הפתוחה
עובד כיום כסגן מנהל מחלקת מידע שירות ומשאבים במס הכנסה בחיפה.
מני מספר שהאוניברסיטה סייעה לו במועדי 2 במבחנים כאשר שירת במילואים. כמו כן הוא מודה על קבלת מלגה מאגודת הסטודנטים שניתנה לו כהוקרה עבור שירות מילואים פעיל.
מני מציע שהאוניברסיטה תסייע בתיגבורים ועזרה בהשלמת חומר הלימוד, וכן פעילויות כגון: יום הוקרה באוניברסיטה לסטודנטים במילואים עם פעילויות, הופעות וכו'...
בנימין יונה 
משרת במילואים בתפקיד מפקד פלוגה בחטיבת עודד
סטודנט לכלכלה עם חטיבה בניהול באוניברסיטה הפתוחה
עובד בחברת אפקטיב מנהלי כספים.
בנימין קיבל מלגת מילואים ולדבריו זו עזרה מצויינת, ומצד סגל ההוראה ישנה  התחשבות במועדי הגשת מ"מנים.
נשמח שהאוניברסיטה תתן גמישות בהגשת מטלות והשלמת חובות לסטודנטים המשרתים שירות ממושך במהלך הסמסטר.  כמו כן שתי נקודות זכות שנקבעו על פי חוק שיינתנו ללא שום התניות וסמנטיקה וייחשבו כנקודות זכות לכל דבר ועניין בתואר.
יעקב פזייב – רחובות
משרת במילואים בתפקיד לוחם בחטיבת חרמש.
סטודנט לניהול ופסיכולוגיה באוניברסיטה הפתוחה.
עובד כמנהל צהרון וחוגים.
יעקב מספר שבעקבות שירות המילואים שלו הסגל האקדמי סייע לו בהגשה מאוחרת של המ"מנים והמטלות. יעקב מציע שהאוניברסיטה תתחשב בכך שתפחית את מספר המטלות, גם אם מדובר במטלות חובה. כמו כן מציע שהאוניברסיטה תמשיך לתגמל במלגות לכל מי שתורם למדינה.
רון ווזנר –תל מונד
משרת במילואים כלוחם בגדוד 5031
סטודנט למדעי המחשב ואבטחת מידע
עובד כמאבטח באוניברסיטה הפתוחה.
רון מספר שהאוניברסיטה סייעה לו בהגשת ולת"מ ובזכות ההגשה קוצר שירות המילואים דבר המאפשר להשקיע יותר במטלות וללמוד היטב לקראת המבחנים.
רון מציע להתייחס לסקר שעליו עונים הסטודנטים לקראת סוף סמסטר (שבוחן בין היתר את המנחה ותכני הקורס), המנחה שקיבל את הדירוג הגבוה ביותר מכלל הסטודנטים של אותו קורס, יכול  ללמד שיעורי תגבור  לסטודנטים שנעדרו עקב שירות מילואים.