יום הוקרה לאומי לחיילי מערך המילואים
יום הוקרה לאומי לחיילי מערך המילואים
 בל"ג בעומר מציינים בישראל את יום ההוקרה הלאומי לחיילי מערך המילואים. האוניברסיטה הפתוחה מייחסת חשיבות רבה לנושא ופועלת רבות כדי להקל על סטודנטים המשרתים שירות מילואים פעיל. ביקשנו מחמישה סטודנטים לכתוב לנו על כך:
אורי נכטיילר (בתמונה מימין)
איש תוכן דיגיטלי בחברה לפיתוח אתרי אינטרנט, סטודנט לתואר ראשון בסוציולוגיה ובניהול, חייל מילואים קרבי בגדוד המשרת בדרום הר חברון.
 
"עד כה, מעולם לא דחיתי שירות מילואים ובכל פעם שאני נקרא לדגל אני מגיע עם חיוך גדול. לאחרונה זומנתי שוב ובשל עומס חריג של לימודים נאלצתי לדחות את השירות. מחלקת דיקנט הסטודנטים סייעה לי באופן מידי בהגשת ולת"ם מנומק, המדגיש את היותי חייל מילואים שחוזר לשרת פעם אחר פעם. לשמחתי הצלחנו יחד לדחות את השירות.
שירתתי שירות ממושך הן במבצע "עמוד ענן" והן במבצע "צוק איתן". לטעמי האוניברסיטה בהחלט צעדה לקראתנו, עם ציון "עובר" אוטומטי באחד הקורסים, ובכלל בגילוי הבנה למצב הרגיש של סטודנטים בישראל ולצורך בעזיבת הבית והלימודים בבת אחת לטובת הגנה על ביטחון המדינה."
 
ליטל שיף (בתמונה באמצע)
מזכירה בדיקנט הסטודנטים, סטודנטית לתואר ראשון בניהול עם חטיבה במשאבי אנוש, משרתת במילואים בתפקיד חוקרת במודיעין.
"בסמסטר השני ללימודים, בזמן שלמדתי לשלושה קורסים, זומנתי לחודש מילואים. חששתי מכישלון בקורסים, ולשמחתי, הסטודנטים המשרתים במילואים זכאים להקלות בלימודים. המנחים הביעו הבנה והתחשבות, אפשרו לי להגיש את המטלות באיחור וקיבלתי הסבר על הזכאות להיבחן. אני סבורה ובטוחה שללא הגמישות שגילתה האוניברסיטה הפתוחה בתקופות המילואים ובכלל, לא הייתי מצליחה להגיע היום לסמסטר האחרון שלי בתואר."
 
אשר סיום (בתמונה משמאל)
עוסק בתחום החינוך הבלתי-פורמלי ומנחה מטעם משרד הביטחון, סטודנט לתואר ראשון במדע המדינה וביחסים בין-לאומיים, משתתף בתוכנית לקידום סטודנטים יוצאי אתיופיה באוניברסיטה הפתוחה, משרת כרב-סרן במילואים בתפקיד מפקד פלוגה.
"האוניברסיטה סייעה לי בדחיית מועד הגשת המטלות וגם בדחיית מבחנים. אנשי המילואים -  מפקדים וחיילים - נדרשים לאורך השנה להתייצב ולמלא משימות למען ביטחון המדינה. בשל אופי העבודה האינטנסיבית, שילוב בין הלימודים לצבא אינו מתאפשר והדבר יוצר פערים.
אני חושב שאפשר לסייע בכך שיוגדרו מועדים לשיעורי השלמה כאשר אנשי המילואים חוזרים לשגרה.. זה יוכל לעזור להם "ליישר קו" בחומר שהוחמץ. אם חייל יודע כשהוא יוצא להגן על המדינה שאין לו מה לדאוג, וכשהוא יחזור הוא יקבל שיעורי השלמה לצמצום הפער, זה מעביר מסר ברור ונותן לו תחושה שהשליחות הזו באמת חשובה."
 
הסטודנט י'
יזם סטארט אפ, סטודנט לתואר ראשון בפסיכולוגיה ובכלכלה, חייל מילואים קרבי בתפקיד לוחם חי"ר בצנחנים.
"האוניברסיטה סייעה לי בהגשת הולת"ם במהירות. החלום שלי הוא שיהיה תאריך מהיר למבחן ולא אחרי שלושה חודשים, בדומה למועד ג' באוניברסיטאות אחרות. מכיוון שהיו לי שלושה מבחנים בסוף הסמסטר הקודם, לא היו לי הרבה אפשרויות ונאלצתי לגשת לאחד המבחנים בתום השבוע הראשון למילואים".
 
 
מתן דגן
עוסק בתחום פינוי מוקשים, סטודנט לתואר ראשון במדע המדינה ויחסים בינלאומיים, סמ"פ בפלוגת צמ"ה (ציוד מכני הנדסי של חיל ההנדסה הקרבית).
"האוניברסיטה הייתה מאוד קשובה בנוגע לקורס ארוך שלמדתי כחלק משירות המילואים שלי. הוצע לי לדחות את הסמסטר או לחלופין לדחות הגשת מטלות. בנוסף, האוניברסיטה ביטלה לי את הקנס שיש בגין הרשמה מאוחרת (לאחר הצגת אישור על ביצוע שמ"פ).
יש חשיבות רבה לכך שהאוניברסיטה מסייעת במועדי מבחנים נוספים למשרתי המילואים, משום שפעמים רבות סטודנטים נקראים למילואים בתקופות מבחנים, וכן תתחשב בכל הנוגע להגשת מטלות מנחה: דחייה, ביטול  או התעלמות מציון נמוך."