המדור מסייע לסגלי ההוראה בפיתוחם של מרחבים המעודדים 'למידה משמעותית', מבוססי מתודות הוראה חדשות המותאמות לדור הדיגיטלי ולצורכי העידן הנוכחי. המדור מקדם שיפור בתהליכי ההוראה בקורסים, גיבוש סטנדרטים להוראה איכותית והכשרת סגלי הוראה לפעול, ליזום ולהתחדש ברוח זו.
פעילויות עיקריות:
קידום ההוראה בקורסים ובמחלקות האקדמיות
◾ סיוע לקורסים בתהליכי התחדשות: ייעוץ, עיצוב של תהליכי הוראה ולמידה מכווני "תוצרי
למידה" (Learning Outcomes). בכלל זה, ליווי פדגוגי במגוון פרויקטים: "קורסים ראשונים", "קורסי
מפתח", "קורסי מעטפת" לחברה הערבית, "סמסטר ראשון בתיכון" ועוד.
◾ חשיבה מחודשת ושיפור תהליכי ההערכה בקורס (מטלות ובחינות).
◾ פיתוח חומרי למידה לקורס בתחומים של מיומנויות למידה (סרטונים ועזרים נוספים).
◾ קידום יוזמות ומיסוד העיסוק באיכות ההוראה במחלקות האקדמיות.
◾ גיבוש של מדדי הערכה ובקרה לבחינה של אפקטיביות ההוראה.
◾ שילוב כלי AI בתהליכי ההוראה, הערכה והלמידה.
קידום מקצועי של סגל הוראה
◾ הכשרות וליווי מקצועי של סגלי הוראה (מנחים, מרַכזי הוראה, סגל בכיר). בכלל זה הובלת תוכנית "מובילים בהוראה" לסגל הוראה מצטיין, ניהול הכשרות כניסה לתפקיד של סגל חדש ועוד.
◾ הדרכות להטמעת טכנולוגיות בתהליכי ההוראה והלמידה.
◾ הכשרה אישית: "תצפית ומשוב" על מפגשי הנחיה, ייעוץ פדגוגי למרכזי הוראה ("עוד מבט").
◾ הכשרת מנחים במסגרת של תהליכי פיתוח הוראה בקורסים.
◾ סיוע בתכנון של כנסי מנחים במסגרת קורסית / תחומית / מחלקתית.
◾ פיתוח סדנאות ייחודיות להנחיה במגזר הערבי ובקבוצות הטרוגניות.
◾ יצירת ערוצים, כנסים, פורומים לשיח על קידום איכות ההוראה, כגון: יום הוראה ולמידה – כנס שנתי של כלל סגלי ההוראה באו"פ, בו מוענק "פרס דיקן הלימודים ליוזמות ולהתחדשות בהוראה".