ד"ר איילת בכר זכתה בשני מענקי מחקר
ד"ר איילת בֶּכֶר, חברת סגל בכיר במחלקה לחינוך ופסיכולוגיה באוניברסיטה הפתוחה, חוקרת ידע ומומחיות בהוראה ותכנון לימודים בהשכלה הגבוהה. מחקריה, כיום, מתמקדים בפרופסיונליות של מורים במערכת החינוך והכשרתם המקצועית ובהשפעות של מערך החינוך מרחוק בלמידה מקוונת על אוכלוסיות מוחלשות של סטודנטים מהפריפריה החברתית והגאוגרפית.
 
לאחרונה, זכתה ד"ר בכר בשני מענקי מחקר חשובים. מענק מטעם קרן משפחת ליאון למחקרה בנושא: "גורמים מוסדיים המעצבים אוטונומיה וסמכות מקצועיות של מחנכות כיתה בבתי ספר יסודיים ותיכונים". מבחינה מעשית, המחקר יסייע בעיצוב תכניות להכשרת מחנכות ופיתוחן המקצועי וסימון תחומי הידע והמיומנויות המקצועיים הנדרשים לתפקוד מיטבי בחינוך הכיתה. המחקר אף ישמש עבור קובעי המדיניות בסיס לניסוח מחדש של נהלי התפקיד שיגדירו את סמכות המחנכות ויתנו לה תוקף, בהתאמה לשלבי חינוך וסביבות חברתיות שונים; ולהמצאת מבנים ארגוניים שיתמכו ביכולתן של מחנכות, בפרט בנוגע לחופש המקצועי שלהן, לבצע את העבודה המוטלת עליהן, באופן פורמלי וכמשתמע מעמדתן החינוכית מול גורמים בתוך בית הספר ומחוצה לו.
 
מענק מחקר נוסף, מטעם קרן רוטשילד, הוענק לד"ר בכר ביחד עם שלוש חוקרות מאוניברסיטת בן גוריון - ד"ר אורטל סלובודין, פרופ' הללי פינסון, ופרופ' סראב אבו-רביע קווידר. מחקרן בוחן כיצד סטודנטים וסטודנטיות מקבוצות מוחלשות בחברה הישראלית חווים את הלמידה המקוונת ואת האופן בו הפרקטיקות מותאמות להקשר החברתי-תרבותי בו הם חיים. המחקר מבקש לבחון כיצד ההצטלבות של מבני כוח חברתיים כמו מעמד חברתי-כלכלי, מגדר ולאום משפיעה על חווית הלמידה המקוונת של סטודנטים בהשכלה הגבוהה ואילו קטגוריות שוליות נוספות נוצרות כתוצאה מההקשר הייחודי הנבחן. כמו כן, ינסו החוקרות לזהות את גורמי החוסן והסיכון האישיים, החברתיים והמוסדיים המקדמים או פוגעים בלמידה המקוונת של סטודנטים אלו.