האדם הלומד בעידן הדיגיטלי

הכנס החמישה-עשר לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס

יום שלישי, ט"ז בשבט תש"ף ,11 בפברואר 2020

תכנית הכנס ולוח זמנים מפורט

מושב פתיחה
מושב א1 הרצאות : כשקוד ומיקריות פוגשים את מערכת החינוך
מושב א2 הרצאות: מה בין הורים, ילדים וטכנולוגיה?
מושב א3 שולחן עגול: ישראל דיגיטלית – ממצאים ותובנות מ- CampusIL
מושב א4 מפגש סטודנטים עם Prof. Vanessa Dennen 

 

 


מושב ב1 הרצאות: מורים וחדשנות טכנולוגית-פדגוגית
מושב ב2 הרצאות: למידה בסביבות מקוונות
מושב ב3 הרצאות והרצאות בזק: מורים ותלמידים בעידן הדיגיטלי
מושב ב4 מאחורי הקלעים של הוראה מרחוק: סיור באולפני הוידאו של מרכז שה"ם


מושב ג1 הרצאות בזק: חינוך בסביבות דיגיטליות - תובנות עכשוויות
מושב ג2 שולחן עגול: אנליטיקות ולמידה באקדמיה
מושב ג3 פוסטרים

מושב נעילה שולחן עגול: חדשנות פורצת דרך - לזכר מחקר ועשייה של פרופ' מיקי רונן

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
9:30-8:30 התכנסות והרשמה
  10:45-9:30 מושב פתיחה (אולם צ'ייס)
  יו"ר: יורם קלמן
  דברי פתיחה וברכות
פרופ' אופיר מינץ מנור, דיקן הלימודים, האוניברסיטה הפתוחה
פרופ' אינה בלאו ראש המרכז לחקר חדשנות בטכנולוגיות למידה, האוניברסיטה הפתוחה
הכרזה על המאמרים המועמדים והמאמר הזוכה בפרס מאמר מצטיין לסטודנט/ית
  הרצאת פתיחה
 

Prof. Vanessa Dennen
Professor of Instructional Systems & Learning Technologies, Florida State University
Editor in Chief, The Internet and Higher Education

Social media, smartphones, and schools: Designing and implementing

networked knowledge activities 

     
11:00-10:45 הפסקה
12:30-11:00 מושב מקביל א       (בוקר)
     
  א1 הרצאות: כשקוד ומיקריות פוגשים את מערכת החינוך                                           (אולם צ'ייס)
יו"ר: קריסטה אסטרחן (האוניברסיטה העברית)

  להצמיח תלמידים סקרנים: שיפור מיומנויות חקר וידע תוכן על ידי השוואה בין מודלים ממוחשבים לניסוי מעבדה
תמר פורמן (אוניברסיטת קולומביה), כרמל בר (מכון ויצמן למדע), פאולו בליקשטיין (אוניברסיטת קולומביה)
גיל או מדיניות: כיצד גיל תלמידים, מטרות הוראה וסוג הערכה משליכים על איכות תוצרי תכנות חזותי בבתי ספר יסודיים ובחטיבת הביניים?
אביטל קסלר (אוניברסיטה פתוחה), תמר שמיר ענבל (האוניברסיטה הפתוחה), אינה בלאו (האוניברסיטה הפתוחה
 
למידה מצבית מבוססת משחק: מתודולוגיה לפיתוח משחקי בריחה חינוכיים
טל יכין (הטכניון – מכון טכונולוגי לישראל), מירי ברק (הטכניון – מכון טכונולוגי לישראל)
משחקים מחשמלים: יישום למידת STEM-Makers בשגרת ההוראה
דפנה רביב (המרכז לטכנולוגיה חינוכית), רונית הלוי (המרכז לטכנולוגיה חינוכית), טל משען שפיגל (המרכז לטכנולוגיה חינוכית), שיר שוורץ (המרכז לטכנולוגיה חינוכית), שרמן רוזנפלד (המרכז לטכנולוגיה חינוכית)
  א2 הרצאות: מה בין הורים, ילדים וטכנולוגיה? (נוידרפר')
יו"ר: דוד מיודוסר (אוניברסיטת תל-אביב))
 
     
אסטרטגיות תיווך של הורים את שימוש ילדיהם בטלפונים סלולריים
עינת בנדה (מכון טכנולוגי חולון HIT ), חגית מישר-טל (מכון טכנולוגי חולון HIT )
עמדות הורים כלפי משחקים לימודיים דיגיטליים כתחליף לשיעורי בית
מיטל אמזלג (מכון טכנולוגי חולון HIT )
  מה הורים באמת יודעים על ההתנהגות המקוונת של ילדם? פערים בין הורים לילדיהם
יהודה פלד (האקדמית גליל מערבי), מאיה קלמן-הלוי (האקדמית גליל מערבי) רוני טוטיאן (האקדמית גליל מערבי)
מה זה אינטרנט? מה מבינים "ילדי הסמארטפון"?
עדני נייפלד (מכללת אוהלו)
     
א3 שולחן עגול: ישראל דיגיטלית – ממצאים ותובנות מ-CampusIL           (אולם קנבר)
יו"ר: דפנה אידלסון (האוניברסיטה הפתוחה)
  ממצאים ותובנות ממחקר מקיף על תפיסות הציבור הישראלי את תחום הלמידה דיגיטלית ובהתייחסות לפלטפורמת קמפוסIL
ערן רביב (קמפוסIL), אסף וייס (קמפוסIL), לי רוזנפלד (קמפוסIL)
     
א4 מפגש סטודנטים עם Prof. Vanessa Dennen        (כיתה 12)
יו"ר: אמיר וינר (האוניברסיטה הפתוחה)
  13:30-12:30 ארוחת צהריים
15:00-13:30 מושב מקביל ב      (צהריים)
     
ב1 הרצאות: מורים וחדשנות טכנולוגית-פדגוגית                                                (אולם צ'ייס )
יו"ר: אורית אבידוב-אונגר (המכללה האקדמית אחוה)
     
  עמדות פרחי-הוראה כלפי שילוב משחקים דיגיטליים בלמידה כאמצעי לפיתוח חשיבה ולמידה לאורך החיים- תובנות להכשרה
ליאת אייל (מכללת לוינסקי לחינוך, מכון מופ"ת), איל רבין (האוניברסיטה הפתוחה ישראל, האוניברסיטה הפתוחה הולנד)
 
הוראה פנים אל פנים לעומת סינכרונית: עמדות מורים מנוסים
שיר קרן (מכון טכנולוגי חולון HIT ), גילה קורץ (מכון טכנולוגי חולון HIT )
  יישום פדגוגיה מוטת עתיד בקרב מורים בישראל
מיטל אמזלג (מכון טכנולוגי חולון), אסמהאן מסרי-חרזאללה (מכללת אלקאסמי; האוניברסיטה העברית בירושלים)
 
ייזום חדשנות טכנולוגית בבית הספר שמקורה במורים עצמם: בחינת הגורמים התומכים והתנאים לייזום החדשנות של המורים וזהותם המקצועית
ענבר ביטון (המכללה האקדמית אחוה), אורית אבידב-אונגר (המכללה האקדמית אחוה, האוניברסיטה הפתוחה)
ב2 הרצאות: למידה בסביבות מקוונות                                 (אולם נוידרפר )
יו"ר: רפי נחמיאס (אוניברסיטת תל אביב))
     
  שנת המוק הראשונה שלי: תובנות מפיתוח והוראה של מוק 'ניהול משא ומתן'
אורנה קופלוביץ (מכון טכנולוגי חולון HIT )
 
צפייה חוזרת ונטישת צפייה של לומדים באמצעות ווידאו ב- MOOC
דניאל אילן (מכון טכנולוגי חולון HIT ), אור אסם נוסבוים (מכון טכנולוגי חולון HIT ), אורנה קופלוביץ (מכון טכנולוגי חולון HIT ), חגית מישר-טל (מכון טכנולוגי חולון HIT )
לצעוד בנעליו של אדם אחר: הערכת מציאות מדומה ככלי ליצירת אמפתיה ומעורבות במסגרת שיעורי החינוך העוסקים בסוגיות חברתיות
מוטי נייגר (אוניברסיטת בר-אילן), טל ברגר-טיקוצ'ינסקי (מכון הנרייטה סאלד), אחוה יאלר-צוריה (מכון הנרייטה סאלד), עידית מני-איקן (מכון הנרייטה סאלד)
ההשפעות של אינסטגרם על לקיחת תפקידים ונכונות לעזור: המקרה של "הסטורי של אווה"
רונית קמפף (אוניברסיטת תל אביב)
     
ב3 הרצאות והרצאות בזק: מורים ותלמידים בעידן הדיגיטלי                                                          (אולם קנבר)
יו"ר: איילת ברעם-צברי (הטכניון) )
הרצאה מלאה:    
  טכנולוגיה רובוטית ככלי לשיפור מיומנויות מתמטיות ותפקודי לומד בקרב תלמידים עם אוטיזם
ענת בודניוק בוץ (מכללת לוינסקי), אורלי הבל (מכללת לוינסקי)
הרצאות בזק:
  בריונות מקוונת כלפי מורים בישראל
מיכל דולב-כהן (מכללת אורנים), צמרת ריקון (מכללת אורנים)
  שילוב טכנולוגיות בהוראה בבתי ספר ממלכתיים-דתיים בישראל
מיטל אמזלג (מכון טכנולוגי חולון HIT ), נאוה זוארץ (המרכז ללימודים אקדמיים), סיגלית אחוון (המרכז ללימודים אקדמיים)
  עמדות תלמידים ומורים כלפי השימוש בסימולציות בלימוד מבוסס חקר בשיעורי כימיה
נאיף עואד (המכללה האקדמית סכנין), אסמאעיל סלמאן (המכללה האקדמית הערבית חיפה)
  שימושים של גננות ברשתות החברתיות: הגדרת התופעה ומרכיביה
מיטל עקיבא (המכללה האקדמית אחוה), אורית אבידב-אונגר (המכללה האקדמית אחוה, האוניברסיטה הפתוחה)
   
ב4 סיור באולפני הוידאו של מרכז שה"ם: מאחורי הקלעים של הוראה מרחוק"ם (אולפני שה"ם – איסוף מרחבת צ'ייס")
     
  15:00-15:15 הפסקה
15:15-16:45 מושב מקביל ג                                 (אחר הצהריים)
     
  ג1 הרצאות בזק: חינוך בסביבות דיגיטליות: תובנות עכשוויות                                   (אולם נוידרפר)
יו"ר: רון בלונדר (מכון ויצמן למדע)
     
רגשות הורים כלפי שימוש ילדיהם בסמארטפונים
אריאלה לונברג (האקדמית גורדון), חגית מישר-טל (מכון טכנולוגי חולון HIT )
מבט אל מאחורי הקלעים בכריית נתונים בחינוך
יעל פלדמן-מגור (מכון ויצמן למדע, האוניברסיטה הפתוחה), שגיב ברהום (האוניברסיטה הפתוחה), רון בלונדר (מכון ויצמן למדע), ענבל טובי-ערד (האוניברסיטה הפתוחה)
למידה מתוך בניה בתואר השני: טרנספורמציה של למידת ריפוי בעיסוק דרך נקודת מבט של מייקרס
בוריס איבינדר (אוניברסיטת חיפה), שרונה ט. לוי (אוניברסיטת חיפה), תמר וייס (אוניברסיטת חיפה)
: הטיה מגדרית בתגובות לפוסטים שנכתבו על ידי מדעניות ומדענים בפייסבוק
יעל רוזנבלום (הטכניון- מכון טכנולוגי לישראל), קרן דליות (הטכניון- מכון טכנולוגי לישראל), אלה לכמן (אוניברסיטת ברקלי, קליפורניה, מדע גדול בקטנה), אילת ברעם-צברי (הטכניון- מכון טכנולוגי לישראל)
: "לפעמים אתה לא טועה, אתה פשוט לא צודק": קידום החשיבה האפסיטמית של תלמידים על מדע באמצעות שילוב מדע אזרחי בתי ספר
אסנת אטיאס (אוניברסיטת חיפה), מאיה בנישו (אוניברסיטת חיפה), אורנית שגיא (אוניברסיטת חיפה), אסף בן-דוד (אוניברסיטת תל אביב), יעל קלי (אוניברסיטת חיפה), איילת ברעם-צברי (טכניון)
שיתופיות מקוונת ופתיחות לרב-תרבותיות: פשר הקשר בין למידה שיתופית מקוונת ורב-תרבותיות
נגה מגן נגר (האקדמית גורדון), מירי שיינפלד (סמינר הקיבוצים)
סודות ההצלחה: המנעות מהמלצות על קורס מקוון לשמירה על יתרון תחרותי
שרית מולדובן (האוניברסיטה הפתוחה), יעל שטיינהרט (אוניברסיטת תל אביב)
  ג2 שולחן עגול: אנליטיקות ולמידה באקדמיה                                  (אולם קנבר)
יו"ר: אבנר כספי (האוניברסיטה הפתוחה)
  התאמת אנליטיקות למידה למתודולוגיית עיצוב הלמידה הארגונית: המקרה של האוניברסיטה הפתוחה
אמיר וינר (האוניברסיטה הפתוחה), ניצה גרי (האוניברסיטה הפתוחה)
 
  ג3 מושב פוסטרים וביקור בתערוכת הפוסטרים                                  (אולם צ'ייס )
יו"ר: חגית מישר-טל (HIT)
שימוש בטכנולוגיות סלולריות בקרב סטודנטים עם מוגבלות בישראל וקנדה : מחקר חלוץ
דנה כספי צחור (האוניברסיטה הפתוחה), טלי היימן (האוניברסיטה הפתוחה), דורית אולניק שמש (האוניברסיטה הפתוחה), קתרין פיטשן (דוסון קולג', אדפטק, אוניברסיטת מקגיל, בית החולים הכללי היהודי, מונטריאול, קנדה), מרי ג'ורגנסן (אדפטק), לורה קינג (אדפטק, אנדרה-לורנדו קולג'), אליס הבל (דוסון קולג', אדפטק)
2 תוכנה חדשה לאנליזה של זמני צפייה בסרטונים של קורסי MOOC
תומר כהן (מכון טכנולוגי חולון HIT ), עמית צוברי (מכון טכנולוגי חולון HIT), יוני סעדיה (מכון טכנולוגי חולון HIT), אלעד שגב (מכון טכנולוגי חולון HIT)
3 תפקיד התרבות המקומית בשילוב פלטפורמה דיגיטלית ללימוד עברית כשפה שנייה בבתי ספר יסודיים בתפוצות
אסתי שוורץ (האוניברסיטה הפתוחה), תמר שמיר ענבל (האוניברסיטה הפתוחה) אינה בלאו (האוניברסיטה הפתוחה)
תלמידים יוצרים שאלות: אפיון והערכה של שאלות מולטימדיה מבוססות מיקום
שאדי עסאקלה (הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל), מירי ברק (הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל)
פודקאסט כאמצעי הוראה ולמידה בהשכלה גבוהה
ינאי זגורי (מכון טכנולוגי חולון HIT ), גילה קורץ (מכון טכנולוגי חולון HIT )
כיצד יחסי גומלין בין מניעים פנימיים וחיצוניים משפיעים על הנטייה להעדיף למידה מקוונת
דליה ולן (האוניברסיטה הפתוחה), שרית מולדובן (האוניברסיטה הפתוחה)
ממילה לסימן: פיתוח אפליקציה לסיוע בקריאה עם שפת סימנים, עבור אנשים חרשים וכבדי שמיעה
אורנה לוי (סמינר הקיבוצים), בטי שרייבר (סמינר הקיבוצים)
8 "משחקים באש": משחוק ותחרותיות כאמצעי ללמידה בארגון הכבאות וההצלה
ענבר גולדברג (מכון טכנולוגי חולון HIT), שיר בריקמן (מכון טכנולוגי חולון HIT ), רותם ישראל-פישלזון (מכון טכנולוגי חולון HIT), מיקי רונן (מכון טכנולוגי חולון HIT)
9 מאפייני תלמיד, מורה ובי"ס כמנבאים את הישגי הקריאה הדיגיטלית במבחני ePIRLS
מולי סבג (האוניברסיטה הפתוחה), יעל סידי (האוניברסיטה הפתוחה), אינה בלאו (האוניברסיטה הפתוחה)
10 פרשנות של מסרים לא מילוליים בהודעות מיידיות
סתו לחייני נעים (מכון טכנולוגי חולון HIT ), אור שמאי (מכון טכנולוגי חולון HIT), חגית מישר-טל (מכון טכנולוגי חולון HIT )
11 מהו תפקידן של תכונות אישיות הסטודנט בהתנגדות לטכנולוגיות למידה?
לאוניד בליאכמן (האוניברסיטה הפתוחה), שרית מולדובן (האוניברסיטה הפתוחה), אינה בלאו (האוניברסיטה הפתוחה)
12 למידה באינסטגרם: המקרה של “הסטורי של אווה”
דנה צוויפלר (מכון טכנולוגי חולון HIT), לי בראון (מכון טכנולוגי חולון HIT), חגית מישר-טל (מכון טכנולוגי חולון HIT)
13 קידום תפקודים ניהוליים בהכנת שיעורי הבית באמצעות התאמת טכנולוגיות סיוע
בטי שרייבר (סמינר הקיבוצים), אודיה לוינגר (סמינר הקיבוצים)
14 למידה מאירועים מבוססי רשתות חברתיות
נעמה בלום (מכון טכנולוגי חולון HIT), אור שביט (מכון טכנולוגי חולון HIT), חגית מישר-טל (מכון טכנולוגי חולון HIT), חגית מישר-טל (מכון טכנולוגי חולון HIT)
15 תיאור מקרה: בחינת יעילות אפליקציות ארגון ותכנון לצורך התמודדות עם קשיים בתפקודים ניהוליים אצל אשה עם הפרעת קשב
בטי שרייבר (סמינר הקיבוצים), יואל יעקב (סמינר הקיבוצים)
     
  16:45-17:00 הפסקה

17:00-18:00

 

יו"ר : תרצה לוטרמן (יו"ר ועדה מארגנת, האוניברסיטה הפתוחה)

מושב נעילה                                                (אולם נוידרפר)

 

שולחן עגול
חדשנות פורצת דרך: לזכר מחקר ועשייה של פרופ' מיקי רונן
בת שבע אלון (מכון ויצמן למדע), יורם עשת-אלקלעי (האוניברסיטה הפתוחה), חגית מישר-טל (מכון טכנולוגי חולון HIT ), דן כהן וקס (מכון טכנולוגי חולון HIT), רותם ישראל-פישלזון (מכון טכנולוגי חולון HIT )