נושאי המחקר בהם עוסק המרכז לחקר חדשנות בטכנולוגיות למידה


לפניכם.ן רשימת נושאים בהם עוסק המרכז. ניתן להציע הצעות מחקר בנושאים אלה, אך תישקל קבלת הצעות למחקרים שעוסקים בנושאים קשורים שאינם מופיעים ברשימה:

  • בחינה אמפירית של תרומת מודלים פדגוגיים, כלים וסביבות דיגיטליות להוראה וללמידה
  • חקר היבטים קוגניטיביים של למידה בסביבות טכנולוגיות
  • חקר של שילוב טכנולוגיות במערכת החינוך ובמוסדות להשכלה גבוהה בישראל
  • תהליכי למידה, הוראה/הדרכה והערכה בעת חירום (כדוגמת הקורונה)
  • טכנולוגיות למידה וצמצום פערים חברתיים
  • למידה לאורך החיים (Lifelong learning)
  • טכנולוגיות למידה לקידום אנשים עם צרכים מיוחדים
  • למידה פתוחה, השכלה פתוחה ומשאבי למידה פתוחים
  • למידה, הוראה והערכה בקורסים מקוונים
  • היבטים קוגניטיביים, רגשיים וחברתייםבהוראה-למידה מקוונת והיברידית
  • התמודדות של מערכות חינוכיות עם בריונות ברשת והתנהגויות של התמכרות ברשת
  • חדשנות בהדרכה ובלמידה בארגונים ובתעשייה
  • משחקים דיגיטליים ומציאות מדומה ורבודה כסביבות למידה
  • מרחבי למידה אימרסיביים
  • רובוטיקה ומייקריות לקידום תהליכי הוראה ולמידה
  • בינה מלאכותית (AI) בחינוך
  • אנליטיקות למידה (Learning analytics)
  • קבלת החלטות בלמידה בסביבות דיגיטליות ברמת המורה, בית הספר או קובעי המדיניות
  • חקר השיח בתחומי טכנולוגיות למידה וחדשנות
  • היבטים חברתיים ורגשיים של אינטראקציה בין לומדים לבין עצמם, ובין לומדים וסגל הוראה 
  • חקר האינטראקציה בין אדם למחשב
  • טכנולוגיות למידה לקידום קיימות (sustainability), יזמות חברתית ומיקור המונים (crowdsourcing)
  • רשתות חברתיות לקידום הלמידה וההוראה
  • היבטים כלכליים, ארגוניים, חוקיים ואתיים של שילוב טכנולוגיות למידה
  • אימוץ טכנולוגיות חדשניות בארגונים: מודלים תאורטיים ומחקרי שטח
  • מדידת הערך המוסף של טכנולוגיות חדשות ושל ניהול מידע בארגונים ובמוסדות
  • ניהול חדשנות
  • התנגדויות לאימוץ טכנולוגיות חדשות בארגונים ובמוסדות