סטודנטים שלומדים בחו"ל יירשמו ללימודים באוניברסיטה הפתוחה על פי ההנחיות המיוחדות שלהלן.
המועדים המתייחסים לסטודנטים הלומדים בחו"ל בהקשר ללימודים, לרבות מועדי הרשמה, תקופות הזכאות לשינויים בהרשמה, מועדי מפגשים, מועדי מטלות ובחינות, נקבעים לפי זמן ישראל.
לצורך הלימודים בחו"ל והשתתפות בבחינות, הנכם נדרשים למחשב נייד/ נייח, חיבור יציב לאינטרנט, מכשיר טלפון סלולארי חכם עם מצלמה והתקנה של תוכנת זום.
מידע מפורט לגבי דרישות החומרה והתוכנה לבחינות מפורסם באתר האוניברסיטה.
חומרי הלימוד
סטודנטים הלומדים בחו"ל יוכלו לבחור את אופן קבלת חומר הלימוד בקורס (חומר לימוד דיגיטלי/ חומר לימוד מודפס), למעט בקורסים בהם לא מתאפשרת בחירה.
לא יגבה תשלום נוסף בגין משלוח חבילת חומרי הלימוד. יובהר כי תשלום המכס, במידה ונדרש בארץ המוצא, יחול על הסטודנט.ית.
מועדי הרשמה
מועד סגירת ההרשמה המאוחרת לסטודנטים שלומדים בחו"ל שונה ממועד סגירת ההרשמה המאוחרת לסטודנטים בארץ, ראו טבלאות מועדי ההרשמה .
על סטודנטים שיירשמו סמוך לסגירת ההרשמה המאוחרת להביא בחשבון שיש סבירות גבוהה שחומר הלימוד שנשלח אליהם באמצעות הדואר יגיע אליהם לאחר תחילת הסמסטר.
במקרה כזה מוטלת עליהם האחריות להשלים את החומר, ולא תהיה להם עילה לטענה כלפי האו"פ או לבקשת הקלות כלשהן.
על סטודנטים שרוצים ללמוד בחו"ל ומתכוונים להירשם "על-תנאי" לקורס שיש בו תנאי קבלה, להביא בחשבון שחומר הלימוד יישלח אליהם רק אחרי שיעמדו במלוא תנאי הקבלה, ולכן הוא עלול להגיע אליהם בסמוך לתחילת הסמסטר ואף לאחר מכן. במקרה כזה מוטלת עליהם האחריות להשלים את החומר, ולא תהיה להם עילה לטענה כלפי האוניברסיטה הפתוחה או לבקשת הקלות כלשהן. כמו כן, עליהם להביא בחשבון שאם בסופו של דבר לא יעמדו בתנאי הקבלה, ייתכן שהמידע על כך יגיע אליהם במועד מאוחר מכדי לשנות את הרשמתם לקורס אחר באותו הסמסטר. במקרה כזה יהיה עליהם לשנות את הרשמתם לקורס אחר ולדחות את לימודיהם לסמסטר אחר, או לבטל את ההרשמה.
במקרים חריגים ומיוחדים יוכל דיקן הלימודים האקדמיים (או הממונה מטעמו) לאשר הרשמה לקורס שאינו מוצע ללמידה בחו"ל.
איש קשר בארץ לסטודנטים בחו"ל
הסטודנטים שלומדים בחו"ל נדרשים למסור לאוניברסיטה בעת ההרשמה ללימודים פרטים של איש קשר בארץ.
כאשר סטודנטים בחו"ל מוסרים לאוניברסיטה הפתוחה את פרטי איש קשר, הם נותנים בכך גם את הסכמתם שפנייה של האוניברסיטה לאיש הקשר תיחשב מבחינת האוניברסיטה כפנייה אל הסטודנטים עצמם, וכן שפנייה של איש הקשר לאוניברסיטה, תיחשב כפנייה של הסטודנטים עצמם. פנייה של האוניברסיטה לאיש הקשר, או משלוח עותקי הודעות לסטודנטים אל אנשי הקשר, מתבצעת על פי שיקול דעתה הבלעדי של האוניברסיטה.
אי-פנייה של האוניברסיטה לאיש הקשר או אי-משלוח עותקי הודעות לסטודנטים אל איש הקשר, לא יהווה עילה לטענה כלשהי של הסטודנטים, ו/או של אנשי הקשר ו/או של בא כוחם, כלפי האוניברסיטה הפתוחה.
לא יימסר לאנשי הקשר שום מידע על הסטודנטים שמסירתו אסורה על פי החוק, אלא אם הסטודנטים ביקשו אחרת.
יש להקפיד לעדכן את מרכז ההרשמה בכתב, בכל שינוי בכתובת המגורים, בכתובת הדואר האלקטרוני, במספר הטלפון ובפרטי איש הקשר בארץ.
בחינות בחו"ל
החל מסמסטר סתיו תשפ"א (א2022), הבחינות בחו"ל מתקיימות באופן מקוון. בחינות המתקיימות בארץ בכיתה פרונטאלית, יתקיימו בחו"ל בהשגחה מרחוק בזום, או במערכת תומקס עפ"י החלטה אקדמית. הבחינות יתקיימו לפי שעון ישראל.
לצורך השתתפות בבחינות, הנכם נדרשים למחשב נייד/ נייח, חיבור יציב לאינטרנט, מכשיר טלפון סלולארי חכם עם מצלמה והתקנה של תוכנת זום. מידע מפורט לגבי דרישות החומרה והתוכנה לבחינות מפורסם באתר האוניברסיטה.
לא תתאפשר בחינה בחו"ל (בחינה מרחוק במקום בחינה פרונטאלית) לסטודנטים הלומדים בארץ, ו/או לסטודנטים חו"ל הנמצאים בארץ בזמן הבחינה.
סטודנטים חו"ל המעוניינים להיבחן בזמן שהותם בישראל, חייבים להיבחן בתנאים זהים לתנאי הבחינה של הסטודנטים הלומדים בארץ. לפיכך:
- לא תותר בחינה מרחוק לסטודנטים חו"ל הנמצאים בארץ במועד הבחינה, כאשר הבחינה בקורס לסטודנטים בארץ היא תחת השגחה פרונטאלית. סטודנטים חו"ל המעוניינים להיבחן בבחינה תחת השגחה פרונטאלית בזמן שהותם בישראל, נדרשים לפנות למדור סטודנטים חו"ל בכתובת students_overseas@openu.ac.il ולתאם הגעה לבחינה במרכז בחינה. על הפנייה להגיע לפחות 5 ימי עבודה לפני מועד הבחינה, ובמקרה שנדרשות התאמות, לא יאוחר מ- 8 ימי עבודה לפני מועד הבחינה.
- ככל שהבחינה לכל הסטודנטים בישראל ובחו"ל היא בחינה מרחוק, אין מניעה להבחן בכל מקום שהוא.
לתשומת לבכם, ביצוע של בחינה מקוונת תחת השגחה בזמן שהות בישראל (ולא בבחינה פרונטלית כנדרש), מהווה עבירת משמעת חמורה.
*לתשומת לב, החל מסמסטר אביב תשפ"ב (ב2022), לא יבוצע החזר כספי בגובה 50% מתוספת חו"ל בגין בחינות בית. כמו כן, לא תינתן הנחה של 50% בגין תוספת חו"ל בקורסים בהם אין בחינות גמר.
הנחיות לתשלום לסטודנטים בחו"ל
סטודנטים שלומדים בחו"ל ישלמו את שכר הלימוד הנקוב בטבלאות שכר לימוד ויוסיפו עליו תוספת חו"ל עבור כל קורס, כמפורט בטבלה 3: תשלומים אחרים.
עלות זו הינה בגין הוצאות תיפעוליות של האוניברסיטה בשל הפעלת הלימודים בחו"ל.
סטודנטים שלומדים בחו"ל יכולים להירשם לקבוצת לימוד מקוונת בהנחיה רגילה או מוגברת לפי בחירתם. סטודנטים שיירשמו לקבוצת לימוד במתכונת של הנחיה מוגברת, ישלמו תוספת עבור ההנחיה המוגברת, כמפורט בטבלה 3: תשלומים אחרים.
סטודנטים שהנפיקו את כרטיס האשראי שלהם בארץ, יוכלו לשלם באחת מהאפשרויות המפורטות בסעיף הנחיות לתשלום.
סטודנטים שהנפיקו את הכרטיס בחו"ל (שם גם מנהלים את חשבונם) לא יוכלו ליהנות מהסדר התשלומים (וישלמו בתשלום אחד בלבד), זאת גם אם בבעלותם כרטיס אשראי בין-לאומי לתייר: ויזה, יורוקרד או מאסטרקארד, שהונפק בארץ.
שינוי סטטוס לימודים מהארץ לחו"ל
בסמסטרים סתיו ואביב, ניתן לשנות את סטטוס הלימודים מהארץ לחו"ל עד 4 שבועות לאחר פתיחת הסמסטר.
בסמסטר קיץ, ניתן לשנות את סטטוס הלימודים מהארץ לחו"ל עד יום פתיחת הסמסטר (כולל).
יש לשלוח למרכז ההרשמה בקשה לעדכון פרטים אישיים לסטודנטים הלומדים בחו"ל, בצירוף אחד או יותר מהאישורים להלן וחתימה על הצהרה לגבי מגורים/ עבודה בחו"ל.
סטודנטים הלומדים בחו"ל ישלמו תוספת חו"ל בגין כל קורס הנלמד בחו"ל, כמפורט בטבלה 3: תשלומים אחרים.
שינוי סטטוס לימודים מחו"ל לארץ
ניתן לבצע שינוי סטטוס לימודים מחו"ל לארץ עד מועד סיום הסמסטר.
יש לשלוח בקשה בכתב למרכז ההרשמה. החזר כספי בגין תוספת חו"ל יבוצע בכפוף למפורט להלן:
עד יום פתיחת הסמסטר - יבוצע החזר כספי מלא בגין תוספת חו"ל ששולמה.
מיום פתיחת הסמסטר ועד שלושה שבועות לאחר פתיחת הסמסטר - יבוצע החזר כספי בגובה 50% מתוספת חו"ל.
החל מהשבוע הרביעי של הסמסטר – לא יבוצע החזר כספי.