המחלקה מאגדת בתוכה מגוון רחב של תחומי פעילות ותפעול. במסגרת פעילויות המחלקה מבוצעות עבודות בינוי ותחזוקה רבות .בקריית האו"פ ברעננה ובמרכזי הלימוד הפזורים ברחבי הארץ.
מערך הבינוי

מערך הבינוי

מערך הבינוי מקבל דרישות ו/או יוזם עבודות פיתוח, בינוי, שיפוץ והתאמות במבנים קיימים. המערך, בשיתוף עם ראשי המדורים. פעילות המערך כוללת הכנת תוכניות אומדני עלות, מפרטים טכניים, כתבי כמויות .("מחירוני דקל"), לוחות זמנים חלקם מבוצעים בעזרת יועצים ובשיתוף עם גורמי פנים וחוץ

תחומי פעילות עיקריים במערך הבינוי:

  • בדיקת צרכים, הכנת פרוגרמה ותוכניות עקרוניות, קבלת אישור תקציבי.
  • תכנון מפורט, הפעלת יועצים (במידת הצורך), הכנת תוכניות מפורטות, רשימות אדריכלות, כתבי כמויות, מפרטים טכניים כלליים ומיוחדים .ואומדני תקציב מפורטים.
  • הכנת בקשות להצעת מחיר (בל"ם) או מכרזים לפרויקטים של בינוי בשיתוף עם מחלקת הרכש.
  • התקשרויות חוזיות עם קבלנים וספקים וקביעת לוח זמנים מפורט לביצוע.
  • תיאום של ביצוע העבודות באתר בשיתוף עם גורמי פנים וחוץ (תקשורת מחשבים וטלפוניה, מערכות, בטיחות וכדומה).
  • פיקוח על ביצוע העבודות באתר בהתאמה לתכנון וללוחות זמנים באופן ישיר או באמצעות מפקחים.
  • אכלוס.

מערך האחזקה

מערך האחזקה

המערך אחראי לתחזוקה השוטפת – מוֹנעת ויזוּמה – של מבני האוניברסיטה והחצרות בקריית האו"פ ברעננה, בקמפוסים המרחביים ובמרכזי הלימוד.
פעילויות האחזקה מבוצעות בהתאם לתוכניות אחזקה ממוחשבות הכוללות מועדים והוראות אחזקה פרטניות. עבודות האחזקה מבוצעות בהתאם לכל התקנים הרלוונטיים.
 
השירותים הניתנים על ידי המדורים של מערך האחזקה כוללים: מוקד אחזקה, אחזקת מבנים, אחזקת מערכות, אחזקת ציוד, תפעול, ניקיון, הדברה, גינון, בקרה שוטפת, רכש ציוד קבוע, ניהול מלאי אחזקה, ארכיון טכני, שינוע, העברות משרדים ועוד.

תחומי פעילות עיקריים במערך האחזקה:
  • שירותי אחזקה – מתוכננת ושוטפת –  תוך מתן מענה מקצועי לתשתיות בינוי, פיתוח, חשמל, מיזוג אוויר ותברואה
  • ניהול, תכנון, פיקוח ובקרה על ביצוע עבודות אחזקה הנעשות בידי קבלני חוץ
  • הפעלת מוקד אחזקה – בקרה, שירות ומענה לפניות. פתיחת תקלות בתוכנת האחזקה "תחזוקנית" והעברתן לטיפול, מעקב אחר תקלות ובהתאם להסכם תנאי השירות (SLA)
  • ביצוע אחזקה מונעת בקריית האו"פ ברעננה ובמתקני הלימוד בהתאם לתוכנית ממוחשבת וסדורה 
  • מערכת בקרת מבנה – טיוב וביצוע שינויים במבני האו"פ כדי לתת מענה לצרכים, לחיסכון באנרגיה ולשינויים המתבקשים באישור מנהל מדור מערכות אלקטרו-מכניות
  • בקרה על הביצועים במערך מתוך שאיפה להקטין ככל האפשר את כמות תקלות השבר באמצעות אחזקה מונעת שיטתית
  • בדיקות התייעלות והמלצות לחיסכון בעלויות ובאנרגיה; בחינת אפשרויות ליישום "קמפוס ירוק" בשיתוף עם אחראי תחום קיימות ואיכות הסביבה
  • קביעת תוכניות לטיפול בתשתיות ולשימורן נוסף על אחזקה מונעת)
  • ניהול תקציב שנתי בכל תחומי פעילויות האחזקה

מערך הנכסים

מערך הנכסים

  • טיפול בהיתרים וברישוי עסקים
  • תשלום ארנונה
  • טיפול בקבלת פטורים שהאו"פ זכאית להם על פי חוק
  • תשלום חשבונות חשמל
  • תשלום חשבונות מים
  • טיפול באגרות שילוט, רישוי, כיבוי אש וכדומה
  • טיפול ברישיונות להתקנת שילוט
  • הסרת שלטים

מערך המשק, הניקיון וההסעדה

מערך המשק, הניקיון וההסעדה

ניקיון
  • תכנון, ניהול, פיקוח ובקרה של תחום הניקיון בקריית האו"פ ברעננה, במרכזי הלימוד
  • ובהתאם לנדרש בשטח
  • מעקב אחר התקציב, לרבות בקרת תשלומים, חשבוניות וביקורת שכר של עובדי ועובדות הניקיון
  • אחריות לעבודות תקופתיות – יזומות ומיוחדות – כגון ניקיון כללי, ניקיון חלונות, תקרות וכדומה

הדברה: תיאום וביצוע עבודות הדברה תקופתית, יזומה, ובהתאם לצרכים

פינוי אשפה: אחריות לאיסוף ופינוי ניירת לגריסה, פינוי אשפה ופסולת אלקטרונית

הסעדה
  • תכנון, ניהול ואחריות תפעולית למערך ההסעדה בקריית האו"פ, הכולל קפיטריה חלבית ומסעדה בשרית, הפעלת מטבח, חדר אוכל ושטחי הסעדה
  • פיקוח בשטח ובקרת איכות
  • הוצאת דוחות מעקב ברמה שבועית
  • תכנון ופיתוח התחום הקולינרי