מינהל הלוגיסטיקה באוניברסיטה הפתוחה (להלן האו"פ) אחראי למגוון של שירותים לוגיסטיים המיועדים לטובת העובדות והעובדים, הסטודנטיות והסטודנטים והמבקרים והמבקרות בקריית האו"פ, במרכזי הלימוד ובמתחמי האוניברסיטה ברחבי הארץ. 

המינהל מספק שירותים בתחומים הבאים: ביטחון ובטיחות, תחבורה, אחזקה, בינוי ונכסים, ניקיון, משק, אחסנה והפצה, דואר, שילוח של צוותי בחינה במהלך ימי בחינות, הפקת אירועים, תקשורת, מולטי-מדיה, הפקות דפוס והפקות דיגיטליות ושירותי ארכיון.

המרכז הלוגיסטי

המרכז מטפל בקליטה, אחסון והפצה של חומרי הלימוד המיועדים לסטודנטיות ולסטודנטים כמו גם למנחי ומנחות האו"פ. 

המרכז כולל בתוכו את המחסנים ואת המתקנים הבאים:
מחסן קבלה: קליטת ציוד המתקבל באו"פ; זיכוי חומר לימוד החוזר מסטודנטים; קבלת טופסי ייזום מהמחלקות והכנת דרישות רכש בהתאם
מחסן צובר (מחסן מרכזי): אחסון ואחזקת המלאי (קליטה, אחסון וניפוק ציוד); אחזקה
שוטפת של כלי השינוע במרכז הלוגיסטי (מלגזות צריח, מלקטת, עגלות חשמליות וכדומה)
מחסן שירות: קליטה וניפוק ציוד כגון יחידות לימוד, ציוד משרדי, נייר צילום, טונרים ועוד לגורמי חוץ ופנים; טיפול בהזמנות אינטרנט הנעשות דרך אתר למדא – חנות הספרים של האוניברסיטה הפתוחה
מדור רישום מלאי: פיקוח ובקרה על המלאי; בקשות לפתיחת מק"טים; מעקב אחר תנועות המלאי; ייזום ספירות מלאי; רישום ותיעוד המלאי; ניהול פריטים הכולל פתיחת מספרים קטלוגיים לפריטים חדשים; עדכון פריטים וסגירתם; קידומת לקבוצות קִטלוגים 
חדר טכני בחינות: אחריות לוגיסטית מלאה על הציוד לבחינות, על שילוח צוותי הבחינות ועל קליטה במועדי הבחינות
ארכיון האו"פ: מתן שירותי ארכיון למחלקות האו"פ

הפצה

המרכז הלוגיסטי מטפל בהכנת ערכות הלימוד ובהפצתן, ובמתן שירותי דיוור לחומרי הלימוד ופרסומי האו"פ באמצעות מדור הדואר.
הכנת ערכות לימוד: פריסה, איסוף, מיון, אריזה 
הפצה של ערכות הלימוד בארץ ובחו"ל באמצעות דואר ישראל, כולל בירור מול דואר ישראל בדבר ערכות לימוד שלא הגיעו ליעדיהן
הכנת מארזים פרסומיים לימי עיון המתקיימים באו"פ
הכנת דיפלומות לטקסי הענקת תארים
הכנת ערכות משגיח + מזוודות לבחינות
מענה טלפוני ומענה על פניות במערכת שאילתא בכל הקשור לערכות לימוד
מדור דואר: טיפול בכל הדואר היוצא מהאו"פ, כולל עיטוף ודיוור של דברי דואר על פי הזמנה ממחלקות האו"פ, חלוקת דברי דואר למחלקות בשני סבבים, איסוף דואר יוצא מתיבות הדואר למשלוח בדואר ישראל בשני סבבים, טיפול במשלוח של דברי דואר רשומים 
• העברת הודעות לסטודנטים ולסטודנטיות בדוא"ל – "ערכת הלימוד בדרך אליך" – הכוללות את הפרטים הבאים: מס' קורס, מס' חבילה, סניף הדואר ואפשרות מעקב באתר דואר ישראל

מחלקת בינוי, אחזקה, משק ונכסים


המחלקה מאגדת בתוכה מגוון רחב של תחומי פעילות ותפעול. במסגרת פעילויות המחלקה מבוצעות עבודות בינוי ותחזוקה רבות בקריית האו"פ ברעננה ובמרכזי הלימוד הפזורים ברחבי הארץ.

מערך הבינוי

מערך הבינוי מקבל דרישות ו/או יוזם עבודות פיתוח, בינוי, שיפוץ והתאמות במבנים קיימים. המערך, בשיתוף עם ראשי המדורים. פעילות המערך כוללת הכנת תוכניות (AutoCAD), אומדני עלות, מפרטים טכניים, כתבי כמויות ("מחירוני דקל"), לוחות זמנים (PROJECT MS), חלקם מבוצעים בעזרת יועצים ובשיתוף עם גורמי פנים וחוץ.

תחומי פעילות עיקריים במערך הבינוי:
• בדיקת צרכים, הכנת פרוגרמה ותוכניות עקרוניות, קבלת אישור תקציבי
• תכנון מפורט, הפעלת יועצים (במידת הצורך), הכנת תוכניות מפורטות, רשימות אדריכלות, כתבי כמויות, מפרטים טכניים כלליים ומיוחדים ואומדני תקציב מפורטים
• הכנת בקשות להצעת מחיר (בל"ם) או מכרזים לפרויקטים של בינוי בשיתוף עם מחלקת הרכש 
• התקשרויות חוזיות עם קבלנים וספקים וקביעת לוח זמנים מפורט לביצוע
• תיאום של ביצוע העבודות באתר בשיתוף עם גורמי פנים וחוץ (תקשורת מחשבים וטלפוניה, מערכות, בטיחות וכדומה)
• פיקוח על ביצוע העבודות באתר בהתאמה לתכנון וללוחות זמנים באופן ישיר או באמצעות מפקחים
• אכלוס

מערך האחזקה

המערך אחראי לתחזוקה השוטפת – מוֹנעת ויזוּמה – של מבני האוניברסיטה והחצרות בקריית האו"פ ברעננה, בקמפוסים המרחביים ובמרכזי הלימוד. 
פעילויות האחזקה מבוצעות בהתאם לתוכניות אחזקה ממוחשבות הכוללות מועדים והוראות אחזקה פרטניות. עבודות האחזקה מבוצעות בהתאם לכל התקנים הרלוונטיים.

השירותים הניתנים על ידי המדורים של מערך האחזקה כוללים: מוקד אחזקה, אחזקת מבנים, אחזקת מערכות, אחזקת ציוד, תפעול, ניקיון, הדברה, גינון, בקרה שוטפת, רכש ציוד קבוע, ניהול מלאי אחזקה, ארכיון טכני, שינוע, העברות משרדים ועוד.

תחומי פעילות עיקריים במערך האחזקה:
• שירותי אחזקה – מתוכננת ושוטפת –  תוך מתן מענה מקצועי לתשתיות בינוי, פיתוח, חשמל, מיזוג אוויר ותברואה
• ניהול, תכנון, פיקוח ובקרה על ביצוע עבודות אחזקה הנעשות בידי קבלני חוץ
• הפעלת מוקד אחזקה – בקרה, שירות ומענה לפניות. פתיחת תקלות בתוכנת האחזקה "תחזוקנית" והעברתן לטיפול, מעקב אחר תקלות ובהתאם להסכם תנאי השירות (SLA) 
• ביצוע אחזקה מונעת בקריית האו"פ ברעננה ובמתקני הלימוד בהתאם לתוכנית ממוחשבת וסדורה  
• מערכת בקרת מבנה – טיוב וביצוע שינויים במבני האו"פ כדי לתת מענה לצרכים, לחיסכון באנרגיה ולשינויים המתבקשים באישור מנהל מדור מערכות אלקטרו-מכניות 
• בקרה על הביצועים במערך מתוך שאיפה להקטין ככל האפשר את כמות תקלות השבר באמצעות אחזקה מונעת שיטתית
• בדיקות התייעלות והמלצות לחיסכון בעלויות ובאנרגיה; בחינת אפשרויות ליישום "קמפוס ירוק" בשיתוף עם אחראי תחום קיימות ואיכות הסביבה 
• קביעת תוכניות לטיפול בתשתיות ולשימורן נוסף על אחזקה מונעת)
• ניהול תקציב שנתי בכל תחומי פעילויות האחזקה

מערך הנכסים

מערך האחזקה

• טיפול בהיתרים וברישוי עסקים
• תשלום ארנונה
• טיפול בקבלת פטורים שהאו"פ זכאית להם על פי חוק 
• תשלום חשבונות חשמל
• תשלום חשבונות מים
• טיפול באגרות שילוט, רישוי, כיבוי אש וכדומה
• טיפול ברישיונות להתקנת שילוט
• הסרת שלטים 

מערך המשק, הניקיון וההסעדה

   ניקיון

  • תכנון, ניהול, פיקוח ובקרה של תחום הניקיון בקריית האו"פ ברעננה, במרכזי הלימוד
ובהתאם לנדרש בשטח

  • מעקב אחר התקציב, לרבות בקרת תשלומים, חשבוניות וביקורת שכר של עובדי ועובדות הניקיון
  • אחריות לעבודות תקופתיות – יזומות ומיוחדות – כגון ניקיון כללי, ניקיון חלונות, תקרות וכדומה

   הדברה: תיאום וביצוע עבודות הדברה תקופתית, יזומה, ובהתאם לצרכים    

   פינוי אשפה: אחריות לאיסוף ופינוי ניירת לגריסה, פינוי אשפה ופסולת אלקטרונית

   הסעדה

  • תכנון, ניהול ואחריות תפעולית למערך ההסעדה בקריית האו"פ, הכולל קפיטריה חלבית ומסעדה בשרית, הפעלת מטבח, חדר אוכל ושטחי הסעדה
  • פיקוח בשטח ובקרת איכות
  • הוצאת דוחות מעקב ברמה שבועית

תכנון ופיתוח התחום הקולינרי

מחלקת ההפקה

המחלקה אחראית לתחום הפקות הדפוס וההפקות הדיגיטליות השונות של ספרים, חומרי לימוד שונים וחומרים פרסומיים של האו"פ. מסלולי ההפקה כוללים:
• הפקות אופסט ורוטציה; הפקות דיגיטליות (חיצוניות ופנימיות)
• ניהול עיתוד המלאי וההפקות החוזרות וטיפול בשילוב התיקונים הנדרשים בספרים המתעדכנים
• ניהול מלאי הנייר במחסן האו"פ ובבתי הדפוס השונים, כולל טיפול ברכש ובמעקב אחר מלאי נייר
• ניהול כל המכרזים הקשורים למחלקה, כולל הזמנת נייר, ניהול ספקים, רכש מכונות דפוס דיגיטלי
• הכנת תוכנית העבודה והתקציב בתתי חשבון נייר והפקות ומעקב אחרי ניצול התקציב ויתרות התקציב
• תשלומים והפקת הוראות תשלום לספקי המחלקה
• אחזקה ושימור של חומרי הייצור הקבועים, קבצים, מונטז'ים, לוחות
• הפעלת מרכז הדפוס הדיגיטלי


מפיקי ומפיקות הדפוס

מפיקי ומפיקות הדפוס הם הגורם המתווך והמגשר בין העורכות, המעצבות והמגיהות לבין ספקים חיצוניים בתחומי הדפוס: מונטז', הדפסה, ציפוי, קיפול וכריכה. תחומי אחריותם כוללים:
• טיפול בכל שלבי הקדם-דפוס; העברת תדפיסי לייזר והעתקי שמש, שינוע של דגמי הדפסה דיגיטלית בין הגורמים הפנימיים לבין הספקים החיצוניים
• פיקוח על כל שלבי הייצור (הדפסה, ציפוי, קיפול וכריכה)
• טיפול בשינוע חומרים (נייר להדפסה, לוחות דפוס, נייר מודפס ומוצרים מוגמרים) אל הספקים החיצוניים ואל מחסן האו"פ
• ספירה של מלאי נייר במחסני האו"פ ובמחסני המשנה בבתי הדפוס החיצוניים

רכזת התפעול


תחומי אחריותה של רכזת התפעול במחלקת ההפקה כוללים:
• הקמת ייזומים ודרישות רכש לצורך התפעולי של המחלקה 
• מעקב אחר הביצוע של הזמנות העבודה בבתי הדפוס ואישור קבלת המוצרים המוגמרים בהתאם לתעודות המשלוח
• אחריות על הפקת ההזמנות והתשלום בעבור הפקות פרסומיות מיוחדות
• ריכוז כל הזמנות העבודה של בתי  הדפוס הדיגיטלי והכנת הדוחות לתשלום מדי חודש
• עיבוד נתונים וריכוז דוחות פעילות של מחלקת ההפקה


מרכז הדפוס הדיגיטלי

• המרכז משרת את צורכי האו"פ בתחום ההדפסות בשחור/לבן ובצבע, בהיקף של כ-23 מיליוני פעימות בשנה
• מתן שירות לכלל מחלקות האו"פ ומרכזי הלימוד בהדפסת ספרים, חומרי לימוד נלווים, חוברות קורס ודפים בודדים על פי  צפי קריטריונים הנקבעים במחלקת ההפקה. המרכז גם מופקד על הדפסת שאלוני הבחינות באו"פ
• הפקת מוצרי דפוס עם מידע משתנה: למשל חומרי למידה המותאמים אישית לכל סטודנט וסטודנטית, כולל שמותיהם על גבי ערכת הלמידה, פרטי קורס ספציפיים, משימות אישיות ועוד 

מחלקת האירועים והתקשורת

מחלקת האירועים והתקשורת אחראית להפקה ולתפעול של כלל האירועים המתקיימים בקריית האו"פ ברעננה, במתקנים השונים של האוניברסיטה ובאולמות שהיא שוכרת ברחבי הארץ. 

• תחומי אחריותה של המחלקה כוללים: הפקה ותפעול של הפעילויות בכיתות, בחדרי ישיבות ובאולמות (ציוד ועזרים טכניים, מערכות הגברה, מחשבים, מקרנים) באמצעות צוות טכנאי האירועים של קמפוס רעננה
• אספקת כיבודים באירועים השונים של האו"פ
• רכש, תפעול ותחזוקה של מרכזיות הטלפון, קווי הטלפון ומכשירי הטלפון הניידים
• תכנון ותפעול מערכות אור-קוליות, כולל רכש, תיקון ותחזוקה של מערכות ומתקני צילום, וידאו ותמונות 
• רכש ותחזוקה של פקסים ומכונות צילום מסמכים, כולל ניהול ובקרת חשבונות
• טיפול בבקשות להקצאת חדרים, ניהול מלאי חדרים