הבוגר אנטון גורודוב חוקר מטבוליזם של רקמת העצם
הסטודנט אנטון גורודוב, שסיים בימים אלו תואר ראשון במדעי הטבע וחיים באוניברסיטה הפתוחה, השתתף בפרויקט מחקר מדעי: "השפעת טיפול בנוגדן כנגד CD20  על מטבוליזם של רקמת העצם" שתוצאותיו סוכמו במאמר שהוגש לפירסום בכתב עת מדעי.
אנטון השתתף במחקר במסגרת קורס "פרויקט מחקר במדעי החיים", שבוצע במעבדה של פרופ' דרורית נוימן מהפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב ובהנחייתה. האחראית האקדמית על קורס זה היא פרופ' ענת ברנע מהאוניברסיטה הפתוחה.
בימים אלו אנטון החל את לימודי תואר שני במדעי הרפואה באוניברסיטת ת"א בהנחייתה של פרופ' נוימן.
אנטון גורודוב, בן 34 נשוי ומתגורר בקרית מוצקין, שוטר במשטרת ישראל, למד מדעי הטבע והחיים בקמפוס האוניברסיטה הפתוחה בכרמיאל.
את קורס "פרויקט מחקר במדעי החיים" למד בסמסטר א' 2020 ובמסגרתו הוא שולב בתת פרויקט בלימודי דוקטורט של אלברט קולומנסקי שהוא  רופא המטולוג ודוקטורט במעבדה של פרופ' נוימן. הפרויקט של אלברט עסק בהשפעת נוגדן שמחסל תאי B, שהם תאים של מערכת החיסון, במח העצם, על העצם עצמה. חשיבות מחקר כזה עלתה כאשר ראו תופעת לוואי של ירידה בצפיפות העצם בחולים שמטופלים בנוגדן, שהם למשל חולי לופוס.

תקציר המחקר: השפעת טיפול בנוגדן כנגד CD20  על מטבוליזם של רקמת העצם.
חולי לימפומה מטופלים בנוגדן כנגד הסמן הממברנלי   CD20הנמצא על פני תאי B .(Rituximab) טיפול זה מוריד את הרמות של הלימפוציטים הממאירים ובכך משפר את מהלך המחלה. במחקר הם ראו שלטיפול בנוגדן הזה יש השפעה מיטיבה על צפיפות העצם בחולי הלימפומה. בעקבות תצפית זו, החוקרים שאלו האם ההשפעה המיטיבה על רקמת העצם הנה פועל יוצא של טיפול יעיל יותר כנגד מחלת הלימפומה או, לחילופין, תוצאה ישירה של השפעת הנוגדן על הורדת הרמות של אוכלוסיית תאי B.
על מנת לענות על סוגיה זו, נבדקה השפעה של נוגדן כנגד CD20 על מסת עצם במודל של עכברים. בניסויים אלה החוקרים מצאו שטיפול בעכברים בריאים בנוגדן, העלה את צפיפות העצם ובכך חיזקו התוצאות הללו את התצפית בחולי הלימפומה. על מנת להבין את המנגנונים המולקולריים הנוטלים חלק בתהליך הנ"ל החוקרים ביצעו ניסויים נוספים שבהם בדקו בשיטה של PCR רמות ביטוי של תעתיקים של מולקולות כגון OPG, RANKL ו-TNFalpha המשמשות בתפקידי מפתח במטבוליזם של העצם.
לאחרונה סיכמו החוקרים את התוצאות במאמר שהוגש לפירסום בכתב עת מדעי.
אנו מאחלים לאנטון בהצלחה במחקריו העתידיים ובלימודים!