רון עדני דוקטור
ד"ר רון עדני

נטש את הלימודים בתיכון וסיים דוקטורט בגיל 25

ד"ר עדני כבר הספיק להיות מועמד בתחרויות יוקרתיות ואף קטף כמה פרסים בעולם האקדמי. אשתקד זכה בפרס "עבודת התלמיד המצטיינת" בסימפוזיון הבינלאומי לאלגוריתמים של אופטימיזציה בפולין. לפני שנתיים הוכתר בתור "המרצה המצטיין" באוניברסיטת בר־אילן, והיה מועמד לתואר "הדוקטורנט המצטיין" בוועידה התשיעית לטלוויזיה ווידיאו אינטראקטיבי בליסבון. ב־2010 זכה בפרס "העבודה הטובה ביותר" בכינוס בצרפת, וכל אלה נוסף לכמה תוארי "מצטיין נשיא" שקיבל  לאורך השנים מהאו"פ ומאוניברסיטת בר־אילן.

הנה כמה פרטים על בוגר האו"פ רון עדני: הוא בן 26 וכבר בגיל 25 סיים את לימודי הדוקטורט במדעי המחשב. הוא בעל עשר שנות לימוד בלבד, ללא בגרות. כבר מגיל 21 הוא מרצה באקדמיה, וכיום באוניברסיטת בר־אילן ובמרכז הבינתחומי בהרצליה; הוא השלים את התואר הראשון שלו במדעי המחשב בגיל 18 באוניברסיטה הפתוחה, כמובן; וכעת הוא עובד על המיזם הבא שלו — הקמת חברת סטארט־אפ.

אז מה הניע אותו לעזוב את הלימודים בתיכון? ייתכן שהאוניברסיטה הפתוחה "אשמה" בכך שקלטה את הפוטנציאל הטמון בו מגיל צעיר. "התחלתי את לימודיי האקדמיים בגיל 14 באוניברסיטה הפתוחה במקביל ללימודים בבית הספר", סיפר לעיתונות. "הלימודים באוניברסיטה אתגרו אותי והיו מעניינים, ולעומתם הלימודים בבית הספר הפסיקו לאתגר אותי ואת רוב חומרי הלימוד כבר ידעתי. כשראיתי שנוסף ללימודים בבית הספר אני גם מצליח להצטיין בלימודים האקדמיים, החלטתי בשיתוף הוריי ובתמיכתם לעזוב את בית הספר בסוף כיתה י' ולהתמקד בלימודים האקדמיים".

את התואר הראשון במדעי המחשב סיים בהצטיינות תוך 4 שנים, ונבחר למצטיין דיקן ולמצטיין נשיא. במקביל לשירותו הצבאי החל בלימודי תואר שני באו"פ, שבמהלכם נבחר כמצטיין נשיא פעם נוספת. לאחר שחרורו מהצבא סיים תואר שני בבר־אילן והחל בלימודי דוקטורט. תחומי המחקר שלו כוללים פיתוח אלגוריתמים לבעיות אופטימיזציה מורכבות. כך למשל, בעבודת הדיסרטציה שלו, שכותרתה: "אופטימיזציות בסביבות דינמיות", הוא חקר בעיות כמו הארכת חייה של הסוללה בכלי רכב חשמליים; ניצולת רשתות תחבורה ציבוריות ופרסום מותאם אישית בטלוויזיה.

"אלה נושאים שצפויים להשפיע על חיי אנשים ועל הכלכלה העולמית", מסביר ד"ר עדני באתר האינטרנט שלו, את משיכתו לנושאים שהם חלק מתרבות הצריכה הפופולרית היומיומית. "לפיכך החלטתי להתמקד בפתרון הבעיות המרכזיות הטמונות בבסיס נושאים אלה".