יום האישה הבינלאומי באוניבריסטה הפתוחה
גם השנה אנו מציינים את יום האישה הבינלאומי באוניברסיטה הפתוחה עם שלוש נשים מעוררות השראה - המנהלות שלושה קמפוסים באו"פ! שאלנו אותן על עוצמה נשית וזה מה שהן אמרו לנו. ללא ספק - אפשר רק ללמוד מהן.
 
🔵 יעל ארן, מנהלת קמפוס מל"י בירושלים ומרכזי לימוד נוספים במרחב. מובילה פרויקטים להנגשת לימודים אקדמיים לסטודנטים חרדים ודוברי ערבית. נשואה לעו"ד יורם ארן, אם לשניים וסבתא לנכדה. יזמת חברתית ופעילה ציבורית, חברת המועצה המקומית מבשרת ציון.
⚫מהי עוצמה נשית בעינייך?
עוצמה נשית עבורי היא אישה בעלת חוזקות אישיות ואנושיות, אשר מצליחה להשפיע ולהוביל תהליכים ושינויים, בהם היא מאמינה הן בסביבתה הקרובה והן למען כלל החברה.
⚫מה את מאחלת לנשים בישראל וגם לעצמך לקראת יום האישה?
אני מאחלת שיגדל הייצוג ההולם והשילוב הראוי של נשים בתפקידים בכירים ובמוקדי קבלת החלטות בפוליטיקה הארצית והמקומית, באקדמיה, בחברות ציבוריות ובמשק הישראלי, וכן, לצמצום פערי השכר הקיימים בין גברים ונשים באותם תפקידים. אני מאחלת לעצמי להמשיך ולפעול לחיזוק נשים במסגרות השונות בהן אני פועלת.
⚫איזה שינוי היית רוצה לראות מתקיים ומתגשם עד יום האישה הבא?
השינוי שהייתי רוצה לראות הוא הכנסת תכניות לימוד למסגרות החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי בנושאים של שוויון בין המינים, מניעת אלימות במשפחה והעלאת המודעות הציבורית לחשיבות ולתרומה של קידום נשים בעבודה, במשפחה ובחברה.

🔵 יוסרא חג'וג', מנהלת את מרכז הלימוד בנצרת, נשואה באושר ואמא לשלוש בנות ושלושה בנים. מאוד אוהבת לטייל וקרוא וקמה בכל יום ב-5:00 בבוקר כדי להספיק ולקרוא מאמר חדש. כחלק מתפקידה כמנהלת, הוא לתכנן את העתיד. לדבריה, החוכמה נמצאת בחשיבה יצירתית - בדברים קטנים, ביחד עם ראיית המכלול.
⚫מהי עוצמה נשית בעינייך?
לפי דעתי, האישה היא מקור האהבה ,הכוח והחוכמה. העוצמה נמצאת באהבה והיכולת לתת בלי לקבל בחזרה, ביכולת לסלוח ולא לשמור טינה.
⚫איזה שינוי היית רוצה לראות מתקיים ומתגשם עד יום האישה הבא?
החזון שלי הוא לראות שלום ושגשוג במזרח התיכון היפה שלנו, בלי מלחמות ואלימות. אני רוצה להמשיך לעזור, לתמוך ולקדם נשים מתוך שיקולי אכפתיות ואהבה לאחר.
⚫מה את מאחלת לנשים בישראל וגם לעצמך לקראת יום האישה?
אני מאחלת לכל נשות ישראל והעולם שלום ,שיווין, קידום וצמיחה. בנוסף אני מאחלת שיבוא יום ולא נצטרך לדבר על שיוון מגדרי, שהדבר יהיה מובן מאליו בחברה הישראלית בכלל ובחברה הערבית בפרט.

🔵 אהובה כדרא-טישלר, מנהלת את מרכז הלימוד בטבריה, פורשת צה״ל: בשנות השירות שלי עסקה בקשת רחבה של תפקידי הפרט במערכת הגיוס. אם גאה לשלושת ילדיי וסבתא לחמישה נכדים. היא היוזמת, המקימה והמנהלת של מועדון ניצולי שואה בטבריה. את תפקידים אלה עושה אהובה בהתנדבות. אוהבת בעיקר טבע ובני אדם.
⚫מהי עוצמה נשית בעינייך?
עוצמה נשית עבורי הינה היכולת לתפקד בתבונה, רגישות, אחריות ומקצועיות בכל מעגלי החיים לנוכח מציאות חיינו.
⚫הייתי רוצה לראות שוויון הזדמנויות לכל תפקיד שנשים תרצנה ומי ייתן ולא נידרש יותר לציין בנפרד את יום האישה והחלוקה תהא שוויונית בזכות מה ומי שאנחנו, ושכך 364 הימים האחרים בשנה - אמן!
⚫מה את מאחלת לנשים בישראל וגם לעצמך לקראת יום האישה?
אני מאחלת לנשים בישראל כי תוכלנה להגשים עצמן, תוך מציאת האיזון הנדרש לתפקוד בכל שתבחרנה באופן הוגן, נחוש ומושכל, תוך השקעה בידע, בכישורים ואמונה עצמית.