על מה הח"כים מדברים בפייסבוק?
פוליבוק  - מנוע החיפוש שמנתח את השיח של חברי הכנסת בפייסבוק, מעתה מתעדכן אוטומטית, והופך לרלוונטי ועדכני מתמיד עבורכם.
אתם יכולים לבדוק בו את המשבר או הדרמה הפוליטיים האחרונים והעדכניים ביותר, להשוות אחורה בזמן ולדרוש דין וחשבון מנבחרי הציבור שלנו.
הכלי זמין בכתובת http://www.polibook.online/אתם מוזמנים לבחור את טווח הזמנים הרצוי ולחפש את מה שחשוב לכם.
"פוליבוק" הנו כלי מחקרי חדשני שפותח במעבדה למדיה ומידע של האוניברסיטה הפתוחה, בפרויקט משותף של ד"ר ענת בן דוד, פרופ' אורן סופר, אדם עמרם, אדווין גרודברג וציפי לזר-שואף.

פוליבוק מכיל מאגר עצום של פוסטים שכתבו חברי הכנסת העשרים בפייסבוק מאז הבחירות במארס 2015. אפשר להזין לתוך הכלי כל מונח חיפוש, ולבחור בין תצורת ציר זמן המאפשרת לדפדף בין פוסטים של חברי וחברות כנסת שמאזכרים את המונח, או לבחור בתצורת רשת, ולראות את המרחק היחסי של כל חבר או חברת כנסת ממונח החיפוש, כאשר מרחק זה נקבע גם ביחס לחברי הכנסת האחרים.  
הכניסה לפוליבוק פתוחה לציבור הרחב והשימוש בו פשוט וידידותי למשתמש. אנחנו מזמינים אתכם להיכנס ולחפש, התוצאות מרתקות!
מדוע צריך כלי כזה?
משום שפייסבוק היא זירה ציבורית חשובה שקשה להתעלם ממנה; משום שהאופן בו פייסבוק מנגישה את המידע החשוב הזה אינו מאפשר להסתכל על מגמות רחבות (נסו למשל להיכנס לדף של בנימין נתניהו ולמצוא בו פוסט מלפני חצי שנה).
פוליבוק חשוב גם משום שחברי הכנסת עצמם משתמשים בפייסבוק על מנת לתקשר באופן ישיר עם הציבור, לעתים באופן שעוקף את התקשורת, ומשום שאנחנו רואים חדשות לבקרים שהתקשורת מסקרת את מה שחברי הכנסת כותבים בפייסבוק, אך אינה מסוגלת לתת הקשר רחב יותר לנאמר מעבר לצילום מסך של פוסט מסוים.
 
פוליבוק בתקשורת