המומים וכואבים את מותו של פרופ' אורן סופר
פרופ׳ אורן סופר, דיקן הפיתוח וטכנולוגיות למידה באוניברסיטה הפתוחה נפטר הבוקר ממחלה קשה. 2.3.1971 – 15.12.2020
קהילת האוניברסיטה הפתוחה המומה וכואבת את לכתו בטרם עת של פרופ' אורן סופר, דיקן הפיתוח וטכנולוגיית למידה, חוקר תקשורת, מנהל, חבר ואיש משפחה.
פרופסור סופר היה חוקר בתחום התקשורת באוניברסיטה הפתוחה. מחקרו חבק תחומים רבים. בתחילת דרכו עסק פרופ' סופר בחקר מגמות שיח בעיתונות העברית של המאה ה-19,  מחקר שהניב את ספרו הראשון (אין לפלפל! עיתון 'הצפירה' והמודרניזציה של השיח החברתי הפוליטי) לצד סדרת מאמרים. משם המשיך פרופ' סופר לחקר מגמות חברתיות-פוליטיות בהתפתחות אמצעי התקשורת בישראל, מאמץ שהניב, לצד סדרת מאמרים, את ספרו גלי צה"ל ואת ספרו  תקשורת המונים בישראל,  שפורסם ראשית כספר לימוד בהוצאת האוניברסיטה הפתוחה, ובהמשך עובד ותורגם לאנגלית (Mass Communication in Israel) ופורסם כספר מחקרי בהוצאת Berghahn.
בהמשך עבר פרופ' סופר למחקר המתמקד במדיה החדשים בהיבטים תיאורטיים ואמפיריים. במסגרת זו הוא תרם לפיתוח התיאוריה של הזרימה הדו-שלבית של התקשורת, לבחינת הרלוונטיות של התיאוריה של ספירלת השתיקה לזירת הטוקבקים  ולהבחנה בין חדשות קשות לרכות בזירת הטוקבקים וחקר אורליות דיגיטלית.
בשנים האחרונות עסק פרופ' סופר במחקר שהוביל בשיתוף עם הספרייה הלאומית ובמימון יד הנדיב, בחקר העיתונות העברית של המאה ה-19 בהתבסס על מתודולוגיות חדשניות. במסגרת הפרוייקט פותח תהליך דיגיטלי (באמצעות תיכנות רחב היקף) המאפשר לשאוב את חומרי ה- OCR מאחורי הקלעים של פורטל העיתונות ההיסטורית של הספריה הלאומית JPRESS, ולטייב אותם לאיכות יוצאת דופן, המאפשרת עיבוד אלגוריתמי.
מאז מינויו כחבר סגל בכיר באוניברסיטה הפתוחה בשנת 2007 שימש פרופ' סופר בתפקידי ניהול אקדמי בכיר ברציפות. עם מינויו באוניברסיטה הוא החל להקים את תחום התקשורת באוניברסיטה ועמד בראשו עד לשנת 2014. במסגרת זו הוא פיתח קורסים וספרי לימוד כמעט יש מאין וגייס חברי סגל בכירים לתחום. בהמשך פותח ואושר על ידי המל"ג תואר ראשון חד-חוגי בתקשורת. במסגרת הובלת התחום גם יזם פרופ' סופר את הקמתה של המעבדה למדיה ומידע תוך גיוס מימון מיד הנדיב. המעבדה החלה לפעול בשנת 2016 והיא אמונה על פיתוח כלי מחקר דיגיטליים מתקדמים. המעבדה מסמלת את חזונו של פרופ' סופר - חיבור בין מחקר, הוראה וטכנולוגיות דיגיטליות.
בשנים 2014-2017 שימש פרופ' סופר ראש המחלקה לסוציולוגיה מדע המדינה ותקשורת, כהונה שבלטה בפיתוח תכנית אסטרטגית למחלקה, הגברת רישום של סטודנטים/ות וייזום תכניות חדשות. מיד לאחר מכן החל פרופ' סופר לכהן כדיקן הפיתוח וטכנולוגיות למידה ובו הטביע את חותמו בשני תחומים מרכזיים. האחד הוא איחוד יחידת הפיתוח עם ההוצאה לאור של האוניברסיטה למסגרת ארגונית אחודה. השני הוא פיתוח והטמעה של גישה חדשה לפיתוח קורסים באו"פ, המבוססת על רצפי למידה דידקטיים ומקוונים, המשלבים את הטכנולוגיה הדיגיטלית בתהליך ההוראה. בקורסים אלה משולבות אנליטיקות למידה המאפשרות להציג לצוותי הקורס נתונים חישוביים ביחס להתנהלות הסטודנטים/ות בקורס. 
לפני כשנה נבחר פרופ' סופר בידי נשיאת האוניברסיטה לייצג את האוניברסיטה בתוכנית "מובילים באקדמיה", של המל"ג וקרן רוטשילד. התכנית מאתרת אנשי אקדמיה מצטיינים ומקנה להם כלים ומיומנויות להשתלבות בעתיד בתפקידי הובלה ומנהיגות במוסדות להשכלה גבוהה.
פרופ' סופר, ועמיתתו פרופ' תמר הרמן הגישו את הפודקסט אדרבא בשיתוף גלי צה"ל, בפודקסט הם ראיינו עמיתים מהאקדמיה בשיחות בגובה העיניים על ההחלטות, המחשבות, ההרגלים, התחושות שלנו – על החיים עצמם. עד כה הוקלטו 65 פרקים בנושאים שונים ומגוונים.
פרופ' סופר היה חבר סגל, דיקן וחבר הנהלה מחוייב, מעורב ומוביל באוניברסיטה הפתוחה והיה פעיל בכל תפקידיו עד יומו אחרון.
 
יהי זכרו ברוך.