פרופ' זארובי זכה בפרס המחקר מטעם אגודת הומבולט
ברכות לפרופ' סלים זארובי, ראש מרכז המחקר באסטרופיסיקה (ARCO) הפועל במסגרת המחלקה למדעי הטבע והחיים באוניברסיטה הפתוחה, על זכייתו בפרס המחקר מטעם אגודת הומבולט (Humboldt Research Award).
פרס זה ניתן לחוקרים וחוקרות מובילים בעולם (מכל התחומים) עבור הישגיהם המרשימים במחקר לאורך השנים.

פרופ' זארובי מתמחה בתחום הקוסמולוגיה, חקר היקום. מחקרו מתמקד בשאלות היווצרות והתפתחות מבנה היקום (מגלקסיות עד סקאלות המרחק הגדולות ביותר), במכלול התכונות שלו ובתפקיד שממלאים המרכיבים של היקום (קרינה, חומר רגיל, חומר אפל ואנרגיה אפלה). 
בפרט, פרופ' זארובי חוקר מגוון נושאים הקשורים להיווצרות של המבנים הגדולים ביקום ולהתפתחותם, כפי שניתן ללמוד עליהם בדרכים שונות, כגון התפלגות המהירויות של גלקסיות ביחס למהירות הממוצעת של החומר בקרבתן, סקרי הסחה לאדום של גלקסיות, חוסר האיזוטרופיות של קרינת הרקע הקוסמית בגלי מיקרו, קווי בליעה של מימן בספקטרום של קווזארים רחוקים או קרינת ה־21 ס"מ של המעבר העל־דק של היפוך הספין במימן אטומי ניטרלי. כיום מתמקד מחקרו במיליארד השנים הראשונות של היקום, שנחלק לשלוש התקופות הידועות בשם: עידן היקום האפל, שחר קוסמי ועידן היינון מחדש. במשך מיליארד השנים הראשונות, נוצרו הדורות הראשונים של הכוכבים והגלקסיות, והיקום עבר ממצבו הבראשיתי ליקום כפי שהוא מוכר לנו כיום.

קראו פרטים נוספים על הפרס >> 
https://www.humboldt-foundation.de/en/apply/sponsorship-programmes/humboldt-research-award

מזל טוב פרופ' זארובי!