כיצד קובעים מחיר אטרקטיבי של מוצר?
מחקר חדש של ד"ר שרית מולדובן מהמחלקה לניהול וכלכלה באוניברסיטה הפתוחה בשיתוף ד"ר מירב שוהם  מאוניברסיטת בר אילן וד"ר יעל שטיינהרט מאוניברסיטת תל אביב  התפרסם במגזין Journal of Consumer Research. נושא המחקר: כיצד הפרשים מספריים קטנים יותר עשויים להגדיל את אטרקטיביות המוצר.
צרכנים לעיתים נתקלים במידע מספרי לגבי המוצר, כמו דרוג תכונות או מספרי גרסה. במחקר זה החוקרות מראות כיצד שינוי מספרי קטן (בשונה מגדול) יותר עשוי להגדיל את השיפור הנתפס שחל במוצר. נמצא שכשדרוג המוצר או מספר הגרסה השתנה ממספר עשרוני לשלם (למשל מ- 2.4 ל- 3), המוצר נתפס כאטרקטיבי יותר מאשר אם השינוי הוא בין שני מספרים שלמים (למשל מ- 2 ל- 3), למרות שמספרית השינוי האחרון קטן יותר. האפקט קורה כאשר משמעות המידע המספרי אינה ברורה וצרכנים מנסים להסיק אותה מהמספר עצמו. צרכנים מסיקים כי המספר העשרוני הוא חלק מסקלה מדויקת יותר, בה המספרים העשרוניים הם ערכי ביניים והמספרים השלמים מסמלים קטגוריות. המעבר מעשרוני לשלם נתפס כדילוג על מספר ערכי ביניים ומעבר לקטגוריה הבאה. זה גורם למחשבה שהמוצר השתפר משמעותית ולכן הוא יותר אטרקטיבי. החוקרות מראות את התופעה ומדוע היא קורית בעזרת חמישה ניסויים.
 
למחקר יישומים משמעותיים. מחקר רב בחן כיצד צרכנים בוחנים חדשנויות, אבל צרכנים לעיתים קרובות מקבלים החלטות לגבי שידרוגי מוצר או אימוץ מוצר קיים. התוצאות מראות כיצד צרכנים שופטים שידרוגים ושיפורים במוצרים קיימים. המחקר מצביע על כך שיש לנהל מידע מספרי בזהירות מכיון שמידע מספרי עשוי להוות רמז חזק לצרכנים, בעיקר כשאין להם מידע אחר. משתמע מהמחקר שיש יתרון בפרסום שינויים קלים במוצר על מנת לחזק את ההשפעה של שינויים גדולים יותר. כמו כן, המחקר מראה שמידע ויזואלי ומידע ורבלי עשויים לרמוז על שינוי מהותי, גם כאשר השינוי המספרי קטן.