מילות מפתח: חינוך סביבתי, חינוך לקיימות, חינוך בנושא שינויי אקלים, חינוך יער, למידה חוץ כיתתית, מנהיגות חינוכית סביבתית, אקוהומניזם, אומנות וקיימות
ד"ר דפנה גן היא חוקרת מובילה בתחום החינוך הסביבתי בישראל מהמחלקה לחינוך ולפסיכולוגיה באוניברסיטה הפתוחה. לאחר שסיימה את לימודי הדוקטורט שלה במנהיגות חינוכית באוניברסיטת Northeastern בארה"ב, היא מתמקדת בהובלת שינוי חינוכי באמצעות מחקר בתחום החינוך לקיימות והחינוך הסביבתי. את אלה היא מקדמת באמצעות שותפות אקדמיה שדה (Research Practice Partnerships) עם מוסדות חינוכיים שונים בארץ, תוך התמקדות במחקר של למידה חוץ כיתתית וחינוך יער. מחקריה עוסקים בחקר החינוך הסביבתי בהקשרים של מנהיגות, מדיניות ופדגוגיה בחינוך. בשנים האחרונות הנושאים בהם עוסקים מחקריה נוגעים לחינוך בנושא שינויי אקלים; מדיניות למידה חוץ כיתתית; מנהיגות מבוזרת ומנהיגות חינוכית סביבתית לקידום הקיימות במערכות חינוך; הנעה לאקטיביזם וקידום אזרחות סביבתית. מחקריה מתבצעים בקרב מגוון קהלים (כדוגמת: מורים, תלמידים, בני נוער, הורים, צוותים חינוכיים וסטודנטים במערכת להשכלה גבוהה) ובאמצעות שימוש בכלי מחקר מגוונים הכוללים בנוסף לכלים כמותיים ואיכותניים מסורתיים, כלים ייחודיים כדוגמת ניתוח ציורים, ניתוח רשתות חברתיות ושימוש ב-photo voice. ד"ר גן מעורבת בשיתופי פעולה בינלאומיים רבים, כולל עם Teachers College באוניברסיטת קולומביה, ניו-יורק. בעבר היא עמדה בראש תוכנית התואר השני לחינוך סביבתי במכללת סמינר הקיבוצים, שם היא יזמה והקימה תוכנית ייחודית לחינוך יער, ששילבה למידה חוץ כיתתית כדרך להטמעת עקרונות קיימות במערכת החינוך. ד"ר גן שיחקה תפקיד משמעותי בעיצוב מדיניות החינוך הסביבתי בישראל ומחקריה זוכים להכרה רחבה בישראל ובעולם.