עמיתי כבוד 2019
האוניברסיטה הפתוחה מעניקה את תואר עמית כבוד לארבעה אנשים שהאוניברסיטה מוקירה את פעילותם לאורך השנים. התארים יחולקו בקמפוס האוניברסיטה הפתוחה ברעננה ביום רביעי, 12.6.2019 בשעה 19:00, לפני טקס חלוקת תואר שני  לבוגרי האוניברסיטה.
תארי עמיתי כבוד יוענקו השנה לפרופ' קובי מצר, לשעבר נשיאה השמיני של האוניברסיטה הפתוחה. תחום מחקרו העיקרי הוא היסטוריה כלכלית. פרופסור מצר שימש בתפקידים בכירים שונים באוניברסיטה העברית, בוועדות ובכתבי עת מובילים בהיסטוריה כלכלית. כמו כן שימש כפרופסור אורח באוניברסיטאות שונות בעולם. בשנת 2010 פרש לגמלאות כפרופסור אמריטוס.
בלהה בן-אליהו, מרצה על הספרות העברית הקלאסית וכן על הספרות העברית של ההווה. בשנת 2013 הדליקה משואה - בטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות. מנימוקי הועדה: בולטת בפרשנותה המעשירה הנשענת על רבדים לשוניים, ספרותיים והיסטוריים מגוונים ועל הבנת נפש האדם, סוחפת את קהל השומעים ומרחיבה את מעגל אוהבי הספרות". מרבה לעסוק ביצירתו של ש"י עגנון, בקשר שבין הספרות העברית בת זמננו ובין מקורותיה הקדומים, וכן משוחחת בפומבי בהקשרים שונים עם סופרים וסופרות וותיקים וחדשים.
סיגלית לנדאו, היא אמנית פיסול, ווידאו ארט ומיצב ישראלית. יצירותיה עוסקות בנרטיבים של החברה הישראלית, בזהות, במתח שבין מזרח למערב ובעתיד האזור כולו, תוך שימוש בדימויים, בהומור עוקצני וברעיונות נועזים. הוכתרה על ידי העיתון "גלובס" לאמנית הישראלית המצליחה בעולם. התערוכות שלה מושכות קהל רב גם כזה שאינו חובב אמנות מודרנית.
הפעילה החברתית עו"ד אינסאף אבו שארב ניהלה את מרכז זכויות הנשים הערביות בנגב בעמותת "איתך מעכִּי", משמיעה את קולותיהן של הנשים הבדואיות ומגנה על זכויותיהן בסוגיות של אלימות במשפחה, פוליגמיה , הבטחת הכנסה, תעסוקה והכל במטרה להבטיח את זכויותיהן של הנשים; חברה בצוות משרד המשפטים למיגור הפוליגמיה. נבחרה ב'גלובס' לאחת מ-20 הנשים האקטיביסטיות המשפיעות בישראל לשנת 2018