להתיידד עם חשיבה מחקרית וסטטיסטית דרך משחקים וחידות / ד"ר דאפי קוניס

 


איך מעלים את רמת ה"ידידותיות למשתמש" של קורסים המלמדים חשיבה סטטיסטית מחקרית?

על מנת לשמר את מעורבות הסטודנטים בלמידה ולהנגיש את חומר הלימוד התמקדתי בשני דברים: 
1. הגברת המוטיבציה. על מנת לייצר עניין שילבתי במפגשי ההנחיה שלי חידות, משחקים, ניסויים קצרים והמחשות ויזואליות, המקדמים את למידת החומר באווירה קלילה וחווייתית. הדבר אינו דורש בהכרח תחכום טכנולוגי, גם גוגל פורמס הוא פלטפורמה מצוינת.
2. שימוש במשחקים ובחידות כדי לעודד את זכירת החומר ולחדד הבחנות חשובות לבחינה. למשל, כדי לעזור לסטודנטים לזכור רשימה ארוכה של חוקים לניסוח שאלון חיפשתי דוגמאות להפרות של חוקים אלה, והצגתי אותן בצורה אבסורדית והומוריסטית. הסטודנטים צוחקים, והדבר מסייע להפנמת העקרונות.

הסטודנטים והסטודנטיות מעידים שהשיעור נתן להם ערך מוסף לימודי וחוויתי. רבים מהם ממשיכים את הקשר איתי גם אחרי הקורס, שולחים לי דוגמאות משלהם, מתייעצים איתי בנושאי מחקר, ובכלל – אני רואה שהם "חיים" את הנושאים שלמדנו, ומבחינתי זה סיפוק אדיר!