האקדמיה אמורה להיות מופת של קדמה, חופש מחשבה ושוויון, שבו ההצלחה נמדדת לפי כישורים ולא לפי מין או מוצא. ואולם, נשים באקדמיה עדיין נתקלות בהטיות מגדריות, כמעט בכל שלב בקריירה. כדי לקדם הוגנות מגדרית יש לפעול במישורים שונים. האתר שלנו מציג רעיונות לפעולה ולשינוי.

רעיונות לשינוי

להמשך קריאה >

המסע לפוסט-דוקטורט בחו"ל: האם לנשים ולגברים אכן יש הזדמנות שווה?

ד"ר חנה אורנוי

להמשך קריאה >

להמשך קריאה >

ייצוג נשים בפוליטיקה: מדוע יש סיבה לדאגה וכיצד אפשר לשנות את המצב?

ד"ר רעות איצקוביץ-מלכה​

להמשך קריאה >

להמשך קריאה>

על המאפיינים הארגוניים הגבריים של המוסדות להשכלה גבוהה

פרופ' יצחק ברקוביץ'

להמשך קריאה>

להמשך קריאה >

לימודי מדעי המחשב בתיכון סוללים את הדרך לסגירת הפער המגדרי

פרופ' יהודית גל-עזר​

להמשך קריאה >

להמשך קריאה >

הצלחה בשילוב עבודה-חיים מתחילה בשינוי המדיניות הארגונית והתרבות הארגונית

ד"ר רונית ויסמל-מנור​

להמשך קריאה >

להמשך קריאה >

מהי הדרת נשים כפולה ומשולשת ואיך אפשר להתמודד איתה?

פרופ' ורדה וסרמן

להמשך קריאה >

להמשך קריאה >

מי קובע מהו ידע? על ההיררכיה של תחומי הדעת האקדמיים

ד"ר אראלה טהרלב בן שחר​

להמשך קריאה >

להמשך קריאה >

תופעת האקלים הצונן: השתתפות של גברים ונשים בשיעורים חיים ובלמידה מקוונת

ד"ר אבנר כספי

להמשך קריאה >

להמשך קריאה >

ייצוגי נשים בתמונות: תמונה בונה, תמונה הורסת

שלומית עוזיאל​

להמשך קריאה >

להמשך קריאה >

לכתוב לכולם, לכתוב לכולן: 12 דרכים לפנייה שוויונית-מגדרית

שלומית עוזיאל

להמשך קריאה >

להמשך קריאה >

מאפיינים מגדריים של משא ומתן והצעות לפעולה

ד"ר עדי עמית

להמשך קריאה >

להמשך קריאה >

"אני שמח להזמין את הדובר הבא": על סוללות דוברים בכנסים מדעיים

פרופ' גתית קוה

להמשך קריאה >

להמשך קריאה >

הוגנות מגדרית באקדמיה: תמונת מצב ואפשרויות לשינוי

פרופ' גתית קוה

להמשך קריאה >

להמשך קריאה >

מדוע יש פחות מדעניות ממדענים במדעי הטבע? כדי לשנות את המצב יש להבין את שורשיו

ד"ר נורית קירש

להמשך קריאה >

להמשך קריאה >

על זיכרון קולקטיבי במדע ועל חלקן של המדעניות בו

ד"ר נורית קירש

להמשך קריאה >

להמשך קריאה >

החטא הקדמון ועונשו: כמה מילים על השורשים ההיסטוריים של התפקידים החברתיים של נשים

פרופ' איריס שגריר

להמשך קריאה >