ברקע מחאת METOO# כיצד מתנהל שיח פרסומאים ואנשי שיווק ברשת?
הכירו את טליה אושר, סטודנטית שלנו בתכנית המצטיינים ומצטיינות לתואר שני בלימודי דמוקרטיה, שכותבת בימים אלו את עבודת התזה אודות שילוב השיח המגדרי בשיח מקצועי המתקיים בין מנהלים בתחום השיווק בישראל בין השנים 2018-2020.
ברקע – שנת 2017 מחאת METOO צוברת תאוצה ומעלה דיון ציבורי ער ברחבי העולם אודות סוגיות של ייצוג נשים ונשיות ויחס לנשים בכללי. בין היתר, שיח זה חודר גם לעולם השיווק והפרסום – עולם הידוע בהשפעתו על דעת הקהל והייצוגים השונים. המחקר מבקש לחשוף את "מאחורי הקלעים" של שיח המנהלים המתקיים בתחום, מתוך רצון להבין כיצד הם מתמודדים עם המטוטלת המגדרית שטרם מצאה את איזונה בחברה.
לטליה יש גישה בלעדית לקבוצת פייסבוק סגורה המאגדת את כלל הבכירים בתחום השיווק והפרסום בישראל. בתוכה היא חוקרת את השיח של המנהלים בסוגיות מגדריות ומבקשת להבין כיצד הפרסומאים תופסים, מפרשים ומאתגרים סוגיה חברתית מרכזית וטעונה, בעלת גבולות שאינם ברורים וכיצד הם מנסים לאזן בין כלל הערכים הסותרים, שסוגיה זו טומנת בחובה. הדיונים בקבוצה חשובים לבחינה, היות והם משקפים תהליך הדדי ומעגלי, המתקיים באמצעות חדירת דיון חברתי לתחום מקצועי ומהצד השני, פוטנציאל להשפעה על הדיון החברתי באמצעות יצירת תכנים פרסומיים מגדריים בעלי אופי שונה ומאתגר שיח.
טליה בוגרת תואר ראשון בהצטיינות בתקשורת ויחסים בין לאומיים באוניברסיטה הפתוחה ועוסקת בניהול פרויקטים בתחום ההייטק.
קישור לתכנית תואר שני בלימודי דמוקרטיה ומידע על תכנית המצטיינות והמצטיינים