הסטודנטיות הדר ומאיה זכו באליפות העולם בדיביייט

הסטודנטיות שלנו הדר גולדנברג (מתמטיקה) ומאיה סבלייב (קולנוע) זכו באליפות העולם בתחרות דיבייט העולמית שהתקיימה בסוף השבוע בתאילנד. שתיהן ניצחו בגמר בקטגוריית אנגלית כשפה שנייה וחזרו עם הגביע. בנוסף, מאיה זכתה בתואר הדוברת המצטיינת בגמר!
הדיון עליו זכו הדר ומאיה היה דיבייט משפטי: האם בדיונים משפטיים בארה"ב שמעורבים בהם אפרו-אמריקאים (בצד של התובע או בצד של הנתבע), עדיף שינוהלו ע"י המדינה או ע"י אירגוני זכויות שחורים?

באליפות השנה השתתפו כ-400 קבוצות מכל העולם, כאשר מישראל השתתפו 4 קבוצות; קבוצה אחת של האוניברסיטה הפתוחה ועוד שלוש קבוצות מאוניברסיטת תל אביב.
מוניקה פורמן, המאמנת של המועדון של האוניברסיטה הפתוחה, היא שופטת ראשית באליפות אירופה וגם היא הגיעה לשלבי הגמר באליפות באירופה ואליפות העולם 6 פעמים. ובאליפות העולם שהתקיימה בסוף השבוע היא נבחרה לשפוט את רבע הגמר הפתוח. חבר נוסף במועדון הדיבייט, ירין סמואל, נבחר גם הוא לשפוט באליפות העולם הזו.

במועדון הדיבייט של האוניברסיטה הפתוחה יש 40 חברים שנפגשים מידי שבוע במועדון שממוקם בכפר הירוק שברמת השרון. בשנה הראשונה לומדים תיאוריה ומתרגלים דיבייט, החל מהשנה השניה והלאה יש 4 שעות של תרגול, כל מפגש בעברית ולקראת תחרויות מתחילים לתרגל באנגלית.

אפשר להצטרף למחזור חדש במועדון החל מאוקטובר 2020. מוזמנים לפנות דרך המייל או הפייסבוק ולהצטרף לרשימת התפוצה.
לאתר מועדון הדיבייט באגודת הסטודנטיות והסטודנטים של האוניברסיטה הפתוחה

לקבוצת הפייסבוק של מועדון הדיבייט של האוניברסיטה הפתוחה