המנחה במאה ה־21 נדרש.ת לשלל מיומנויות, רבות יותר משנדרשו בעבר. להלן חלקן: ללמד ביעילות, להקנות מיומנויות למידה, לאתגר את החשיבה של הסטודנטים.ות ובד בבד להתחשב בעולם הרגשי שלהם. בימים אלה, שבהם ההוראה המקוונת נעשתה שיטת הוראה מרכזית, המנחה מחויב.ת לשלוט גם בכלי ההוראה מרחוק וגם ליצור קשב ועניין בקרב הסטודנטים.ות שפעמים רבות יעדיפו להשתתף בשיעור עם מצלמות סגורות.
בחלק זה תמצאו מידע והמלצות בנוגע להבניית מפגש ההנחיה, טיפים טכניים לשימוש יעיל בזום, דרכים לעורר את מעורבות הסטודנטים.ות במפגש, ומודלים פדגוגיים שיוכלו להעשיר ולשכלל את כלי ההוראה.