דוקטורנטים חוקרים מוחות של תרנגולות
לרגל ציון יום החיות הבינלאומי ב4.10 פרסם האיחוד האירופי סרטון עם דוקטורנטים שמספרים על מחקרם במסגרת פרויקט מחקר אקדמי מקיף בכל רחבי האיחוד האירופי שחוקר את מוחן של תרנגולות מטילות על מנת לשפר את רווחתן.

ד"ר אלכס רומן-קבררה הוא דוקטורנט שלנו שמשתתף בתכנית וחוקר בגן הזואולוגי בתל אביב: "מידי שנה תעשיית המזון צורכת  60 ביליון תרנגולות בעבור מזון לבני אדם. מטרת המחקר שלי הוא לבחון האם שיפור בתנאי המחייה של התרנגולות, העשרת המזון שלהן וגודל הקבוצה החברתית בהן הן חיות משפיע על גמישות תאי העצב במוחן והדחק בהן הן נמצאות.".
 
את מחקרו של רומן-קבררה מנחה פרופ' ענת ברנע, נוירוביולוגית התנהגותית שחוקרת מוחם של ציפורים, מהמחלקה למדעי הטבע והחיים באוניברסיטה הפתוחה, ביחד עם פרופ' אברהם חפץ מאוניברסיטת תל-אביב
 
פרויקט מחקר התרנגולות הוא ביוזמת רשת ההדרכה האירופית The ChickenStress European Training Network (ETN) שאיגדה 20 חוקרים שותפים מהאיחוד האירופי מתחום האקדמיה והתעשייה, ביחד עם חברות מסחריות בתעשיית הביצים האירופאית. חוקרים אלו מנחים דוקטורנטים במגוון מחקרים שיסייעו ליצרני הביצים להשיג את תנאי גידול טובים ומיטיבים ביותר בעבור תרנגולות מטילות. במחקר הושקעו 3.9 מיליון יורו מטעם קרן מארי קירי של האיחוד האירופי.
האתר הרשמי של המחקר: http://www.chickenstress.eu/