פרס ITAWARDS למרכז הדאטה
האוניברסיטה הפתוחה השתתפה ביום חמישי 4.4.24 בתחרות השנתית של מצטייני המחשוב,  ITAWARDS, לשנת 2023, של מגזין אנשים ומחשבים, בהשתתפות בכירי תעשיית ההיי-טק הישראלית.

צוות המרכז לדאטה ובינה אירגונית במינהל המחשוב באוניברסיטה הפתוחה זכה בפרס בקטגוריות ניתוח נתונים, בינה מלכותית (AI) ואנליטיקה. הפרס ניתן על פיתוח סביבת מידע כוללת לניהול המחקר האקדמי, שיפור תהליכי קבלת ההחלטות הניהוליות, אימוץ טכנולוגיות דיגיטליות ויישום מתודות בתחומי הדאטה לטובת המחקר האקדמי באוניברסיטה. 

פרויקט זה פותח בשיתוף פעולה מלא מצד דיקן המחקר ורשות המחקר של האוניברסיטה. דיקן המחקר נעזר בנתונים המופיעים במוצר הדאטה שפותח כדי להתוות יחד עם גורמי הנהלה נוספים את המדיניות הדרושה כדי לאפשר לחוקרים והחוקרות להגיע להישגים משמעותיים בתחומיהם המחקריים.
רשות המחקר מסתייעת במוצר על מנת ליישום את המדיניות וההחלטות המתקבלות בכל הקשור למחקר באוניברסיטה הפתוחה. ועל מנת לבחון ערוצי תמרוץ למצויינות מחקרית בתחומי ידע ונושאים בהם הפעילות המחקרית בולטת.

הפרויקט שזכה בפרס מספק לדיקן המחקר ולראשת רשות המחקר כלים ניהוליים כדי לקבל תמונת מצב "בזמן אמת" וראייה רוחבית של כלל הפעילות בעולמות המחקר חוץ-מוסדית ופנים-מוסדית,  תוך אפשרות לקבל החלטות בהתבסס על הנתונים והמגמות. 

מוצר הדאטה שפותח, מציג מידע אודות תשומות המחקר: הגשות של מענקים וזכיות בקרנות תחרותיות שהוגשו על- ידי חברי הסגל הבכיר; וכן מידע אודות תפוקות המחקר: פרסומים של חוקרים מתחומי דעת שונים.
צוות הפיתוח שילב גמישות מחשבתית, חדשנות, יצירתיות ומציאת פתרונות מחוץ לקופסא, שאיפשרו התחדשות והתייעלות, משלב הרעיון, דרך כל שלבי הפיתוח ועד העליה לאוויר של תוצר הניהול במסגרת מערכת מעין.

הכרזה זו מציבה את האוניברסיטה הפתוחה בין הארגונים המובילים בתחום הדאטה במישור הלאומי.

בתמונה מימין לשמאל:
רמי ענבר- מנהל המרכז לדאטה, רונית שגיא- מנהלת הפרויקט במרכז לדאטה.
קרדיט צילום: מגזין אנשים ומחשבים.