שיתוף פעולה בהנחייה כמנוף להתחדשות/ ד"ר דורון טימור ואביטל סגן-כהן

 
גם אותנו הקורונה הציבה בפני אתגר.
חשבנו, כיצד נתמודד עם המציאות הלא צפויה של הוראה מקוונת, ועוד בקבוצה כה גדולה של סטודנטים וסטודנטיות?
 
הפתרון הגיע די מהר: לעבוד יחד, להפרות זה את זה, לשתף, למצוא כלים דיגיטליים, לעזור – ובקיצור, להיות יחד, כי לפעמים אחת ועוד אחת הם אפילו יותר משתיים. השיתוף המקצועי בינינו אִפשר לנו להגדיל במידה ניכרת את ארגז הכלים שאנחנו מעניקים לסטודנטים.ות.
  
להלן הכלים שבהם השתמשנו, כלים המתאימים הן ללמידה מקוונת והן פרונטלית:
•  בניית שאלון היכרות בתחילת הסמסטר, לצורך יצירת אינטראקציה ראשונית עם הסטודנטים.ות.
•  ניהול קבוצת ווטסאפ משותפת שמטרתה כפולה: ליצור קשר עם הסטודנטים, ולהתניע תהליכי למידה.
•  תרגול באמצעות חידונים אינטראקטיביים "מתניעי למידה".
•  הפקה ושימוש בסרטונים קצרים שמתמקדים בעיקר במיומנויות למידה נדרשות בקורס.
•  הקצאת שעת קבלה מקוונת קבועה לקראת מועד ההגשה של כל ממ"ן, שמוקדשת לניתוח וליישום של נושאים מרכזיים.
•  "מסיבת סיום סמסטר", שכללה תשובות לשאלות אינטראקטיביות, חזרה על החומר וכלי אינטראקציה נוספים.
•  פעילויות שיא שהעברנו שנינו, כגון דיבייט, שנועד להדגים מיומנויות ותיאוריות רלוונטיות.

בסך הכול, הצלחנו לייצר שיח לימודי בעל חשיבות בזכות העבודה המשותפת, וזה עזר מאוד לסטודנטים.ות, אבל גם לנו. חלקנו בעומס וגם למדנו הרבה מסגנון ההנחיה זה של זה. חשוב לנו לציין שהשינוי לא בוצע בחלל ריק. לא היינו יכולים להוציא את הפועל את היוזמות האלו ללא תמיכה וברכת הדרך של מנהלות המחלקה ומרכזי ההוראה. בנוסף, עזרו לנו הייעוץ, הרעיונות וההשראה מהסדנאות הרבות שבהן השתתפנו מטעם המחלקה להוראה ולמידה. ​
 
למדנו שחייבים כל הזמן להמשיך לאתגר את עצמנו, ליצור חומרים חדשים ולעדכן את ההנחיה שלנו.